Volvo 340DL Winter
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
onder een afdak? Zo'n platte lekbak heb ik. Ik sleutel al wat langer.
Wil niemand een kaal 1.7 blok doneren?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
En inderdaad nuttige info van Gerard over de zuigerveer. Dat wist ik niet en is volgens mij nog niet eerder geschreven. Wouter N. heeft al wel eens een geknapte riem met een 1700 gehad, maar of de auto weer op de weg is gebracht weet ik niet.
Het blok wisselen lijkt me de meest verstandige oplossing. Ik heb geen ervaring met de 1700 maar over het algemeen weet ik me aardig te redden.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
www.facebook.com/groups/volvoc30s40v50/?...ng_product&ref=notif
- V300 register
- Verbannen
-
Albert1;248887 schreef : Hij staat nu ook op FB voor 350
www.facebook.com/groups/volvoc30s40v50/?...ng_product&ref=notif
Dat is een 340 diesel met kapotte distributieriem waar je naar linkt. Een vrij onmogelijke auto om een ander motorblok voor te vinden denk ik.
Wat is dat toch met die distributieriemen de laatste tijd? Op een of andere manier kopen mensen een mooie auto en vergeten dan de riem te vervangen terwijl dat eigenlijk amper iets kost bij een 340; 80 euro en een uurtje werk. Bij een garagebedrijf is voor 150 euro het karwei plat.
Voor de rest, ik zal eens vragen of er gesleuteld kan worden waar de auto nu staat.
- V300 register
- Verbannen
-
François;248873 schreef : Kunnen we de auto ergens achter de woning duwen, bij voorkeur in een garage of
onder een afdak? Zo'n platte lekbak heb ik. Ik sleutel al wat langer.
Wil niemand een kaal 1.7 blok doneren?
De auto gaat verplaatst worden naar eigen terrein.
Een kaal 1.7-motorblok blijkt best lastig te vinden. Ik heb een rondje gemaild, helaas tot nu toe zonder resultaat. Ramon, de eigenaar van de 340 waar het om gaat, had wel een motorblok aangeboden gekregen maar dat moest een revisie krijgen. Er ontbraken o.a. 2 kleppen. Ik heb hem afgeraden dat blok te kopen, want dan kun je onderhand beter zijn originele motorblok met kapotte distributieriem reviseren.
Op internet had Ramon nog een ander motorblok waar hij wel interesse in heeft. Een kaap 1.7-blok gedemonteerd uit een rijdende auto voor 200 euro geloof ik, het staat alleen een eind weg...
volvofiel;248880 schreef : Het is wel even handig om te weten waar de auto nu staat. Is dat op privé terrein en kan/mag daar gesleuteld worden?
En inderdaad nuttige info van Gerard over de zuigerveer. Dat wist ik niet en is volgens mij nog niet eerder geschreven. Wouter N. heeft al wel eens een geknapte riem met een 1700 gehad, maar of de auto weer op de weg is gebracht weet ik niet.
Het blok wisselen lijkt me de meest verstandige oplossing. Ik heb geen ervaring met de 1700 maar over het algemeen weet ik me aardig te redden.
De auto staat nu nog bij een schadeherstelbedrijf maar zal spoedig worden verplaatst naar een privéterrein. Sleutelen wordt daar dus wat bereikbaarder. De eigenaar woont geloof ik in de omgeving van Breda als ik het goed heb.
Het lopend krijgen van het motorblok zal wel meevallen denk ik. We kunnen natuurlijk gewoon de randapparatuur van het kapotte motorblok gebruiken (carburateur, ontsteking, etc.) Die hebben gewoon gewerkt tot de riem brak.
- V300 register
- Verbannen
-
Is een kaal 1.7 blok uit een 440 een goede basis (B18KPD)? Misschien heeft Keijzer
uit Helmond nog wat staan.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb voor mijn 460 1.7 wel eens zaken met hem gedaan. Zou me niets verbazen als hij een paar 1700's met carburateur heeft liggen.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;248880 schreef : Wouter N. heeft al wel eens een geknapte riem met een 1700 gehad, maar of de auto weer op de weg is gebracht weet ik niet.
Het blok wisselen lijkt me de meest verstandige oplossing.
Auto is terug de weg op gekomen met een donorblok. Bij mij was de riem niet geknapt maar een van de rollen was vastgelopen. Daardoor was de nokkenas met verkeerde timing nog een paar keer rond geweest. En daardoor was er niet 1, maar waren ALLE 8 de kleppen krom. Op zich zou ik in geval van 1 kromme klep het risico wel durven nemen om die ene klep te vervangen en de zaak met een nieuwe koppakking weer in elkaar te plempen.
- V300 register
- Verbannen
-
Datum, plaats en tijd?
Wie doet wat?
Kunnen er foto's van de schade gedeeld worden op dit forum zodat we kunnen bepalen
wat er allemaal nodig is? Kortom: plan van aanpak?
Vanochtend met John Clement gebeld. Zijn advies: schroef de kop eraf.
Bekijk de schade. Met name schade aan de cilinders. Als dat er goed uitziet,
kun je met een pakkingset een andere kop plaatsen, overige spullen overzetten
en natuurlijk de riem en de rollen vervangen. Veel minder werk dan het blok lichten.
Mocht na het verwijderen van de kop blijken dat er ook schade aan de cilinders is,
kun je alsnog besluiten een donorblok erin te hangen.
@Bart Bierens: kun je zekerstellen dat de kop die je hebt liggen, geschikt is voor deze aanpak?
Heb je ook de juiste riem (124 of 125 tanden)? Kun je de auto gaan bekijken,
de schade opnemen en een lijst met benodigde onderdelen maken?