Eerste versie dashboard bruin tot wanneer

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2005 20:58 #636998 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
De 340 gaat helaas ook achteruit. Het is het bekende verhaaltje, ze beginnen nu allemaal af te takelen. Zeker als ze altijd als 2e autootje erbij gereden zijn en maar voor alles gebruikt worden. Ze belanden allemaal op de sloop. Het wordt allemaal te duur om ze door de apk krijgen wanneer ze eenmaal zo zijn. Want de mensen willen er niet zoveel geld meer aan uit geven. Begrijpelijk ook als zo'n wagen voor 'boodschappen' gebruikt wordt en je er verder geen waarde aan hecht.

Bij mij de straat uit is een bejaardenhuis waar de meeste mensen met een raint pensioen zitten. Ik werk hier al jaren in het weekend in de centrale keuken. Er staat nu nog een 340 gl in de garage. Er stond tot voor kort een 343 special uit 1980 (nu opgeknapt door Ron en weer rijdend) en heel vroeger reed er nog een gele 343 rond. Deze was nog van voor 1980. Die is verdwenen en de volvo dealer had ook geen idee wat ermee gebeurd was. Waarschijnlijk het ergste :-( Toen viel zo'n auto me wel op maar was ik nog geen volvo 300 fan. Andesr had ik er wel achteraan gegaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2005 23:14 #636999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
In Delft en Westland kun je nog wel een blauwe 343 zien rijden.. Vandaag op de sloop in Nijkerk/Putten een 340 zien staan met het internetadres van de Volvo300club erop..

En bij sloperij Akkie Stomphorst in De Bilt werd net een 340 ingeleverd en stond een 360 op de nominatie.

Onze auto's worden dus uiteindelijk wel bijzonder!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2005 10:47 #637000 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
3 of 4 jaar geleden werden er op jaar basis 10.000 300 gesloopt. Er waren toen nog maar 60.000 dus ja het wordt steeds schaarser.. We doen het gewoon met zijn allen.. Wat er nu het meest word aangeboden zijn de laatste types..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2005 12:29 #637001 door V300 register
Het eerste oude dashboard van de 343, het bruine. Op Volvo 300 Mania vondt ik deze foto. Deze moet het dus zijn die Andre (Gromsound)zoekt.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2005 15:29 #637002 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
<u>Wat een geweldig interieur zeg, dit zie je echt nergens in enige andere auto! </u>

Is dit uit de 343 van Aymat? Hij vertelde dat hij hem misschien weg moest doen....ik zal eens informeren tegen die tijd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2005 17:29 #637003 door V300 register
zo&#39;n kleurtje kon je destijds ook in aziatische auto&#39;s vinden. soms nog ietsje lichter. eerlijk gezegd vind ik het een <font color="ff6000"><font size="+2"> kei ranzige [/color][/color] kleur...

aymat heeft volgens mij een 79&#39;er.. das zoals die van siebren.

1978 is eigenlijk wel optimaal, want zwart, en leuk. de knopjes voor het licht en de pook, die zijn wel gewijzigd..

de foto is trouwens nog van een &#39;full options&#39; dash ook. rechts van de klokkenwinkel zitten alle 3 de kapjes met metertjes. &#40;toerenteller, tijd, vacuum&#41;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2005 20:52 #637004 door V300 register
Wouter ik ben met je eens, het is een ranzige kleur. Het is wel orgineler maar een zwart dashboard staat toch veel beter. Het is wel zeer uniek die je inderdaad niet snel ergens anders tegen zou komen.

Hans

&#40;Bericht gewijzigd door honingbij op 17 augustus 2005&#41;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2005 13:38 #637005 door V300 register
<font face="verdana&#44;arial&#44;helvetica">[/color] Hee een daf/volvo pookje.. met een daf/volvo stuur..

Vind de kleur wel ok.. De stofjas blauwe en grijze kleur op een 3 serie dat is pas ranzig.. }}

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2005 19:22 #637006 door V300 register
Zo te zien heeft ie zelfs variabele interval getuige het draaiknopje naast de pook...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2005 12:14 #637007 door V300 register
Dank aan honingbij voor de foto, dat is het inderdaad helemaal. Je moet het eigenlijk zien in een &#40;gele&#41; auto met bruine bekleding, dan is het veel meer een organisch geheel met de rest. Bij beige is zwart vermoedelijk passender.

Die 3 stoplichtkapjes op rij zijn wel heel bijzonder, nooit eerder zo gezien. In principe was er voor extra metertjes een 3 gaats plastic plaatje te koop voor montage in de middenconsole &#40;net als de 66&#41;. Is dit officieel of gewoon fraai stijlvol eigen initiatief van de eigenaar? Had ik maar een zo&#39;n stoplichtkapje...

Andre.

PS miss volvogirl: stuur en pook zijn ontwikkeld voor de daf77 en in de uitlopende productie van de v66 ook maar toegepast. Vandaar dat het je bekend voorkomt ;-&#41;
Foutje was alleen dat de stuurpookjes van de V66 hetzelfde bleven als voorheen waardoor de stuurrand te hoog komt met dat &#39;airbagstuur&#39; en je er niet meer zo fijn bij kan. Ik zat in ieder geval steeds in de lucht te graaien toen ik een keer met zo&#39;n ding proefreed. Gauw weer een daf66 stuur ingeschroefd!

&#40;Bericht gewijzigd door gromsound op 25 augustus 2005&#41;

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC