- Berichten: 18
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-07-2018 20:47 #976052
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Was helaas al eerder gebeurd, daar was de koppakking de dupe van, die toen vervangen, gelukkig heeft hij het deze keer gehouden maar was er ook enigzins optijd bij, zag dat hij aardig opliep, toen meteen besloten om te stoppen.
Lampje begon toen net de knipperen voordat ik hem uit zette.
Vandaag langs dat bedrijf geweest, die vertelde me dat ik de radiator eerst maar eens moest vullen met HG ontstopper.
Nachtje laten staan en dan nog eens spoelen.
Wat ik daarna nog zal doen nadat ik hem er weer terug in heb gezet wat van die flush van Wynns.
Hele systeem vullen met kraanwater, flush erbij, 10 minuten laten draaien daarna aftappen, doorspoelen en opnieuw vullen met koelvloeistof.
Hopelijk daarna geen problemen meer.
Als dat werkt scheelt het wel een hele hoop geld.
i.p.v. €200,- voor een nieuw koelblok wordt het dan €25,- voor koelvloeistof en flush middel.
Ben benieuwd.....
Lampje begon toen net de knipperen voordat ik hem uit zette.
Vandaag langs dat bedrijf geweest, die vertelde me dat ik de radiator eerst maar eens moest vullen met HG ontstopper.
Nachtje laten staan en dan nog eens spoelen.
Wat ik daarna nog zal doen nadat ik hem er weer terug in heb gezet wat van die flush van Wynns.
Hele systeem vullen met kraanwater, flush erbij, 10 minuten laten draaien daarna aftappen, doorspoelen en opnieuw vullen met koelvloeistof.
Hopelijk daarna geen problemen meer.
Als dat werkt scheelt het wel een hele hoop geld.
i.p.v. €200,- voor een nieuw koelblok wordt het dan €25,- voor koelvloeistof en flush middel.
Ben benieuwd.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-07-2018 10:13 #976053
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Wauw Steven, ik had al wat sneak-previews van je gekregen maar wat een schoonheid is het. Ik hoop haar snel eens van dichtbij te mogen bewonderen, kun je gelijk eens mijn groene sedan zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
05-07-2018 06:12 #976066
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Die sneak-previews waren niet van deze auto toch?
Die was namelijk nog wat ouder
Die was namelijk nog wat ouder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-07-2018 08:56 #976067
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Ik zie al een beste lijst in je onderschrift staan...
Aardig opweg mijn rekord te behalen.
Aardig opweg mijn rekord te behalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
05-07-2018 18:31 #976073
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Zelfs ik raakte het overzicht een beetje kwijt, vandaar dat ik het maar zo even neergezet heb :+
Niet alles staat bij mij, veelal een beetje verspreid.
Maar de blauwe '84 340 DL rijdt m'n broer in, auto blijft van mij maar zo wordt hij tenminste nog gebruikt, hij betaald alleen het onderhoudt etc...
Zo ook met de witte 340 cvt, daar rijdt m'n zus in.
Zo help je je hele fammilie een beetje aan die 340's. Maar ze zijn er erg blij mee, en zouden ook niet meer wat anders willen rijden
Beide diesels gaan eerdaags naar een andere permanenten stalling.
De stalling waar m'n groene diesel net precies één jaar staat is best duur.
De blauwe staat nu bij een vriend van Erik
En zometeen naast elkaar overdekt wachtend tot ze 40 jaar oud zijn, en zien dan wel weer verder.
Niet alles staat bij mij, veelal een beetje verspreid.
Maar de blauwe '84 340 DL rijdt m'n broer in, auto blijft van mij maar zo wordt hij tenminste nog gebruikt, hij betaald alleen het onderhoudt etc...
Zo ook met de witte 340 cvt, daar rijdt m'n zus in.
Zo help je je hele fammilie een beetje aan die 340's. Maar ze zijn er erg blij mee, en zouden ook niet meer wat anders willen rijden
Beide diesels gaan eerdaags naar een andere permanenten stalling.
De stalling waar m'n groene diesel net precies één jaar staat is best duur.
De blauwe staat nu bij een vriend van Erik
En zometeen naast elkaar overdekt wachtend tot ze 40 jaar oud zijn, en zien dan wel weer verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
05-07-2018 21:33 #976080
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Deze avond mezelf met de radiateur bezig gehouden.
Als eerste deze een half uur laten inweken met HG gootsteen ontstopper.
Radiateur plat leggen en vullen maar.
Daarna deze opnieuw doorgespoeld, en toen kwamen er al maar meer klontjes en roestbruine drap uit.
Daarna de radiateur los doorgespoeld met de tuinslang.
Vervolgens weer terug in de auto gehangen en het hele systeem met kraanwater gevuld samen met Wynns flush.
Vervolgens zo'n 10 minuten stationair laten draaien, temperatuurmeter bleef keurig op de helft staan.
Daarna nog een een stukje 80 weg gepakt, maar werd niet meer warmer.
Terug gereden, even af laten koelen, water eruit en het hele systeem doorgespoeld met de tuinslang.
Daarbij kwam er nog het volgende uit:
Ben ook niet meer zo fan geworden van die roze longlife koelvloeistof, voelt kleverig aan, en krijg zo het idee dat het de boel na verloop van tijd gaat klonteren. Maar dat is ook maar een gedachte.
