ook voor roestpreventie en laswerk

Deurklink vervangen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2007 21:08 #626249 door V300 register
Deurklink vervangen? is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Een vreemd probleem, maar de deurhendel van mijn portier (bestuurderskant) is afgebroken. Gelukkig kan ik met een beetje peuteren dedeur open kunnen krijgen en na wat creatief te zijn geweest met rieripjes krijg ik 'm nu wel redelijk makkelijk open, maar 't liefst zou ik een nieuwe klink erop willen hebben. Heeft iemand hier enige ervaring mee waar je op moet letten?
Ik heb vandaag wel de portiergreep redelijk los kunnen krijgen, maar door het slot zit 'ie nog vast aan de deur en dus vroeg ik me af of wat ik wil wel mogelijk is.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt

Groeten,
Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2007 21:25 #677582 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deurklink vervangen?
Je zal de bekleding aan de binnenkant los moeten halen. Siertrim om handgreep binnen weghalen (voorzichtig naar ?voren? schuiven dacht ik), raamzwengel loshalen, alle schroeven incl die in het handgreepvakje losdraaien en dan zitten er geloof ik nog een aantal plastic klikdingetjes die je met moed, beleid en een paar goede schroevendraaiers los kunt wippen.

Daarna het vochtwerende lap plastic wegtrekken, voorzichtig want dit wil je later wel graag terug hebben.

Nu kun je met het raam omhoog bij de stangetjes van je deurgreep aan de buitenkant. Voorzichtig lospeuteren en vooral: onthouden hoe ze vastzaten...!
Dan komt het leukste werk: handgreep verwijderen... Dat is een geklooi omdat je de greep beurtelings open en dicht moet trekken anders pastie niet door dat gat heen.

Of ging het hier om de greep aan de binnenkant? Dan is het gewoon siertrim er af, voorzichtig die klikjes van de greep zelf indrukken en greep lostrekken, en daarna van het stangetje afschuiven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2007 22:18 #677588 door V300 register
het gaat om de buitenkant.

Het eerste gedeelte was me gelukt (de siertrim moest je bij mij naar achteren schuiven). Maar het voorzichtig lospeuteren, betreft dat de stangetjes of zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Groeten en alvast bedankt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2007 23:13 #677592 door V300 register
Stangetjes tussen handgreep en slotplaat en tussen slot en slotplaat, als ik het me goed herinner.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 13:15 #677614 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Deurklink vervangen?
Het is een vaak voorkomend probleem. Ik heb nog goede deurgrepen liggen en kan het slotje voor je overzetten, zodat je dezelfde sleutel kunt blijven gebruiken. Let bij het in-en uitbouwen op de positie van de stangetjes en klemmetjes daar om heen (Veel licht maakt het makkelijker)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2007 22:00 #677686 door V300 register
Hoi Erik,
Bedankt voor het aanbod. Wanneer ik een klink van je kan overnemen, dan ben ik daar al heel blij mee. 't Zal alleen wel na mn vakantie worden.

Groeten
Jeroen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 12:29 #686557 door V300 register
Hoi,

Heb afgelopen zaterdag mijn eigen klassieker gekocht, maar ik mis de buiten-portiergreep van het RV-portier. Deze is een keer afgebroken en ligt nu in mijn dashbordkastje (zat bij de koop in ;-) ). Nu wil ik hem een keer vervangen en ik zag jullie discussie. Maar is het ook mogelijk om een portiergreep zonder slot (van een RA-portier) in te bouwen? Of is het noodzakelijk een greep met slot in te bouwen?

Grtz,
Robin

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 13:04 #686564 door V300 register
de greep zelf kun je wel vervangen, maar let er wel op, als je de bekleding van het achterportier losmaakt is het een hele klus om het weer terug te krijgen, het raamrubber van het kleine vaste raampje zit over de plaat heen, dus die moet je er eerst weer onder zien te krijgen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 13:12 #686566 door V300 register
Thanx, maar ik wil niet mijn eigen achterprotiergreep naar voor zetten, wil op zoek naar een andere greep.
Maar uit jou opmerking, maak ik op dat het wel mogelijk is om zo'n greep in het voorportier te monteren? Ik kan dan gewoon mijn deur van binnenuit met het palletje van het slot halen en op slot doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 13:15 #686567 door V300 register
oww voorportier.. sorry verkeerd gelezen, maar voor is het makkelijk te doen ja!.
die handgrepen zijn zo op de sloop te vinden :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC