Verschil cockpit
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik heb dit wel gelezen in een ander topic:
Er zijn bij mijn weten 2 typen dashboards geleverd in de 3-series na 1982, te weten:
het dashboard met "Smith"-tellers, dit is herkenbaar aan het feit dat de ledjes bij de benzinemeter en bij de koelwatertemp. meter rechthoekig zijn. Volgens mij zijn de km-teller en de toerenteller c.q. klok dieper. Dit dashboard is geleverd tot ong. eind 1985.
Daarna kwamen de dashboarden met de "VDO"-meters. Dit is herkenbaar aan de ronde ledjes bij de benzine en koelwatertemp. meter.
Deze meters zijn minder diep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
als je niet perse de huidige kilometerteller over wilt zetten naar de nieuwe unit, hoef je er niet naar te kijken, de units zijn wel compleet uitwisselbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Maar omdat die kerel het over een stift had aan de achterkant vroeg ik me af of dat ook weer een andere is. Of dat bijvoorbeeld diegene met de rode stift het oude type is en met die witte stift nieuwe type is.
Weet iemand of dit waar is??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
als je de volledige units wilt uitwisselen (smith en vdo) moet je ook de km-tellerkabel mee verwisselen.
OK handig om te weten, dat wist ik nog niet.
over het aansluiten van de vacuum en buitentemperatuurmeters is wel veel info al te vinden op het forum, denk niet dat het veel nut heeft om dit nog eens te herkauwen.
(tenzij iemand zin heeft om een duidelijke tutorial te maken met fotos etc:P)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Maar als ik nu in z'n vrij vol gas geeft gaat die dik over de 7000 rmp heen (is max op de teller). Ik heb het idee dat die wel 8000 a 8500 toeren maakt. Hoort dit of is er dan iets mis aan de auto.
Als ik gewoon rij merk je dat die bij 5,5 a 6000 rpm al minder begint te trekken dus moet je al overschakelen. Maar hij heeft naar mijn idee helemaal geen toerenbegrenzer. Klopt dit bij dit zulk auto's of is er dan iets aan gedaan ofzo???
Ik heb trouwens de eco meter en buitentemperatuurmeter nog niet aangesloten. Daar moet ik nog de materialen voor halen. Dat ga ik zaterdag doen. Ik maak er ook uitgebreid foto's van en kan dan gelijk een faq maken van uit en inbouwen van cockpit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.