ook voor roestpreventie en laswerk

Deurklink vervangen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 17:35 #686572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deurklink vervangen?
Voordeel van een andere greep m?t slot, is dat je hem ook open kunt doen als het slot aan de andere kant niet meer open wil. Nadeel is dat je een extra sleutel nodig hebt, maar dat went heel snel :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 18:57 #686577 door V300 register
nee dat went niet harry :p
ik heb nu een apparte sleutel voor m'n tankdop, en nog zit ik vaak te klooien met de tankop sleutel in m'n contactslot:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 19:02 #686578 door V300 register
Daarom moet je zorgen dat je 'niet-contact-sleutel' goed herkenbaar is als 'niet-contact-sleutel'. Of dat de 'w?l-contact-sleutel' goed herkenbaar is :wtf2:

:+

Edit: Waarschijnlijk zegt het meer iets over jouw geestelijke capaciteiten dan over het 'wennen aan een andere sleutel' :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 19:38 #686584 door V300 register
nah, moet je maar eens een keer goed kijken bij mij :P
beide sleutels zijn identiek op het profieltje na ;) en zelfs die verschillen maar weinig. dus ik heb nu gewoon 2 extra ringen door de sleutel gedaan die van het contact is :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2007 11:28 #686880 door V300 register
Vol goede moed begonnen met het vervangen van het portierslot (volgens het heynes handboek 25 sec...). Maar het lukt voor geen meter. Ik zag wel dat ze een soort stangetje gebruiken om het slot vrij te krijgen, kan iemand me vertellen wat voor soort stangetje dit is en waar je deze ongeveer moet plaatsen?

groeten,
Jeroen

Ff goed het handboek lezen... 't is al beurt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2007 16:56 #686911 door V300 register
Ik heb zelf bij mijn nieuwe 340 hetzelfde probleem, ik heb van de sloop al een deurklink gehaald, maar hoe moeilijk is het om het slot over te zetten?
Ik heb er namelijk geen sleutels bij...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2007 21:45 #686923 door V300 register
IS eigenlijk niet moeilijk. Aan de achterkant moet je een pinnetje eruit tikken (met bijv een afgezaagde spijker) vervolgens kun je het slot zo uitelkaar halen.

Suc6

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2007 23:33 #687141 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Deurklink vervangen?
Jip, dat is heel envoudig. De deurgreep er inzetten is wel soms geduld, geduld en nog meer geduld hebben. Ik heb dikke fingers dat maakt het er niet makkelijker op. Zoals ik al zij: eerst goed kijken waar wat en hoe dan langzaam maar zeker met voldoende licht de boel monteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2010 14:53 #844955 door V300 register
Mijn rechter voorportier wil niet meer open vanaf de buitenkant. Ik heb de binnenkant van de deur verwijdert en even een blik geworpen. Alles zit nog aan elkaar vast, echter om de een of andere reden pakt hij het ijzeren pennetje niet om de deur te ontgrendelen (lekker duidelijk h? :-S). Ik denk dat ik het wel kan maken, maar dan moet ik de klink eruit krijgen en dat lukt me dus echt niet. Iemand tips en idee?n? Ik heb bovenstaande gelezen maar daar kwam ik niet echt verder mee. Nu moet ik ook zeggen dat ik het technisch inzicht van een druif heb, maar ik wil een hoop leren om mijn 340 goed te onderhouden. Worden er niet ergens beginners cursussen gegeven :-D.

Groet,

Dennis

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2010 00:22 #844979 door V300 register
Ik zou eerst kijken of alle twee de pinnetjes van de klink naar het mechanisme aan beide kanten vastzitten met een rubber 'blijf waar je zit jij' dingetje.
Mocht je per se de klink eraf willen, stangetjes losduwen indien nodig(twee dus), schroef vanaf de binnenkant los, klink richting voorkant schuiven, en met wat voorzichtige draai en vouwbewegingen met het handvat open zou je hem eruit moeten kunnen krijgen,refitting is reversal of removal, maar nog meer gepruts met de klink erin vouwen en de stangetjes omlaag houden in de tussentijd

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC