Voorstellen 340GL special '90
- V300 register
- Verbannen
https://lh3.googleusercontent.com/firuO0uVDMp6GoBlIEVu5RzrnOdePfy75O_qkuzeUNtVPtjRxr9r8ecWIVcXGqFM3eQYgONDWLTE72q70tsZnRXZz-fPc6UR9prRKt7HL8m_bqO_f-PGE7CRlS4BBzOyGGLVXR4IYEp7G7pBybJtT2aIr-iDLC09Sw0ZDDxJUmLw26FqrKWp0G57oNzM0NaQI4Bb1jUMI6k60-K4JaAW7-zq5GCN4gfmT_eGMxD2Lr_06BV44sNKAl9EPCBBKq2uQ2P91X2hyk-nX0WmUEElSbnlPyiyfCtfaDVHTIQKaa6SzdYkWoNdjljd8ahPp1Pf9qIaBO3kORuGFOea30EHEt8XNVWnmogZCGISJEfA_F0cCd8gXMpb5-xcba5awH9StDut512ocTBKgdz1K649lIylY8Ph5VZZ0zDNGfz_xBhKOhuBZt6aEEfMuKV-RD3-w3aCix-Iu9StHO92RGnCj9-yYTuCQz4MV6fGh6AlcxM9XgLT598huXalWuBCCPaYUVqwzq_lBv8y51JCbaLK4OEMlxgs4V5gxvQdYddYdvwxjYwDecL9f_agASi4T0FZJZ9DXrI40VqUBZvME9q-Fw_1pdwCEfTl6Fu5UCEOe2tnLQ0DZ6rQzEz5-iTuEJQiijovDr9e6KfUXoqzLcnzX6OENCggyHX7HVlLf5c4BLHLeaR1mbpMaYvhHWjIzP-83lj_cA4UBnz9_NnZES2csGifVQ=w705-h939-no
Hoe krijg ik die kabel daar nu weer goed in zodat de km teller weer werkt? Het lijkt wel of ik ineens binnekabel tekort komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Mooi te zien dat je meteen ook lekker aan de slag bent gegaan, behoud van ons industrieel erfgoed is immers het belangrijkste binnen de club.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
daeiron;254638 schreef : Inmiddels heb ik de stoel kunnen maken (bekleding eraf en nieuwe staaldraad getrokken). Maar nu heb ik een probleem met de kilometerteller, ik heb die eruit getrokken om te smeren, maar als ik hem terug wil doen blijft dat dopje op de naafdof losjes zitten en de km teller doet ook helemaal niks meer. Ik bedoel dit ding:
Ik snap wat je bedoeld.
De vorige keer dat ik erbij moest (fuseekogels vervangen) heb ik eerst het pinnetje uit de kabel er zo ver mogelijk uitgetrokken (niet te hard trekken natuurlijk, maar je voelt dit wel), toen de kabel in de gaatje gedrukt.
Het busje in de wielnaaf (die jij op de foto hebt staan) kun je er uittrekken. Deze stop je er als laatste weer in. Goed kijken met een lampje hoe het pinnetje (vierkant van vorm) zit en zo het busje er weer in drukken.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een paar vraagjes over het vervangen van de koelvloeistof.
Ik kon zo snel de radiateurdop niet vinden, waar zit die of moet er daar eerst iets voor uit de weg gehaald worden?
In de vraagbaak staat: Draai de ontluchtingsnippel in de luchtinlaatbak open. Ik dacht dat het systeem zichzelf ontluchtte? Waar zou die nippel moeten zitten?
Verder hebben ze het nog over de koelvloeistofaftapplug van het motorblok. Waar is die en waarom is dat nodig als je de grote slang al los haalt om de koelvloeistof te legen?
En voor het kleppendeksel, welke bouten moeten daarvoor los (alleen die helemaal links en rechts?)
Oja en nog een vraagje: Ik heb hier alle documenten vandaag, wat erg handig is, alleen doet volvo300mania_gb02a.pdf het niet. Heeft iemand die toevallig digitaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De nieuwere 340's hebben deze ontluchtingsnippel niet meer en ook geen radiateurdop.
Koelwater aflaten is de onderste radiateurslang losnemen.
En Het koelwater uit het motorblok via de bout voor op het blok, naast de distributiedeksel.
Dopje 11 om precies te zijn.
De motor heeft losse cilinderbussen die omringt zijn met koelwater.
Dit blijft erin staan ook al trek je de onderste radiateurslang los.
Vervolgens kun je de bovenste slang op de waterpomp losnemen.
De thermostaat eruit halen, slang er weer op en met de tuinslang het hele stysteem doorspoelen.
Zet daarbij wel de kachel op "warm" en neem eventueel nog de slang los die naar de kachelradiateur gaat om ook daar de tuinslang op te zetten.
Zul je zien dat dat ook lekker doorspoeld en de nodige troep meeneemt.
Vullen gaat gewoon via het expansievat.
Kleppendeksel zit met 3 moertjes bovenop vast, en let op bij het vastdraaien dat je ze echt niet te vast zet. De deksel vervomd al snel.
Gebruik altijd een schroevendraaier met dop 13 i.p.v. een ratel.
Zo heb je er wat meer gevoel bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb overigens wel de vraagbaak tot '91, maar had al een vermoeden dat die manier voor oudere modellen was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
daeiron;254719 schreef : Super uitleg! Kan ik morgen mee aan de slag, alleen even kijken of ik dat boutje in het motorblok kan vinden.
Ik heb overigens wel de vraagbaak tot '91, maar had al een vermoeden dat die manier voor oudere modellen was.
Als je die niet kunt vinden, en daardoor het motorblok zelf niet leeg laat lopen is ook geen ramp hoor. Tenzij de koelvloeistof echt een ranzige dikkige roestbruine troep is geworden. Als het gewoon preventief vervangen is maakt het niet uit als er een beetje oude koelvloeistof blijft zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Check ook even of je waterpomp nog goed is (versleten lager, lekkage, ...). Anders kun je die meteen meenemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.