360 sedan met weinig km's 2xxxx!!!!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
340 diesel met een 440 TD blok zou misschien wel een goede optie kunnen zijn. Erg zuinig, niet langzaam. Of een soort eco blok van a la VW gold eco diesel ervan maken door de turbo van de 440TD op het 340 blok te schroeven. Dat heeft VW in de jaren tachtig gedaan om extreem zuinige blokken te krijgen.
Zo zeker ik nu van de project plannen ben, zo'n raadsel is het dagelijkse vervoer momenteel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
probleem is dan alleen; welke inspuitpomp? 1.6 N/A heb je niks aan de turbo, 1.9 td pomp geeft teveel opbrengst, dus roken en zuipen.
dan moet je al iets gaan dokteren met het de-tunen van de 1.9 td pomp.
knap ingewikkeld plan!
zet je er dan wel gelijk een LPG bijmix-systeem bij??
(5-10% LPG bijmengen schijnt enorm goed te helpen als rendementsverbetering bij oude dieselblokken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;68682 schreef : Een auto op grijs kenteken laten zetten zou ook nog kunnen, ik heb vooral een auto nodig om ook spullen in te kunnen vervoeren en kilometers mee te kunnen gaan vreten. Grijs kenteken zou nog 30-50 euro per kwartaal kunnen schelen.
Dat kan dus niet. Voor een grijs kenteken moet er tegenwoordig een "fiscaal blok" in je auto passen. Google daar maar eens op. Dat is gedaan om al die belastingontduikers in 205jes, corsa's en 340's aan te pakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;68706 schreef : ... en je moet het ding aantoonbaar voor een onderneming gebruiken, anders betaal je de 'civiele' (=gewone) motorrijtuigenbelasting.
Dat is ook waar, maar in verzekering kan het geloof ik schelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;68719 schreef : ja, maar dan wel in je nadeel dankzij de bekende bestelbuscoureurs?
Volgens mij is het in je voordeel, maar ik weet het niet zeker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;68689 schreef : 1.6 blok van een 340, met de spruitstukken en turbo van de 1.9 TD.
probleem is dan alleen; welke inspuitpomp? 1.6 N/A heb je niks aan de turbo, 1.9 td pomp geeft teveel opbrengst, dus roken en zuipen.
dan moet je al iets gaan dokteren met het de-tunen van de 1.9 td pomp.
knap ingewikkeld plan!
zet je er dan wel gelijk een LPG bijmix-systeem bij??
(5-10% LPG bijmengen schijnt enorm goed te helpen als rendementsverbetering bij oude dieselblokken)
Als je weinig druk draait kan de inspuitpomp van de 1.6 prima, of wat onderdelen van de 1.9TD pomp overzetten, bij Bosch pompen kan dat wel, ben benieuwd of dat in dit geval ook mogelijk zou zijn. Met de 1.9 TD inspuitpomp meer druk draaien of iets minder laten inspuiten.
LPG schijnt inderdaad goed te gaan met diesel.
Goedkoper dan de 440 op G3 is deze optie in ieder geval niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;68704 schreef : Dat kan dus niet. Voor een grijs kenteken moet er tegenwoordig een "fiscaal blok" in je auto passen. Google daar maar eens op. Dat is gedaan om al die belastingontduikers in 205jes, corsa's en 340's aan te pakken.
Ok en wat is een fiscaal blok precies? Zal er eens op gaan googlen. Dacht zelf dat grijs kenteken voor particulier nog steeds bestaat (volgend de site van de belastingdienst in ieder geval wel= bestelauto particulier) maar dat de korting een flink stuk minder was geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.