ook voor roestpreventie en laswerk

Motor Ventilatie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 13:02 #625370 door V300 register
Motor Ventilatie is gemaakt door V300 register
Hallo,

sinds kort heb ik een K&N filter gemonteerd op mijn 340 B14 wat erg lekker klinkt en mooi loopt, maar als de lucht in de motor ruimte warmer wordt dan zuigt het filter alleen maar warme lucht aan... en daar gaat hij niet beter van lopen. Nu zag ik dat er in de bumper 2 afdekplaatjes zitten die volgens mij maar 1 doel hebben: Motor Ventilatie of zie ik dat verkeerd? Zijn er ooit afdekplaatjes gemaakt die de lucht doorlaten, maar dat je geen gapend gat in je bumper hebt? Ik kijk uit naar jullie reacties.

Mvg Dirk

Oja, het gaat dus om deze plaatjes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 13:08 #654740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor Ventilatie
Die plaatjes zijn bij de variomatic modellen vervangen door een kleine grille, die door de kokerbalken van de auto heen de variomatic koelen, wat je wel zou kunnen doen is wat buizen bij de bouwmarkt halen van de juiste diameter en die naar het gat te leiden waar je een mistlamp kan monteren, helaas werkt dit in de winter niet lekker ivm water enzo, oh ja,. zoiets noemen ze ram-air een soort "moeder nartuur's turbo" :-) die velgen (als dit je eigen auto is) zijn supervet :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 13:20 #654741 door V300 register
Bedankt voor je snelle reactie.
weet je toevallig of die plaatjes nog te krijgen zijn of is er iemand die ze heeft liggen en ze wil verkopen ? Het is inderdaad mijn auto op de foto.

Groeten Dirk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 13:26 #654742 door V300 register
Sloop denk ik, ik heb er ook dichte plaatjes in, maar in principe heb je (als je geen cvt hebt) weinig aan de plaatjes ,

Suc6

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 14:44 #654743 door V300 register
Nou, Paul, de luchtstroming door de balken die je met roostertjes hebt, zorgt er wel voor dat de langsbalken inwendig droog worden geblazen, wat roestvorming vermindert. Met dichte plaatjes heb je dit voordeel niet........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 14:55 #654744 door V300 register
en met roostertjes ziet het er gewoon een stuk beter uit dan met die dichte plaatjes :-)

vind ik althans.. er zijn mensen die er anders over denken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 16:41 #654745 door V300 register
hallo,
ben voor mijn 360 gl b20 ook opzoek naar een K&N luchtfilter wat is het beste hiervoor te gebruiken en waar verkrijgbaar?? en betreft de roostertjes in de bumper wie kan daar aan komen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 16:47 #654746 door V300 register
ik heb wat moeite gehad met het kopen van een luchtfilter voor de 360, De diameter van de buizen en je luchtinlaat zijn groter (70mm) dan bij een golf bijvoorbeeld (50 56mm) heb ik me bij het zaakje laten vertellen waar ik hem vandaan had, ik kreeg er een van 80mm met een opvulring van rubber dat hij uitkwam op 70mm, houdt hier rekening mee als je er een koopt,. neem desnoods de buis mee de winkel in.

Ik weet helaas niet meer hoe de winkel heette waar ik hem gekocht had, wel heb ik er een eind voor moeten rijden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 19:22 #654747 door V300 register
bedankt voor de info....helaas zijn de onderdelen niet zo makkelijk verkrijgbaar als voor vw inderdaad. wat ik nog wilde weten > merk je echt duidelijk verschil met een ander luchtfilter qua geluid/vermogen??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2004 22:06 #654748 door V300 register
Kijk eens op cartrend.nl of jamrozik.nl , daar hebben ze verschillende merken/groottes en kleuren, met en zonder hitteschild enzovoorts.
Als je er een besteld let dan wel op dat de rubberpasringen er ook bij zitten.
Qua vermogen ga je denk ik niet ontzettend veel merken, met het geluid kun je wat experimenteren.
Ik heb er zo een : , die geeft een erg "open" geluid, gorgelt lekker en is makkelijk schoon te maken (schroefje losdraaien en ff schoonblazen met de compressor).
Op mn GLT komt er een met een hitteschild, ziet er leuker uit en ik hoop dat het weer een heel ander geluid geeft.
Merk maakt niks uit, meestal zitten de pasringen er standaard al bij, het enige waar je op moet letten is dat je een groot filter kiest.

(Bericht gewijzigd door rouvroye op 18 april 2004)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC