Stoelen repareren of vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2005 21:45 #624174 door V300 register
Stoelen repareren of vervangen is gemaakt door V300 register
Lendensteun herstellen en of stoelen vervangen.

De bestuurderstoel van mijn Volvo 340 DL, vario uit 1986 ziet er een beetje versleten uit. Daarnaast is de lende steun knop finaal afgebroken . Al zoekend op dit forem kwam ik info tegen hoe je de lende instel knop kan herstellen. Zo te zien moet je de stoel er uit halen en dan de stof aan de onderkant voorzichtig los maken. En dan via een andere knop van de sloop proberen de knop te maken.

Een andere optie is om de twee stoelen en de achterbank uit een sloop auto te halen en deze in mijn volvo over te zetten. Ik zag op de sloop een interieur van een ander volvo 340 3 deurs een soort grove grijze tweed stof met in de stof wat rood en blauw verwerkt. Ik zit er echt aan te twijfelen of ik deze stoelen er uit zou halen. De stoelen en de achterbank zien er goed uit. Alleen zal ik wel moeten proberen om de bekleding wat schoner te krijgen, want met name in de achterbank zitten wat vlekken. Is het slimste om dan de bekledingsstof los te maken en deze in de was machine te stoppen of is het beter om het met een tappijt reiniger te proberen?
Nog een laatste vraag is de achterbank gemakkelijk los te maken?

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 22:48 #636937 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Stoelen repareren of vervangen
Bij het loshalen van de bekleding is wat voorzichtigeid geboden. Maar als je er eenmaal bijkunt is het echt eenvoudig te repareren. Je zult zien dat zo'n lendesteun niet veel voorstelt. Ik heb hem bij mij laatst ook gerepareerd omdat de plastic houder waarin de knop zit was afgebroken van het frame van de stoel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2005 23:33 #636938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stoelen repareren of vervangen
let wel ff op als je andere stoelen gaat scoren, dat het ook voor een 3-deurs is. anders kunnen de stoelen niet naar voor klappen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2005 00:05 #636939 door V300 register
Het zijn stoelen voor een 3 deurs die ik op de sloop heb zien staan, van een blauwe Volvo 340 DL. Ik heb er al meteen van die doorzichtig plastig windschermpjes, die langs de voor en boven rand van de deurramen geplaatst worden, er van af gehaald. En deze zien er na een schoonmaak nog prima uit.

Op de motorkap zit ook een zwarte sneeuwkap op het rooster van de motorkap, maar twijfel nog of ik deze er af ga halen. Is dit een nogal zeldzaam accessoir?

Dit is een foto van de bestuurderstoel.

Je kan het niet goed zien maar de stof van de zitting is nogal versleten en pluizig. Ik ben natuurlijk ook geholpen door alleen een bestuurdersstoel met deze stof te vinden. Als iemand er nog een weet die er nog goed uitziet laat mij dat dan weten.

Nog iets in mijn Volvo 340 zit nog een oude radio van het merk Blaupunkt en er is maar een box die onder het desbordkastje zit. Is dit nog de orginele radio die in de Volvo 340 Dl, vario, 1986 zat bij de aanschaf van de auto (nieuw)?

Hans

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2005 00:21 #636940 door V300 register
die sneeuwkap moet je er zeker afhalen, als je m zelf niet wil koopt Jeroen v Bodegom m van je.

Groetjes Wouter

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2005 00:23 #636941 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stoelen repareren of vervangen
Ik neem hem inderdaad graag over...

• van Strik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2005 10:24 #636942 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Stoelen repareren of vervangen
Bekleding reinigen gaat uitstekend met de setjes die Volvo daar zelf voor verkoopt, daar zit ook een impregneer bij die nieuwe vlekken heel aardig voorkomt. Tegen een versleten stoel helpt het natuurlijk niet. Een ander interieur is goed aan te komen, de meeste 300-interieurs zijn nog erg netjes door de lage kilometerstanden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2005 10:59 #636943 door V300 register
en anders wil ik die sneeuwkap ook wel, blijft hij tenminste in Nederland...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2005 14:08 #636944 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stoelen repareren of vervangen
Deze zal ook in NL blijven :P, hij komt waarschijnlijk op de auto van een vriend van me.
In de UK hebben degenen die er per se een wilden er ondertussen een, dus daar gaan ze niet meer heen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2005 18:12 #636945 door V300 register
Okee, gelukkig, ik zat al te denken dat ik er maar snel eentje moest regelen voordat jij alle sneeuwhappers geexporteerd had... Maar ik blijf interesse houden!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC