BartJu's nieuwe 340
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Gisteren was de 9de keer, en eigenlijk was het nog niet nodig. Maar omdat ik gisteren en vandaag in 2 ritten 187 km had gereden was ik wel een benieuwd wat het verbruik bij snelwegkm's overdag (100 op GPS) was.
Ik heb de auto nu 386 dagen en heb in die tijd 1998 km gereden, waarvan dus bijna 10% dit weekend. Verbruik hierbij was 1 op 12. Best schappelijk, vind ik.
Beter dan de 1 op 10 van de laatste maanden met vooral kortere stukjes en langer stilstaan. En dat was al heel wat beter dan de 1 op 8.5 van voor de carb revisie.
Wel zijn de speakers niet echt prettig, bij wat langere ritten bij wat meer rijgeluid wordt dat toch wel duidelijker. Zitten nu paar jaar oude budget pioneers in (TS-G1020F). Die passen om te beginnen niet zo netjes, de inbouw diameter en diepte past goed in de portieren, maar de middentoeter steekt wat uit, originele roostertjes passen daardoor niet meer.
Maar ik weet niet of het aan de speakers zelf ligt, of aan de bekabeling. Weer iets voor op het lijstje dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Wat is er dan vermeldenswaardig?
Van de week kreeg ik een appje van mijn zoon: Pa, er zit weer een wesp bij de 340. Net als vorig jaar leek er weer een wespennest in aanbouw in de sponning voorzijde bij passagiersdeur. Tot dusver maar 1 wesp gezien, en die nog maar soms. Het 'nest' lijkt nog maar uit twee cellen te bestaan. In de gaten houden dus.
Verder lijkt de wagen steeds meer moeite met starten te hebben, alsof de startmotor vastplakt en pas na wat aarzeling loskomt.
Vandaag dus een reserve startmotor die ik nog had liggen getest en gemonteerd. Meer info alhier bij het startmotor topic van Steven .
Voorzichtig optimistisch over resultaat, even zien wat ie doet na 'even stilstaan'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Beste is gelijk weghalen en herhalen zodra er weer gebouwd wordt.BartJu;n417484 schreef : ....Net als vorig jaar leek er weer een wespennest in aanbouw in de sponning voorzijde bij passagiersdeur. Tot dusver maar 1 wesp gezien, en die nog maar soms. Het 'nest' lijkt nog maar uit twee cellen te bestaan. In de gaten houden dus.
Op een gegeven moment wordt daar niet meer begonnen met nieuwbouw
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
2 Fast 4 U;n417485 schreef : Beste is gelijk weghalen en herhalen zodra er weer gebouwd wordt.
Op een gegeven moment wordt daar niet meer begonnen met nieuwbouw
Heb toen inderdaad nest weer verwijderd. Nog paar keer een wesp gezien, maar geen nest meer aangetroffen. Zal nu ook wel niet meer komen, we wachten het voorjaar maar af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Afgelopen stond dus in hetteken van oprijden en opkrikken, reinigen, smeren en plakken. Niet mijn favoriete klus, maar het was nu of weer later. Het moet immers bij voldoende hoe temperatuur gebeuren, en dat seizoen loopt weer richting het einde, terwijl het pekelseizoen nadert.
Hoedanook, na flink krabben en borstelen de RX5 erop. Twee-drie dagen later ook de RX10 erover, Gehele onderzijde en wilekasten meegepakt. Dorpels en voorbalk met de spuitbussen te lijf gegaan.
De hoeveelheid roest die ik tegenkwam was eigenlijk bijzonder acceptabel, bijna niets. Hopelijk helpt dit om dat de komende jaren ook weer zo te houden.
Dan nog wat plaatjes...
Bodem, vooraf:
wielkast, vooraf
Wielkast, na
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Onlangs liep koelvloeistof terug en was het bij de waterpomp nattig. Hele ding maar vervangen, Was wel even gedoe , maar is gelukt.
Later ook nog kleppen gesteld wegens een tikje in motor. Dat is nu stuk minder. Hierbij ook de cylinderkopbouten nagetrokken.
Al met al redelijk content over hoe e.e.a. loopt en rijdt nu. Soms mag ie net wat proactiever opschakelen (of zou het actief terugschakelen zijn?). Ik ben er nog niet geheel uit. Binnenkort de econometer eens NA de EMVK in de op- en af-schakelzijde monteren. Kijken wat de (onder)druk doet tijdens rijden.
En dan nog een vraag aan jullie, de V3C-community:
Als ik een eindje gereden heb gaat het benzinelampje branden. Mooi, hoort zo.
Maar als ik dan ga tanken krijg ik er maar iets van 27 liter in. De tank is met 45 L toch groter? Lijkt me erg vroeg dus. Behoorlijke reserve/marge over, zou bijna 150 km minstens moeten zijn.
UIteraard kan ik proberen verder te rijden en te kijken hoeveer ik kom. Maar dan moet ik eerst kannetje peut meenemen en ben beetje huiverig voor ongecontroleerd stilvallen Dat gebeurt uiteraard op de meest ongunstige tijd en plaats (lees: gevaarlijke plaats).
Na tanken gaat de meter ook niet helemaal tot vol, blijft er net voor hangen.
Hangt de vlotter gewooo te laag, waardoor meter te laag signaal krijgt en te vroeg lampje aan gaat?
Of is het iets electr(on)isch, bv te grote weerstand door oxidatie op contacten of zo?
Benieuwd waar jullie eerst zouden zoeken...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.