Verschil cockpit

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2006 17:17 #624131 door Frank de Boer
Verschil cockpit is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb een 340 met een cockpit met klok erin. Nu kan ik bij iemand een cockpit met toerenteller kopen. Maar nu heeft hij het erover dat er 2 verschillende zijn. Dit was mij al bekent. Maar hij zegt dat ik de km-teller kabel eraf moet halen. En dat ik dan een rode of witte stift te zien krijgt. Klopt dit??

Ik heb dit wel gelezen in een ander topic:

Er zijn bij mijn weten 2 typen dashboards geleverd in de 3-series na 1982, te weten:
het dashboard met "Smith"-tellers, dit is herkenbaar aan het feit dat de ledjes bij de benzinemeter en bij de koelwatertemp. meter rechthoekig zijn. Volgens mij zijn de km-teller en de toerenteller c.q. klok dieper. Dit dashboard is geleverd tot ong. eind 1985.

Daarna kwamen de dashboarden met de "VDO"-meters. Dit is herkenbaar aan de ronde ledjes bij de benzine en koelwatertemp. meter.
Deze meters zijn minder diep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2006 20:26 #637362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
plaats eens een fototje van jouw dashboard, dan kunnen wij wel zien welke van de 2 het is.

als je niet perse de huidige kilometerteller over wilt zetten naar de nieuwe unit, hoef je er niet naar te kijken, de units zijn wel compleet uitwisselbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2006 21:30 #637363 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Verschil cockpit
Ik weet wel welk type ik heb. Dat is het vdo type. Mijn auto komt namelijk uit 1988 dus dat klopt ook.

Maar omdat die kerel het over een stift had aan de achterkant vroeg ik me af of dat ook weer een andere is. Of dat bijvoorbeeld diegene met de rode stift het oude type is en met die witte stift nieuwe type is.

Weet iemand of dit waar is??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2006 12:00 #637364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
Je maakt nu een klein foutje Wouter, als je de volledige units wilt uitwisselen (smith en vdo) moet je ook de km-tellerkabel mee verwisselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2006 11:46 #637365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit


als je de volledige units wilt uitwisselen (smith en vdo) moet je ook de km-tellerkabel mee verwisselen.


OK handig om te weten, dat wist ik nog niet.

over het aansluiten van de vacuum en buitentemperatuurmeters is wel veel info al te vinden op het forum, denk niet dat het veel nut heeft om dit nog eens te herkauwen.

(tenzij iemand zin heeft om een duidelijke tutorial te maken met fotos etc:P)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2006 12:01 #637366 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Verschil cockpit
Kzal eens kijken wat ik kan doen kwa foto's ed. Ik ga waarschijnlijk zaterdag die cockpit omwisselen. Dus heb ik tijd genoeg om foto's te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2006 12:58 #637367 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Verschil cockpit
Ik had toevallig 2 meters op mijn kamer liggen, hier alvast 2 foto's:





Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2006 18:25 #637368 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
Kijk, thomas' foto maakt alles duidelijk, let vooral op de aansluitingen achteraan. Daarom moet je dus je km-kabel mee wisselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2006 22:00 #637369 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Verschil cockpit
Ik heb nu mijn cockpit binnen en al ingebouwd.
Maar als ik nu in z'n vrij vol gas geeft gaat die dik over de 7000 rmp heen (is max op de teller). Ik heb het idee dat die wel 8000 a 8500 toeren maakt. Hoort dit of is er dan iets mis aan de auto.

Als ik gewoon rij merk je dat die bij 5,5 a 6000 rpm al minder begint te trekken dus moet je al overschakelen. Maar hij heeft naar mijn idee helemaal geen toerenbegrenzer. Klopt dit bij dit zulk auto's of is er dan iets aan gedaan ofzo???

Ik heb trouwens de eco meter en buitentemperatuurmeter nog niet aangesloten. Daar moet ik nog de materialen voor halen. Dat ga ik zaterdag doen. Ik maak er ook uitgebreid foto's van en kan dan gelijk een faq maken van uit en inbouwen van cockpit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2006 22:10 #637370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschil cockpit
Ik denk dat er een Vtec motor inligt.

<font color="808080">bij 5.5 a 600 rpm al overschakelen[/color]

Doorgaans maken de 340 motoren niet zoveel toeren
Als de auto voor je gevoel minder toeren draait als de teller aangeeft, zal er wel een aansluit foutje de oorzaak zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD