Volvo Klassieker Beurs
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
NickN;251913 schreef : Mooi dat het is goedgekomen met het regelen van een vervang auto, anders mocht mijn 360 ook naar de stand indien gewenst daaraan ben ik tenslotte ook nog ''aan het werk''. Succes met de opbouw vandaag!
Dank je voor het aanbod en het meedenken!
Mag ik jou ook op het lijstje zetten om te vragen voor de Volvo Klassiekerbeurs 2019 en/of Volvodrive Treffen 2019?
- V300 register
- Verbannen
Een kleine impressie van wat de Volvo 300 Club dit jaar op de beurs heeft weten te zetten, met dank aan Steven Legdeur voor onze hoofdattractie. Volgens mij is dit de best bekeken auto van de hele beurs!
(helaas hebben we deze voorstelling wat aan moeten passen i.v.m. brandpreventie, maar het idee staat nog steeds)
Voor wie nog twijfelt, het is zeker de moeite waard om morgen even langs te komen. Karrenvrachten Volvo 300 onderdelen zul je niet vinden, maar als je van Volvo (en Saab) houdt kun je je hart ophalen. Zoals gewoonlijk staan er veel mooie en bijzondere auto's, auto's die je niet snel tegen zult komen.
- Steven340
- Nieuw lid
Zelf heb ik eigenlijk geen foto's gemaakt dit jaar, te druk met hamsteren :+
één ding is zeker, nooit meer stro. Wat een bende om het uit de vloerbedekking te krijgen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Voor persoonlijk gebruik heb ik alle koelslangen voor de B14.4 bij Born Built Beauties gekocht, en het T-stukke van de carterontluchting. Een spruitstukpakking voor montage van mijn Tubantor systeem, en een stahlberg modelletje. Op de beurs ook dit jaar weer hele leuke contacten gelegd, zowel voor mezelf als voor de club. Met 2 Belgen in het bijzonder. Van hen kreeg ik op het laatst een aanbod met alles wat ze over hadden op 300-serie gebied, dat ik niet kon weigeren. Hier komt de 440 zuil, de 340 wandplaat en het foldermateriaal vandaan. Op persoonlijke titel gekocht, waarvan ik de wandplaat en de grote hoeveelheid dubbele folders weer doorschenk aan de club zodat zij daarvoor geen kosten hoeft te maken. Een leuke uitbreiding van mijn eigen collectie en een nog leukere uitbreiding voor de clubwinkel.
Thuis kwam ik er pas achter dat het blauwe werkplaatsboek nog een échte leuke oude is. Volvo 343, de mastermanual uit 1976 eerste druk. Nederlands én Franstalig, en bovendien in prachtige bijna ongebruikte staat.
Ook op de stand hadden we veel bekijks en plezier. Vooral Stevens 343 was een echte eyecatcher. Het opruimen was veel werk, maar ik durf voorzichtig te stellen dat het het werk wel waard was als je ziet hoeveel aanloop het heeft opgeleverd. We hebben besloten ons volgend jaar weer te focussen op de aankleding.
Op de kraam was de gedenkfoto voor Wouter dit jaar echt wat er uit springt. Slechts een foto van Wouter bij zijn Daf met een klein stukje tekst, maar zowel de familie van Wouter als de bezoekers van de kraam die Wouter kennen vonden het mooi dat we op deze manier met ons allen even stil stonden bij zijn veel te jonge overlijden.
Daarnaast waren zoals elk jaar de Stahlbergmodellen weer van de partij, traditiegetrouw iets wat ook de aandacht trekt van niet Volvo 300 gerelateerde mensen, en ook de clubwinkel heeft weer netjes gedraaid vind ik zelf. Voor volgend jaar komen er zelfs weer een paar nieuwe artikelen bij om de omzet en marge te vergroten.
Kortom, het was weer een hele leuke editie
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik had zelf weinig tijd om de beurs te bezoeken dus vrijdag had ik het meeste al bekeken en ik heb nog zaterdag snel een rondje gelopen samen met mijn vriendin.
Ik probeer om het jaar op de vkb onderdelen te verkopen voor een prikkie die ik zelf heb gekocht maar niet gebruik. Het zijn al gauw een paar kratten vol. Twee jaar geleden zelfs twee aanhangers vol. Elk ander jaar ga ik gewoon als bezoeker (het moet wel een hobby blijven...)
Foto's van vrijdagmiddag:
de bentley zaal:
- V300 register
- Verbannen
Personenlift van de VKB editie zaterdag jl. was defect. Heb hier en daar gevraagd of er een andere lift was. Niemand wist het. Er moet toch nog een andere lift zijn, een om goederen te liften, hoe zijn anders de auto's op 1e verdieping terechtgekomen? Of is er ergens een helling waar de geexposeerde auto's door naar boven zijn gekomen?