Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2005 17:12 #624140
door V300 register
Eerste versie dashboard bruin tot wanneer is gemaakt door V300 register
Hallo collega's
Onlangs van de sloop getrokken: een 1e type dashbord dus met dat stoplichtklokje in het midden en die gigantische aslade eronder. Echter het is ZWART terwijl ik BRUIN zocht.
Mij bekende feiten: introductie 1976 alles bruin plastiek, de originele DAF77 versie. Dan eerste speciale serie ''Black Beauty'' met hetzelfde dash in zwart. Daarna blijkbaar als standaard voor de hele produktie in het zwart tot najaar 1978 (modeljaar 79) er een 240 achtig dash in komt (heb ik in mijn auto en wil ik graag vanaf).
Wie heeft hier bewijsmateriaal over bv in de vorm van zijn eigen auto? Er is ook wat raars met de lichtschakelaar, eerst een rijtje drukknoppen dan later een vreemd soort opgebouwd paneeltje met een draaiknop en 2 kantelschakelaars ernaast. Het lijkt wel beunwerk maar blijkt toch echt fabrieksmatig te zijn.
Groet,
Andre.
Onlangs van de sloop getrokken: een 1e type dashbord dus met dat stoplichtklokje in het midden en die gigantische aslade eronder. Echter het is ZWART terwijl ik BRUIN zocht.
Mij bekende feiten: introductie 1976 alles bruin plastiek, de originele DAF77 versie. Dan eerste speciale serie ''Black Beauty'' met hetzelfde dash in zwart. Daarna blijkbaar als standaard voor de hele produktie in het zwart tot najaar 1978 (modeljaar 79) er een 240 achtig dash in komt (heb ik in mijn auto en wil ik graag vanaf).
Wie heeft hier bewijsmateriaal over bv in de vorm van zijn eigen auto? Er is ook wat raars met de lichtschakelaar, eerst een rijtje drukknoppen dan later een vreemd soort opgebouwd paneeltje met een draaiknop en 2 kantelschakelaars ernaast. Het lijkt wel beunwerk maar blijkt toch echt fabrieksmatig te zijn.
Groet,
Andre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2005 22:14 #636979
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Hey andre,
ben ik weer.
modeljaar 76 en 77 hebben bruin interieur.
modeljaar 78 is qua vorm bijna alles hetzelfde, maar zwart.
verschillen;
- geen 'stoplichtkapje' bij de klok
- ventilatiekogeltjes links en rechts naast de klok.
- lichtschakelaar is draaiknop + 2 tuimelschakelaars ipv 5 drukknoppen.
het paneeltje van de draaiknop verkleurt altijd heel vaag. beetje blauwig/grijzig.
de black beauty is qua dashboard, sierstrips, bumpers, etc, 'gewoon' een modeljaar 1978. alleen zit er standaard een sportstuur in. de rest van t interieur en de kleuren + striping is natuurlijk wel very special indeed.... :-)
groetjes Wouter
ben ik weer.
modeljaar 76 en 77 hebben bruin interieur.
modeljaar 78 is qua vorm bijna alles hetzelfde, maar zwart.
verschillen;
- geen 'stoplichtkapje' bij de klok
- ventilatiekogeltjes links en rechts naast de klok.
- lichtschakelaar is draaiknop + 2 tuimelschakelaars ipv 5 drukknoppen.
het paneeltje van de draaiknop verkleurt altijd heel vaag. beetje blauwig/grijzig.
de black beauty is qua dashboard, sierstrips, bumpers, etc, 'gewoon' een modeljaar 1978. alleen zit er standaard een sportstuur in. de rest van t interieur en de kleuren + striping is natuurlijk wel very special indeed.... :-)
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-07-2005 22:15 #636980
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
owja, zowel een 'gewone' 343 DL als een Black Beauty zijn in ons bezit. beide modeljaar 1978.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-07-2005 11:13 #636981
door V300 register
Kijk daar hebben we wat aan, hartelijk dank!
Ik al balen dat dat stoplichtkapje weg was, zit er dus helemaal niet in in 78. Namaken maar weer.
