Verschil cockpit

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2006 22:14 #637371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
nou inderdaad, moet het kapot ofzo???

is echt niet verstandig om je maximale toerental uit te gaan proberen, het zal niet de eerste motor zijn die 'krak' zegt....

afhankelijk van je ontstekingsunit heb je wel of geen toerenbegrenzer. uit het hoofd hebben de 1400's er geen van allen een. dit wil dus zeggen dat je de motor met wat lomp gasgeven zonder problemen naar de eeuwige jachtvelden kunt trappen.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2006 00:36 #637372 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Verschil cockpit
Dan kun je daarna net als Jeremy Clarkson met een emmertje de overblijfselen van je motoronderdelen op gaan rapen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2006 10:10 #637373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
mooi was dat he..

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan of mijn 340 (g)een toerenbegrenzer heeft. Komt natuurlijk door de vario..

Mijn starlet heeft er wel een

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2006 01:53 #637374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
zeg, gekke vraag trouwens.. zat toevallig gistere van alles los te schroeven in m'n auto..

en klopt het dat het stuur eraf moet voordat je je klokkenspel eruit kan halen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2006 01:55 #637375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
Nope, als je het klokkenpaneel naar voren kantelt, past het _precies_ door het stuur...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2006 13:23 #637376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
toch es proberen dan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2006 20:46 #637377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
De 1.4 heeft zeker geen toerenbegrenzer ! Heb werkelijk van alles geprobeerd maar 8500 toeren haalt hij zeker dat is ongeveer bij 160-165 km per uur in de derde versnelling. Mijn collega heeft met een electronische toerenteller onbelast in z'n vrij ook een keer 8500 toeren gepresteerd. Kan heel veel hebben zo'n 1.4!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2006 21:18 #637378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
Ik heb nog een 1.4 blok liggen/staan hoor,

(voor het geval........)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2006 22:57 #637379 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Verschil cockpit
Als je zoiest doet, is het het beste onder belasting. Voor zover het al goed is. De 1.4 kan best hoge toeren aan, maar 8500 ?? Ik kom met mijn 360 een enkele keer tot de 5000, maar dat is een totaal andere motor natuurlijk.

Dit is volgens mij in een 340 met 4-bak:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2006 18:50 #637380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
Moet een vijfbak 1.7 zijn 1.4 maakt zelfs met een vijfbak meer toeren bij 160 km/per uur. Ik denk 1.4 160 in vijf plus/minus 5000 toeren en met vierbak 5750 toeren. Die 8.500 zullen idd een beetje overdreven zijn maar 160 in drie moet toch echt goed zijn voor een slappe 7000 toeren per minuut.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD