Demontage motorblok B14.4E
- V300 register
- Verbannen
Wouter;226257 schreef : heeft waarschijnlijk geen enkele invloed gehad op de gezondheid van het blok. "goed lopend" heeft naar mijn idee ook geen betrekking op de koppeling. Koppeling is aandrijving, niet motor.
Zo kun je het inderdaad ook bekijken... Maar dan vind ik eigenlijk wel dat de verkoper er bij had moeten zeggen dat de koppeling er uit lag of dat de auto niet meer kon rijden toen het blok er in zat; zogenaamde meldingsplicht. Als de verkoper in kwestie een bedrijf had gehad was het dwaling.
Als koper kun je zoiets helaas niet onderzoeken zonder het blok uit elkaar te halen...
Maar ik ben blij te horen dat de rest van het blok er waarschijnlijk niks van geleden heeft. Hoe wel het natuurlijk wel een risico blijft met bijvoorbeeld een nieuwe koppakkingset en de kosten die deze meebrengt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
powerflux;226262 schreef : je hebt de kop er toch af, koppakking moet je hoe dan ook doen
Klopt, maar stel deze kop is niet goed meer, dan moet er dus weer een andere op, met opnieuw een nieuwe koppakkingset. Die dingen zijn vrij prijzig met ?50 per stuk...
Maar goed, de verkoper was een aardige en goeie kerel, dus ik denk dat we er wel uitkomen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik denk dat dit blokje juist goed schoongebrand is, aan die koppeling te zien heeft 'ie standaard met 5.000 tpm door de bebouwde kom gereden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat schoonbranden, meen je dat en wat bedoel je daar nu juist mee? Het is iets wat ik vaak onder mijn vrienden hoor, maar ik kan mij bij een benzinemotor echt niets voorstellen dat 'schoongebrand' moet worden. Eens de tweede trap in werking stellen en wat meer toeren maken zodat de olie alle plaatsen bereikt, totdaartoe.
Het lijkt mij bij de meeste mensen gewoon een excuus om hun sletige, gulzige rijstijl aan te houden.
Excuses voor de topic hijack trouwens! Mooie foto's!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je altijd "truttig" rijdt, slijt je motor op een bepaalde manier en er ontstaat roetaanslag op bepaalde plaatsen in je motor en uitlaatspruitstuk. Do je dat consequent dan wordt je motor "lui".
Belast je hem vervolgens eens flink (bij voorbeeld door een flinke rit met aanhanger, leker doorkarren, noem eens wat) dan wordt alles een stuk heter en de roet verbrandt weer, ook slijt je motor op een wat andere manier in en daardoor krijgt je auto weer wat meer pit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
*Vroeger* had ik dat altijd bij brommers, van die tweetakten van oude mensen of zonder enig onderhoud.. De uitlaatpoort was altijd he-le-maal dichtgeslibt, en dan vragen waarom ie zo slecht loopt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Goed dat ik het zeg, zal de v40 ook weer s uitlaten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Distributiedeksel er af!
Carterpan er af...
Een hoopje onderdelen is wat overblijft...
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/1620570_561976413917138_1891733646_n.jpg?oh=adc6db270b7cab51b9e4a1c8620f593c&oe=53B60511
Nu is de motor dus ?cht tot de laatste bout gedemonteerd.
Ik heb het gedaan met een doppensetje van Action en een steek/ring-sleutelset van Lidl (en een stalen pijp als verlengstuk), en alles uit elkaar gekregen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.