Ja inderdaad dat lichtknopplankje is helemaal verschoten daarom dacht ik eerst dat het knutselwerk was. Zeker inferieur toegeleverd spul als snelle noodgreep, want iedereen zat te kankeren op die 5knops toestand. (Als iemand dat echter nog heeft liggen van een slooppartij dan hoor ik het graag ;-)
Andre
PS hoeveel van die echte oudjes zijn er eigenlijk in de v300club? Bestaat er nog een zuiver eerste model dus met chromen deurklinken & spiegeltjes, zwarte wieldoppies en bruin dash? De laatste die ik zelf heb gezien was ergens in 1987, een mosgroene '77er. In onderhoud bij de dealer in Enschede, niet te koop.
Ik al balen dat dat stoplichtkapje weg was, zit er dus helemaal niet in in 78. Namaken maar weer.
Ja inderdaad dat lichtknopplankje is helemaal verschoten daarom dacht ik eerst dat het knutselwerk was. Zeker inferieur toegeleverd spul als snelle noodgreep, want iedereen zat te kankeren op die 5knops toestand. (Als iemand dat echter nog heeft liggen van een slooppartij dan hoor ik het graag ;-)
Andre
PS hoeveel van die echte oudjes zijn er eigenlijk in de v300club? Bestaat er nog een zuiver eerste model dus met chromen deurklinken & spiegeltjes, zwarte wieldoppies en bruin dash? De laatste die ik zelf heb gezien was ergens in 1987, een mosgroene '77er. In onderhoud bij de dealer in Enschede, niet te koop.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-07-2005 11:40 #636982
door V300 register
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
31-07-2005 14:51 #636983
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Ahhh kijk, nog een echte Daf!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-07-2005 22:58 #636984
door V300 register
Herman Roberts heeft een hele vroege 343.
Kleur: Geel
interieur: bruin
ge¯mporteerd uit Duitsland
en pas gerestaureerd
en stond vorig jaar op de VKB en was bijna afgebouwd
Afgelopen week mocht ik de proto 343 weer de schuur in rijden. Dat was wel een hele vreemde ervaring om in een hangeschakelde DAF te rijden. En mijn vriend heeft een witte 343. Beide wagens zijn uit 78.
Een kameraad van ons heeft een hele mooie vroege bruine 343 en de 343 special ('77 jubileum uitvoering)
Dat zijn er 5 die ik weet en ik meende een keer gehoord te hebben dat er nog maar zo'n 100 150 343 modellen zijn.
Kleur: Geel
interieur: bruin
ge¯mporteerd uit Duitsland
en pas gerestaureerd
en stond vorig jaar op de VKB en was bijna afgebouwd
Afgelopen week mocht ik de proto 343 weer de schuur in rijden. Dat was wel een hele vreemde ervaring om in een hangeschakelde DAF te rijden. En mijn vriend heeft een witte 343. Beide wagens zijn uit 78.
Een kameraad van ons heeft een hele mooie vroege bruine 343 en de 343 special ('77 jubileum uitvoering)
Dat zijn er 5 die ik weet en ik meende een keer gehoord te hebben dat er nog maar zo'n 100 150 343 modellen zijn.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-08-2005 12:32 #636985
door V300 register
100 a 150 343's in Nederland neem ik aan...? Zijn er wel weinig iig, maar in Zweden zijn er nog wel meer denk ik, op blocket.se staan er iig wel wat te koop.
Groetjes,
Groetjes,
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-08-2005 12:43 #636986
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Ik vind 100 a 150 veel, ik had er minder verwacht. Waar ik me wel om bekommer is waarom die mensen niet van V3C op de hoogte zijn :-) Mensen die in een 343 rijden zijn toch wel op de hoogte van waar ze in rijden. Veel 340's worden gereden als goedkope (studenten)auto's waar verder niet naar omgekeken wordt. Dus ook niet dat er een club van is. Bij de 343 lijkt me dat van wel.
Ik moet zorgen dat ik later een lekkere grote garage heb. Ik hoop alleen dat er nog 343's over zijn tegen de tijd ik een eigen huis heb ;-)
Ik moet zorgen dat ik later een lekkere grote garage heb. Ik hoop alleen dat er nog 343's over zijn tegen de tijd ik een eigen huis heb ;-)
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-08-2005 17:28 #636987
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Andre, kan je zelf het dashboard spuiten in de juiste bruine kleur? Zo niet, dan heb ik waarschijnlijk wel een adres voor je van iemand die dat graag doet, en uitstekend kan uiteraard.
Moderators: Mark Smeets