Eerste versie dashboard bruin tot wanneer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2005 20:45 #636988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
@ Thomas, het lijkt me wel dat er dan nog 343's over zijn, ik hoop het iig wel ja ;) Maar ik denk dat een 343 nu niet meer zo snel op de sloop beland vanwege z'n zeldzaamheid.

Groetjes,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2005 23:25 #636989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Iemand op Volvo Mania wonend in Belgie heeft onlangs een Mooie rode Volvo 343 uit 1987 aangeschaft met dat oude interieur en dashbord, wel zwart. Zie link

www.volvo300mania.com/forum-uk/volvo-340-36 0-f1544.htm

Interessant om eens te bekijken. Ze zijn dus toch nog te vinden maar het wordt wel moeilijker. Hij wil hem mogelijk ook weer weg doen omdat hij er geen ruimte voor heeft.

Hans

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2005 00:23 #636990 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Dat is Aymat, de oprichter van Volvo 300 Mania. Hij heeft inderdaad een mooi exemplaat gevonden, met origineel schuifdak! Ik wil nog niet te hard van stapel lopen, maar ik kan misschien een stallingplekje krijgen voor nog een auto. Als het doorgaat wordt dit een 343 :-)

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2005 16:29 #636991 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
Zelf heb ik er 3;
'77 goudgeel
'78 in daf groen
'79 in rood (handgeschakeld)

de '79-er staat nog op de laatste onderdelen te wachten maar die kan ik niet gevonden krijgen. Het het al enkele malen aan sommigen onder jullie gevraagd maar krijg dan nul op het request alleen om later te ontdekken dat iemand een hele 850 vol bij die persoon weghaalt.....
Wat ik nog zoek, beige intereur delen voor de '79-er en de middenconsole.
Van zodra die klaar is zal ik gaan beginnen aan mijn '77-er.Als er dan nog genoeg onderdelen over zijn volgt de '78-er.

Trouwens, mag ik er even op wijzen dat ik volvomania ben en niet de persoon die eerder die referentie kreeg. Ik heb deze nickname al ruim 10 jaar in gebruik.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2005 17:20 #636992 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Eerste versie dashboard bruin tot wanneer
De eerdere referentie is geen persoon maar een internetgezelschap en specifiek volvo !300! mania. Van plagiaat is absolutt geen sprake.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2005 23:48 #636993 door V300 register
Robert-Jan;

kijk maar eens op www.volvo300mania.com

groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2005 15:36 #636994 door V300 register
quote:
het lijkt me wel dat er dan nog 343's over zijn, ik hoop het iig wel ja ;) Maar ik denk dat een 343 nu niet meer zo snel op de sloop beland vanwege z'n zeldzaamheid.
end quote

Hmmm dan heb ik nieuws voor je, maat Leon in Venlo mailt wel eens met spoed dat er op de supersloop daar weer een oudje staat. Binnen twee dagen is de boodschappenlijst doorgegeven en kijkt ie weer, en steevast staat het object dan 3hoog met de heftrucklepels in zijn zij weggeprakt. Het is zoooo ontmoedigend...

Echt er kijkt geen hond naar om en die sloper is het ook niet aan het verstand te brengen dat bv de spatbordjes en het front nog handelswaarde hebben. Zelfs de lampen sloegen ze eruit ;-( Had mazzel dat het dash nog compleet was.

Hier in Twente heb ik al heeeeeeellang geen 1e type meer gezien, er rijdt nog 1 metalliekblauwe 80'er in het dorp met een licht invalide meneer erin, auto wordt erg slecht maar rijdt nog wel (met veel kabaal van niet opschakelende vario).
In het zuiden des lands zag ik ze vorig jaar af en toe rijden. Net als met de dafjes ligt daar het episch centrum, logisch rond eindhoven.

De club die wel 343tjes bewaart is uiteraard de dafclub, ze zijn vanaf het begin in '80 al statutair toegestaan mits voorzien van cvt. Daar begint het inzicht sinds een paar jaar wel wat door te breken en zijn er een paar vroege exemplaren aan verzamelingen toegevoegd.

De latere 340s zijn inderdaad studenten verbruiksmateriaal, is niks mis mee wat mij betreft. Beter nog een paar jaar goed dienst doen voor weinig geld dan vroegtijdig naar de stort. En je weet nooit of zo'n student er alsnog aardigheid aan krijgt en lid wordt van een club.

groet,

Andre.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2005 18:01 #636995 door V300 register
Nog maar 100 tot 150 343s in Nederland? Dat is echt weinig! Waar komen de cijfers vandaan? Het aantal in Belgie moet zeker belachelijk zijn... Ik heb er al lang geen enkele op de weg gezien, zelfs niet op de sloop... :o(

Onlangs heeft een van onze leden in Frankrijk een mooie 343 gezien, de eerste generatie met bruine dashboard! Zeldzaam! Hier is de link: www.volvo300mania.com/forum-uk/volvo-340-36 0-f1483.htm

Inderdaad, ik heb nu een prachtig exemplaar uit 1978, met maar slechts 62.000 km op de teller! Het was de wagen van oude mensen... Het is niet uitgesloten dat ik hem zal moeten verkopen want ik heb eigenlijk geen plaats voor 3 Volvos 300. Maar ik heb nog twijfels want ik besef dat het heel zeldzaam is in zo'n goeie staat + de wagen is van september 78, maand van mijn geborte (raar sentimenteel gevoel LOL!) En ik zal zeker huilen de komende jaren wanneer ik zal beseffen dat ik zo'n leuke wagen in mijn handen had... Dus, ik weet het nog niet...

(Bericht gewijzigd door aymat_de_belg op 07 augustus 2005)

(Bericht gewijzigd door aymat_de_belg op 07 augustus 2005)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2005 16:10 #636996 door V300 register
He leuk een zuiderbuur op het forum!

Nou dat is geen keus lijkt mij, altijd die '78er bewaren zeker met zo weinig km. Een nieuwere 340 heb je zo weer gekocht voor weinig geld.

Heb je een mooie foto beschikbaar? sept 78 dus zwart 1e type interieur?

groet, Andre (den 'Ollander ;-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2005 20:12 #636997 door V300 register
Ik woon hier in het Westland en werk in Den Haag. Ik heb al jaren geen 343 of 345 gezien, en ik heb goede ogen en daar let ik op, dus deze lijken wel uitgestorven.
Tot een paar jaren geleden zag je hier best nog wel veel 340's rijden, zelfs 4 in mijn kleine wijk. Maar ook die zie ik hier nog maar zelden en ben als enige met een 340 overgebleven in deze wijk. Ik heb het gevoel dat er minder 343's en 345's over zijn dan men denkt en dat het aantal 340's in een rap tempo naar beneden gaat. Over een paar jaar is die ook echt zeldzaam.

Hans

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC