Schuurvondst?
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 343 dl special uit sept. '77.
Laatste gebruik is geweest in 1988, waarbij schade is gereden, en nooit is hersteld. De auto heeft het nonnenkapjesinterieur, de pook met zij-vergrendeling en een zwart? dashboard, wel met draai-licht-schakelaar.
Hij heeft forse schade geleden, en is echt in een beroerde staat, carrosserie heeft diverse "spinnenwebjes" onder de lak...
Wat vinden jullie van deze auto? De moeite van het opknappen waard of niet?
Geen bedragen hier gaan noemen, als ik hem uiteindelijk niet koop, dan zal ik hem posten met telefoonnummer en gegevens van de verkoper!:worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als jij het een leuke auto vind en voldoende geld over hebt kun je hem natuurlijk opknappen...
- V300 register
- Verbannen
-
4x nieuwe banden
nieuwe riemen + waarschijnlijk aankomstige problemen met de vario (zoo lang stilstaan trekt ie echt niet volgens mij)
Heel erg grote beurt (met V-snaar, complete ontsteking enzovoorts)
Accu
Voorscherm
richtwerk binnenscherm
grill
bumper
complete spuitjob (anders is er binne een half jaar buiten staan niets meer van over)
En reken dat je ook op deels nieuwe remmerij komt, en dat je ook andere dingen gaat tegen komen. Ik denk, helaas, dat deze auto rijp is voor de sloop. ?f je moet er de ruimte, de tijd en het geld voor hebben om er weer een h??l erg mooi auto'tje van te maken. Wat misschien wel kan, is hem door de APK drukken, en later een keertje de schade herstellen, en langszaamaan naar een mooi auto'tje toewerken.
Sloop mag dan wel 'zonde' zijn, maar enkele andere auto's knappen er zeker mee op. Dat dash bijvoorbeeld was prachtig. Stoelen zijn ook bruikbaar (moeten wel gerestaureerd worden). Zijpanelen deuren vond ik weer helemaal perfect, en zo zijn er een hoop kleine dingetjes, waar vele ander blij mee zijn.
Vond het trouwens wel een avontuur Bart! Je gaat je wel afvragen wat er nog meer ind e schuurtjes enzo in die omgeving staat...

- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Allereerst is het hier geen "Special" maar is het een "Anniversary" waarvan er tot op heden nog maar een enkele meer van bekend was. De Anniversary is een speciale serie geweest tgv 50 jaar Volvo met beige stoffen interieur en exterieur in metallic groen en metallic blauw en een embleem op de koffer. Kenteken lijkt me niet origineel. Is het een ingevoerde?
De neus ziet er me zeer gehavend uit zowel links als rechts en je zou pas kunnen beslissen of ie te redden valt als je de hele neus gestript hebt (onderliggende structuren geraakt?)
De andere Anniversary die ik ken is in nog slechtere staat en daar weet ik dat er serieus naar een restauratie wordt gekeken. Of het de moeite is moet je zelf beslissen, hangt van wat je nodig hebt af en de onderdelen worden moeilijk om te vinden....77-ers zijn nu eenmaal 9,9 van de 10 keer zo slecht.
Hoe is het interieur?
Ter info, kun je me pm of bellen met wat ze vragen? Dan heb ik een idee.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Pistonpen paultje;27819 schreef : Mijn mening weet je, leuk voor onderdelen, maar om zoiets rijdend te maken ben je zooo veel geld kwijt. Hij is niet eens rot...maar alles bij elkaar weet je wel.
Sloop mag dan wel 'zonde' zijn, maar enkele andere auto's knappen er zeker mee op.
Paul, ik heb liever deze dan die van jou hoor. Gaat evenveel geld inzitten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvomania;27823 schreef : Paul, ik heb liever deze dan die van jou hoor. Gaat evenveel geld inzitten.
Dat geloof ik gelijk. Staat hier helemaal los van, en geloof me, die kost me een heel stuk minder(tenminste, wel voor een auto met LPG)
- V300 register
- Verbannen
-
het rechter voorscherm is volgens bart (die heeft hem in het echt gezien) nog strak, maar ik dacht op de foto ook een onbedoelde vouw te zien. kan vertekening zijn ivm lichtinval.
4x nieuwe banden
nieuwe riemen + waarschijnlijk aankomstige problemen met de vario (zoo lang stilstaan trekt ie echt niet volgens mij)
Heel erg grote beurt (met V-snaar, complete ontsteking enzovoorts)
Accu
lange stilstand komt wel vaker voor, het ergste wat er met de vario kan gebeuren is dat er wat roest op de schijven komt en dat de membramen stuk gaan zodra je gaat rijden. de kosten hiervan vallen allemaal reuze mee. dingen zoals ontsteking, olie en accu moet je bij onderhoud van elke auto rekenen. de banden is een redelijk eenmalige (afhankelijk van de rijstijl natuurlijk) investering.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Binnenscherm etc fatsoeneren/op orde maken max 200 euro. Verlichting ???
Remmen ongeveer 100 euro.
Andere kosten vallen gewoon onder het onderhoud. Immers die had je bij andere auto's ook gekregen (eigenlijk vind ik daar het remmenwerk ook onder vallen)
Voor 600 tot 800 euro is deze auto volgens mij goed te maken en kan hij getaxeerd worden. Hij is redelijk uniek, belastingvrij en een mooie kleur ook. Die kleur pas helemaal in die tijd.
Belangrijker nog dan de investering is de vraag: Heb je er tijd en motivatie voor om deze auto te behouden als hollands erfgoed? :f