Versterker aansluiten
- V300 register
- Verbannen
Ceintuurbaan 111
Hij was misschien niet zo herkenbaar, ik geloof dat ze carhifi en maritiem tegenwoordig business electronics noemen...
En bij deze: eigen stekkie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Ik vraag me ook af of het lekker voelt als er een subwoofer onder de achterbank ligt?
- V300 register
- Verbannen
Erik;23956 schreef : Ik vraag me ook af of het lekker voelt als er een subwoofer onder de achterbank ligt?
Sommige vrouwen schijnen daar op te kicken
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Lijkt me lastig om daar ook maar iets van formaat onder te passen...Erik;23956 schreef : Is er voldoende ruimte voor dergelijke aparaten onder de achterbank van een 340/360?
Ik vraag me ook af of het lekker voelt als er een subwoofer onder de achterbank ligt?
Bij mij komt er onder de kofferbakvloer een bescheiden subwoofer ter ondersteuning van de 4 deurspeakers.
Niks exotisch.
- V300 register
- Verbannen
Erik;23956 schreef : Is er voldoende ruimte voor dergelijke aparaten onder de achterbank van een 340/360?
Mijn cd-wisselaar paste net onder de achterste zitting van mijn 340 sedan... een subwoofer past denk ik niet...
- V300 register
- Verbannen
Heb hier nog een Sub uit m'n oude Focus met een 700W versterker, die moest maar eens in de 340 dacht ik zo....... :cool:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
(met enig voorbehoud, ik kom net kijken wat deze materie betreft)
Voedingskabel (voldoende dik!) van je accu naar de versterker met een zekering zo dicht mogelijk bij de accu.
Kabels van je radio naar de versterker, zo ver mogelijk van de voedingskabel af naar achteren doorvoeren.
Dus de voeding aan de linkerkant langs de dorpel en de audiokabels langs rechts.
Daarna een kabel van je versterker naar de subwoofer of speakers.
Het enige waar je op moet letten is dat je de kabels voldoende dik maakt en dat je er een goede zekering in stopt.
Mijn Alpine 3544 versterker levert een gezonde 400W aan vermogen. De Xetec (ooit van gehoord? Mooi spul! )subwoofer die er in komt heeft een RMS belastbaarheid van 500W.
Ook komt er nog een versterker van 2 x 60W om de Xetec 100W RMS voordeurspeakers wat meer oumph te geven.
2 x 60W lijkt niks, maar de 4 x 50W die de meeste moderne radio's met ingebouwde versterker beweren te leveren zijn in de praktijk meestal niet meer als 4 x 20W. En daar kan al heel veel lawaai mee gemaakt worden!
De 2 x 60W zijn wel echte Wattjes...
Gevolg van zulk geweld in de deuren is dat ik mijn deuren en deurpanelen "dood" en stijf moet gaan maken met MDF en loodbitumen.
Om deze versterkers van sap te voorzien is bij een lengte van 5 meter een standaard "Caliber" voedingskabel van 10mm2 echt niet voldoende.
Mij is voor deze combinatie minstens 50mm2 aangeraden, dat is dus een kern van 8mm doorsnede...
- V300 register
- Verbannen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Beide versterkers trekken maximaal 70A door dat snoertje dus voor de 5 meter die ik nodig heb is dat dik genoeg. En ik zal de installatie NOOIT maximaal belasten... :eek: