Stoelen repareren of vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-07-2005 21:24 #636946
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stoelen repareren of vervangen
Ik ga volgende week of misschien zelfs zaterdag nogmaals op die sloop kijken en haal de sneeuwhapper er zeker af. Hoe zit ie trouwens vast? Het probleem is dat ik de motorkap maar ongeveer 30 cm op kan tillen omdat er een ander vrak opstaat. Ik moet dus door die kier proberen de sneeuwhapper los te maken. Als ik weet waar de schroeven of iets dergelijks zitten zal het gemakkelijker gaan. Ik weet nog niet of ik hem weg doe. Ga eerst eens kijken of ik dat persoonlijk wel vindt staan. Ik ga voor mijn auto in eerste instantie voor de orginaliteit en niet zo zeer voor de sportieve look, zal wel mijn leeftijd zijn! Maar ik beloof als ik het niets vindt dat ie is voor iemand van de club.
Nog iets betreft de orginaliteit. Ik zie dat er op de voor en ook de achterbumpers op veel auto's een smalle scroomkleurige strip zit. Op mijn auto zie foto bij mijn naam zit ie er niet op en op die sloopauto wel. Is het simpel overzetten door met een schroevendraaier ertussen deze strip er voorzichtig af te pielen en deze er op mijn auto op te duwen. Of heb je daar lijm voor nodig?. Deze chrome strip ziet er wel een beetje uitgeslagen uit. Is dit gemakkelijk weer schoon te poetsen?
Ik denk dat ik de stoelen en de achterbank gewoon mee neem en dan rustig eerst eens kijk hoe ik het vindt staan en of ik het weer mooi kan krijgen. En als het niet bevalt gaat ie weer weg. Heeft iemand soms een foto van zo'n stoel, dus van een Volvo 340 DL van 1986 of ouder. De stof van de stoelen is een grove donker grijze tweed met tussen de grijze tweed stof rode en blauwe draadjes in de stof verwerkt. Weet nog niet of ik ze mooi vindt maar de oude stoelen zie afbeelding vindt ik helemaal niks. Zoek dus niet versleten en mooiere stoelen en achterbank?
Hans
Nog iets betreft de orginaliteit. Ik zie dat er op de voor en ook de achterbumpers op veel auto's een smalle scroomkleurige strip zit. Op mijn auto zie foto bij mijn naam zit ie er niet op en op die sloopauto wel. Is het simpel overzetten door met een schroevendraaier ertussen deze strip er voorzichtig af te pielen en deze er op mijn auto op te duwen. Of heb je daar lijm voor nodig?. Deze chrome strip ziet er wel een beetje uitgeslagen uit. Is dit gemakkelijk weer schoon te poetsen?
Ik denk dat ik de stoelen en de achterbank gewoon mee neem en dan rustig eerst eens kijk hoe ik het vindt staan en of ik het weer mooi kan krijgen. En als het niet bevalt gaat ie weer weg. Heeft iemand soms een foto van zo'n stoel, dus van een Volvo 340 DL van 1986 of ouder. De stof van de stoelen is een grove donker grijze tweed met tussen de grijze tweed stof rode en blauwe draadjes in de stof verwerkt. Weet nog niet of ik ze mooi vindt maar de oude stoelen zie afbeelding vindt ik helemaal niks. Zoek dus niet versleten en mooiere stoelen en achterbank?
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-07-2005 00:02 #636947
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stoelen repareren of vervangen
De sneeuwkap klik je er met rooster en al uit. Dit kan heel goed van buitenaf door met een kleine schroevendraaier alle pinnetjes terug te duwen. Daarna schroef je de kap van het rooster af.
Die chromen strip is plastic met een laagje chroom er op, vaak met een laagje chroom er af dus...
Je kan hem er af halen, maar dikke kans dat je hem knakt. Ik weet trouwens niet of het op elke bumper past. Waarschijnlijk is het het makkelijkst en mooiste om de hele bumper te wisselen.
4 bouten achter de vario roostertjes of afdekkapjes losdraaien en je hebt een losse bumper. Vergeet niet de richtingaanwijzers los te maken.
Ik zag trouwens dat je je weg naar V3M gevonden hebt!
Die chromen strip is plastic met een laagje chroom er op, vaak met een laagje chroom er af dus...
Je kan hem er af halen, maar dikke kans dat je hem knakt. Ik weet trouwens niet of het op elke bumper past. Waarschijnlijk is het het makkelijkst en mooiste om de hele bumper te wisselen.
4 bouten achter de vario roostertjes of afdekkapjes losdraaien en je hebt een losse bumper. Vergeet niet de richtingaanwijzers los te maken.
Ik zag trouwens dat je je weg naar V3M gevonden hebt!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2005 00:41 #636948
door V300 register
de strip kun je heel eenvoudig overzetten. je moet de kleine stukjes 'de hoek om' ook in dezelfde richting als de rest eruit schuiven.
het beste begin je dus in het midden, naar de hoeken toe werken.
het chroom is helaas heel vaak verrot, want het is verchroomd kunststof, met daarover nog een kunststof beschermlaagje. tussen de laagjes trekt vocht en weg is de glans.
het beste begin je dus in het midden, naar de hoeken toe werken.
het chroom is helaas heel vaak verrot, want het is verchroomd kunststof, met daarover nog een kunststof beschermlaagje. tussen de laagjes trekt vocht en weg is de glans.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2005 07:35 #636949
door V300 register
Zoals ik het nu lees zijn de al lelijk uit ziende kunstof strippen op de bumper niet meer te redden. Dan hou ik het maar bij mijn geheel zwarte bumpers. Die zijn trouwens met een doek met niet al te dik aangebrachte laag gekookte lijnolie van de Gamma weer mooi zwart zonder te veel te glimmen.
Wouter ik las nogmaals het mailtje van rond 24 juni waar er bij jou in de buurt op een sloop een mooi blueline interieur staat. Persoonlijk lijkt mij dat bij de blauw-matellic auto heel mooi staan. Staat dat interieur er nog en waar is dat? Ik ga anders mogelijk zelf kijken. Alleen van die vraagprijs van 120 euro zal zeker wat af moeten, die lijkt mij te hoog. 40-50 euro lijkt mij ruim voldoende. Het is mij niet duidelijk of het een interieur is van een 3 of een 5 deurs? Ik zoek een interieur voor een 3 deurs. Als iemand een foto heeft van een blueline interieur zou ik die graag willen zien. Ik heb wel eens een stoel van een redline gezien en dat zag er fraai uit.
Hans.
Wouter ik las nogmaals het mailtje van rond 24 juni waar er bij jou in de buurt op een sloop een mooi blueline interieur staat. Persoonlijk lijkt mij dat bij de blauw-matellic auto heel mooi staan. Staat dat interieur er nog en waar is dat? Ik ga anders mogelijk zelf kijken. Alleen van die vraagprijs van 120 euro zal zeker wat af moeten, die lijkt mij te hoog. 40-50 euro lijkt mij ruim voldoende. Het is mij niet duidelijk of het een interieur is van een 3 of een 5 deurs? Ik zoek een interieur voor een 3 deurs. Als iemand een foto heeft van een blueline interieur zou ik die graag willen zien. Ik heb wel eens een stoel van een redline gezien en dat zag er fraai uit.
Hans.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-07-2005 10:39 #636950
door Jeroen van Bodegom
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-07-2005 10:40 #636951
door Jeroen van Bodegom
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2005 13:28 #636952
door V300 register
ha, dank u.
zoals gezegd kunnen deze stoelen niet naar voor klappen. weet niet of de blueline er wel in 3 deurs uitvoering geweest is trouwens....
zoals gezegd kunnen deze stoelen niet naar voor klappen. weet niet of de blueline er wel in 3 deurs uitvoering geweest is trouwens....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2005 20:47 #636953
door V300 register
Wouter het is wel jammer dat deze stoelen er niet voor een 3 deurs zijn. Het zijn wel verdomd mooie stoelen. Ik hou nauw eenmaal van blauw. Maar ze zullen best passen in een 3 deurs maar dat instappen is dan zo lastig. Ga toch zaterdag nog maals op de sloop kijken of ik de stof/ kleur wat vindt en haal dan meteen de sneeuwkap eraf.
Hans
Hans
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-07-2005 23:06 #636954
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Stoelen repareren of vervangen
Is overzetten geen optie? Misschien een beetje zonde, tenzij het netjes te doen is. Maar je kunt dan de zitting houden van de blue line stoel. En dan over de leuning van je oude stoel de blue line leuning overtrek zetten. Als je mooi een gaatje maakt voor het hendeltje moet het best lukken. Dan ben je de eerste met een 3 drs met blue line interieur :-)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2005 23:30 #636955
door V300 register
ja hoor, dat kan prima.
is wel Behoorlijk Veel Werk.
is wel Behoorlijk Veel Werk.
Moderators: Mark Smeets