Stoelen repareren of vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-07-2005 16:38 #636966
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stoelen repareren of vervangen
Als alles er morgen nog is (hoop van wel !) neem ik zeker de achterbank en de strips mee.
Ga voor mezelf ook nog wat onderdelen halen, dus die paar stips passen zeker wel in mijn auto. Ik ben er vrijdag voor het laatst geweest en toen was de auto nog compleet (wel zonder voorstoelen, als je dat nu snapt ?) qua bumpers etc.
Ga voor mezelf ook nog wat onderdelen halen, dus die paar stips passen zeker wel in mijn auto. Ik ben er vrijdag voor het laatst geweest en toen was de auto nog compleet (wel zonder voorstoelen, als je dat nu snapt ?) qua bumpers etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-07-2005 20:37 #636967
door V300 register
En wat denk je van Red-line voorstoelen en een blue-line achterbank voor een 5 deurs. Waar ik twee voorstoelen van een blue-line vandaan heb gehaald zit er ook nog een blue-line achterbank in voor een 5 deurs. De achterbank ziet er nog redelijk uit en met een beetje schoonmaken is ie weer mooi. De voorstoelen die ik er uit gahaald heb zijn een ander verhaal. Door kapotte ramen is de bekleding nogal vies geworden. Maar door de stof er af te halen en in de wasmachine te doen hoop ik ze weer mooi te krijgen.
Deze stof zet ik dan op de grijze voorstoelen van mijn 3 deurs auto. Samen met de achterbank uit GAOS in Emmeloord die Erik van Hengel morgen voor mij meeneemt heb ik dan een compleet Blue-line interieur voor een 3 deurs.
Dus voor een compleet Red-Blue line interieur haal ik die achterbank er wel uit (5 deurs bank). Volgens mij een hele aparte combinatie die best wel staat en dus uniek is.
Loop bij het afhalen van de stof tegen een probleem op. Hoe maak je de leuning los van de zitting. Ik heb het kapje op de grote rugverstel knop er af gehaald en een bout eruit gedraaid. Maar dan kan ik niet verder. Hopelijk weet iemand hoe dat verder moet.
Die sneeuwkap hou ik voorlopig zelf. Ik wil eerst een rustig uit proberen hoe ik hem vindt staan. Maar doe hier wel een belofte als ik hem niet wil dat ie naar iemand van de club gaat. En ik zal mijn ogen open houden en ga eens struinen op de sloperijen in het Westland en als ik er nog een tegenkom dan is ie voor de club.
Hans
Deze stof zet ik dan op de grijze voorstoelen van mijn 3 deurs auto. Samen met de achterbank uit GAOS in Emmeloord die Erik van Hengel morgen voor mij meeneemt heb ik dan een compleet Blue-line interieur voor een 3 deurs.
Dus voor een compleet Red-Blue line interieur haal ik die achterbank er wel uit (5 deurs bank). Volgens mij een hele aparte combinatie die best wel staat en dus uniek is.
Loop bij het afhalen van de stof tegen een probleem op. Hoe maak je de leuning los van de zitting. Ik heb het kapje op de grote rugverstel knop er af gehaald en een bout eruit gedraaid. Maar dan kan ik niet verder. Hopelijk weet iemand hoe dat verder moet.
Die sneeuwkap hou ik voorlopig zelf. Ik wil eerst een rustig uit proberen hoe ik hem vindt staan. Maar doe hier wel een belofte als ik hem niet wil dat ie naar iemand van de club gaat. En ik zal mijn ogen open houden en ga eens struinen op de sloperijen in het Westland en als ik er nog een tegenkom dan is ie voor de club.
Hans
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-07-2005 23:42 #636968
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stoelen repareren of vervangen
Een Redline en Blueline interieur combineren... lijkt me niks, ik zal het eerst eens bekijken voordat ik een definitief oordeel uitspreek...
Die sneeuwkap is hier altijd welkom in ieder geval!
Die sneeuwkap is hier altijd welkom in ieder geval!
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-07-2005 10:47 #636969
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Stoelen repareren of vervangen
Zoals gezegd ligt in Emmeloord zowel een red-line als een blue-line achterbank, dus als Erik nou gewoon beide meeneemt, zijn er weer twee complete interieurs en hoeft niemand lelijk te combineren. Compleet hetzelfde is toch mooier (en ook vrijwel uniek).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-07-2005 19:01 #636970
door V300 register
Heb vandaag met veel moeite de stof van de voorstoelen gehaald. Is een langdurig en geduldig klusje. Al die metalen klipjes los knippen. Daarnaast zit er zowel op de zitting als de leuning aan de binnenkant van de stof twee langwerpige flappen op de plaats waar de blauwe of rode lijnen lopen. Door deze langwerpige flappen loopt een ijzeren pin en deze zit met een soort ijzerdraad in de leuning of zitting vast. Dit zorg dat de stof mooi de vorm van zitting en leuning verkrijgt. Een hoop gepriegel dus.
