show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2020 12:25 #988031
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Komende zaterdag ga ik toch een voorzichtige startpoging wagen bij de 360.
Ik moet toevallig in de stalling zijn (204 Diesel van mijn zwager opstarten) en kan dan gelijk even bij de 360 rommelen. De auto moet binnenkort weg voor schadeherstel, dus vandaar.
Iemand nog tips? De auto staat al 8 jaar stil. Ik wil de motor eerst proberen met de hand rond te draaien. Even kijken of de koppeling niet vast zit en daarna eerst maar eens starten zonder de bobinekabel erop (zodat de olie alvast rond gaat).
Daarna eens kijken of de motor überhaupt aan wil slaan. Ik ben benieuwd.
Ik moet toevallig in de stalling zijn (204 Diesel van mijn zwager opstarten) en kan dan gelijk even bij de 360 rommelen. De auto moet binnenkort weg voor schadeherstel, dus vandaar.
Iemand nog tips? De auto staat al 8 jaar stil. Ik wil de motor eerst proberen met de hand rond te draaien. Even kijken of de koppeling niet vast zit en daarna eerst maar eens starten zonder de bobinekabel erop (zodat de olie alvast rond gaat).
Daarna eens kijken of de motor überhaupt aan wil slaan. Ik ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Minder
Meer
31-08-2020 13:29 #988033
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
Olie checken, 't liefst verversen en nieuw oliefilter, als je d'r niet mee gaat rijden verder nergens druk om maken!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2020 19:16 #988046
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
En als je ‘t een beetje vlot doet is het gedaan voor die 204 klaar is met voorgloeien
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2020 20:15 #988048
door V300 register
@Niels: Ja, dat klopt! Die 204 is van 1972. Dat voorgloeien duurt bij een koude motor zeker een halve minuut en misschien nog wel langer!
Sowieso heeft die auto een hele staatprocedure. Maar dat maakt hem nou juist zo leuk. ????
Sowieso heeft die auto een hele staatprocedure. Maar dat maakt hem nou juist zo leuk. ????
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-08-2020 20:36 #988049
door V300 register
Stuurrelais eruit trekken. Dan contact 30 en 87b doorverbinden. Je moet de pomp nu
horen. Je voelt dan ook de benzine door de leidingen stromen. Laat de pomp een
minuut of 3 draaien. Dan mengt het goedje in de tank een beetje.
Beter nog is 10 liter verse benzine erin gooien. Dan stuurrelais weer terug zetten.
horen. Je voelt dan ook de benzine door de leidingen stromen. Laat de pomp een
minuut of 3 draaien. Dan mengt het goedje in de tank een beetje.
Beter nog is 10 liter verse benzine erin gooien. Dan stuurrelais weer terug zetten.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-09-2020 12:24 #988052
door V300 register
@Francois,
Bedankt voor de goede tips. maar waar vind ik de genoemde contacten en het stuurrelais?
Bedankt voor de goede tips. maar waar vind ik de genoemde contacten en het stuurrelais?
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-09-2020 13:14 #988053
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Nieuw project: met de 360 op vakantie naar Schotland.
In de motorruimte, op een steuntje naast je luchthoeveelheidsmeter!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-09-2020 14:32 #988054
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2020 15:02 #988080
door V300 register
Gisteren was het dan zo ver. Nieuwe benzine erin, de accu van mijn 206 even overgebouwd en eerst maar eens gestart met de bobinekabel eraf.
Daarna de bobinekabel weer erop gedaan en echt geprobeerd te starten. En wat denk je? Na ruim 9 jaar stilstaan startte de motor in 1 keer! En ook direct op vier cilinders.
Daarnaast lijkt er niets vast te zitten. De koppeling werkt en de auto kon zelf een stukje voor- en achteruit rijden. Wel lekt er ergens koelmiddel, ik denk bij de waterpomp. Maar goed, dat is van latere zorg.
Daarna de bobinekabel weer erop gedaan en echt geprobeerd te starten. En wat denk je? Na ruim 9 jaar stilstaan startte de motor in 1 keer! En ook direct op vier cilinders.
Daarnaast lijkt er niets vast te zitten. De koppeling werkt en de auto kon zelf een stukje voor- en achteruit rijden. Wel lekt er ergens koelmiddel, ik denk bij de waterpomp. Maar goed, dat is van latere zorg.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2020 15:05 #988081
door V300 register
Gisteren was het dan zo ver. Nieuwe benzine erin, de accu van mijn 206 even overgebouwd en eerst maar eens gestart met de bobinekabel eraf.
Moderators: Mark Smeets