Het wassen van de stof in de wasmachine is een groot succes. Zelf de door algen groen uitgeslagen stof is weer mooi. Een aanrader als je echt schone bekleding wil verkrijgen.
De stof maak ik later met kleine tijripjes weer vast aan de stoel. Het zal allemaal nog wel wat uren werk zijn maar dan heb je ook wat. Gaat zeker lukken.
Hans
Het wassen van de stof in de wasmachine is een groot succes. Zelf de door algen groen uitgeslagen stof is weer mooi. Een aanrader als je echt schone bekleding wil verkrijgen.
De stof maak ik later met kleine tijripjes weer vast aan de stoel. Het zal allemaal nog wel wat uren werk zijn maar dan heb je ook wat. Gaat zeker lukken.
Hans
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-07-2005 21:53 #636971
door V300 register
Ik heb vandaag de blue-line achterbank ontvangen van Erik van Hengel. Dus ik heb nu een complete set. Helaas is de achterbank van een 5 deurs inplaats van een 3 deurs. Dus dat betekent afgeronde hoeken aan de voorkant. De bank past wel maar op die hoeken zit dan een gat, en dat is niet mooi. Hoe los ik dit op. Heeft iemand nog een Blue-line achterbank voor een 3 deurs (Vast Niet) of kan ik iets anders verzinnen b.v. een stukje triplex met daarop een stukje stof gelijkend op de vloerbedekking. Of heeft iemand nog ideeen of suggesties????
Hans
Hans
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-07-2005 22:21 #636972
door V300 register
Nog een vraagje. Bij het verwijderen van de stof van de twee voorstoelen. Ontdekte ik op de bestuurderstoel aan de onderkant van de leuning een geel plastik mazig net van ongeveer 25 bij 30 cm (schatting). Hierin lopen twee dunne zwarte draden in een doorlopende lus van links naar rechts en zo door. Is dat het matje voor de stoelverwarming. De draadjes waren afgeknipt maar het matje ziet er nog goed uit. ALs dat de stoelverwarming is op hoeveel volt werkt het dan. Als het gewoon 12 Volt is kan ik er een schakelaarjte tussen zetten en dan aansluiten en heb ik stoelverwarming.
Hans
Hans
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-07-2005 22:48 #636973
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stoelen repareren of vervangen
Dat is inderdaad de stoelverwarming en volgens mij is dat ook 12 volt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2005 00:28 #636974
door V300 register
Ron,
Mooie stoelen heb je ! Waarom verkoop je ze nu nadat je ze 'toevallig' kreeg ?
Erik.
Willem,
Ik had je bericht niet meer gelezen en heb de red-line achterbank dan ook niet meer van de sloperij meegenomen. Vond wel dat de stof daarvan heel vies was en de kleur behoorlijk anders is dan de stoelen die op de foto van Ron staan. De zijkanten zijn veel meer blauwig dan zwart. Waren er misschien qua kleuren van de stof meerdere red-line uitvoeringen ?
Erik.
Mooie stoelen heb je ! Waarom verkoop je ze nu nadat je ze 'toevallig' kreeg ?
Erik.
Willem,
Ik had je bericht niet meer gelezen en heb de red-line achterbank dan ook niet meer van de sloperij meegenomen. Vond wel dat de stof daarvan heel vies was en de kleur behoorlijk anders is dan de stoelen die op de foto van Ron staan. De zijkanten zijn veel meer blauwig dan zwart. Waren er misschien qua kleuren van de stof meerdere red-line uitvoeringen ?
Erik.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2005 07:28 #636975
door V300 register
Ik heb al een idee hoe ik die rondingen aan de zijkanten ga oplossen voor de conversie 5 deurs achterbank naar 3 deurs. Op de sloop staat nog een 5 deurs blue-line achterbank die behoorlijk slecht is en volgens mij ook beschadigd is omdat er een andere auto op gezet is.. Ik denk eraan om dat midden armleuning stuk er uit te halen, heeft dezelfde kleur als de stof. En daarmee 2 opvulstukken van te maken. De hoogte van die opvulstukken maak ik lager dan de bank. Denk dat dat mooier staat. Ga ik uitproberen. In ieder geval kan ik van die achterbank dus stof halen die ik kan gebruiken om er iets van te maken
Hans
Hans
Moderators: Mark Smeets