Gebruik daarom meestal altijd groen / blauwe koelvloeistof wat je gewoon om de zoveel tijd moet verversen. Doe dat nog liever dan longlife er in laten zitten en niet meer naar omkijken.
Nu inmiddels precies de 140.000 km aangetikt.
Mooi moment om de auto een grote beurt te geven en de carburateur te reinigen en te reviseren.
Zo had ik al het volgende ingekocht.
Het meeste is zelfs bijna N.O.S. te noemen, gezien de oude voorraden waar de Cartal mee kwam aanzetten. Oude bosch en een paar NGK bougies, en bougie kabels die nog in oude doosjes zaten.
Maar wel kwaliteit spul.
Mooie koperen contacten i.p.v. aluminium rotzooi. En allemaal van één merk. kost wat meer, maar ga lieven voor kwaliteit.
Contactpunten had ik nog origineel van Volvo liggen. Ook N.O.S. uiteraard net als een oliefilter, al zijn die nog erg makkelijk te krijgen origineel Volvo.
Als eerste deze een half uur laten inweken met HG gootsteen ontstopper.
Radiateur plat leggen en vullen maar.
Daarna deze opnieuw doorgespoeld, en toen kwamen er al maar meer klontjes en roestbruine drap uit.
Daarna de radiateur los doorgespoeld met de tuinslang.
Vervolgens weer terug in de auto gehangen en het hele systeem met kraanwater gevuld samen met Wynns flush.
Vervolgens zo'n 10 minuten stationair laten draaien, temperatuurmeter bleef keurig op de helft staan.
Daarna nog een een stukje 80 weg gepakt, maar werd niet meer warmer.
Terug gereden, even af laten koelen, water eruit en het hele systeem doorgespoeld met de tuinslang.
Daarbij kwam er nog het volgende uit:
Ben ook niet meer zo fan geworden van die roze longlife koelvloeistof, voelt kleverig aan, en krijg zo het idee dat het de boel na verloop van tijd gaat klonteren. Maar dat is ook maar een gedachte.
Gebruik daarom meestal altijd groen / blauwe koelvloeistof wat je gewoon om de zoveel tijd moet verversen. Doe dat nog liever dan longlife er in laten zitten en niet meer naar omkijken.
Nu inmiddels precies de 140.000 km aangetikt.
Mooi moment om de auto een grote beurt te geven en de carburateur te reinigen en te reviseren.
Zo had ik al het volgende ingekocht.
Het meeste is zelfs bijna N.O.S. te noemen, gezien de oude voorraden waar de Cartal mee kwam aanzetten. Oude bosch en een paar NGK bougies, en bougie kabels die nog in oude doosjes zaten.
Maar wel kwaliteit spul.
Mooie koperen contacten i.p.v. aluminium rotzooi. En allemaal van één merk. kost wat meer, maar ga lieven voor kwaliteit.
Contactpunten had ik nog origineel van Volvo liggen. Ook N.O.S. uiteraard net als een oliefilter, al zijn die nog erg makkelijk te krijgen origineel Volvo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
05-07-2018 22:06 #976082
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Ha Steven, kijk even goed naar die contactpuntjes. Soms staan ze niet zuiver recht op elkaar en dan slijten ze sneller in, weet ik uit ervaring
Je kunt ze makkelijk bij buigen met een tangetje.
Je kunt ze makkelijk bij buigen met een tangetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-07-2018 22:09 #976083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Mooi werk weer Steven. Mooi om te lezen :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-07-2018 10:14 #976087
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Dat heb je slim opgelost zo met die radiateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
11-07-2018 19:41 #976155
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens 1983 bordeaux rode 340 DL
Zo gisteren alles afgemaakt. Kwam er achter dat ik toch niet de goede contactpuntjes had liggen.
Deze zijn namelijk volgens mij voor een B19
Dus moest even wachten totdat de goede binnen waren.
Die voor de B14 bestaat namelijk uit 2 losse delen en schuif je over een asje heen.
Die voor de B19 is één geheel. En meteen maar een nieuwe condensator.
Daarna verder met de carburateur.
De voorwerwarmingsplaat van de carb. was helemaal dicht verkalkt, was gewoon steen geworden, kreeg het er dan ook bijna niet meer uit.
Deze vervangen voor een andere die ik nog had liggen.
De slangen was hetzelfde verhaal. Kon ze bijna niet eens meer buigen.
Had ik ook wel nieuwe voor kunnen bestellen maar moet zeggen dat er nu al aardig wat inzit, dus met veel moeite de slangen door kunnen spoelen.
Daarna de vers gereviseerd en schoongemaakte carburateur in elkaar gezet.
Ook zeker de verkeerde bougies zaten erin......
Nu dus alles nieuw, motor is weer helemaal in top staat. Was ook wel nodig, zeker die puntjes, wat ongeloofelijk achterstallig.
Met mooie velgen...... En blijf dit toch zeker een van de mooiste kleuren vinden.
En samen met z'n iets jongere broer
Hij loopt echt geweldig, dit was echt wat hij nodig had. Nu weer lekker rijden en genieten. Ondertussen thuis met m'n Rai Special aan de gang en bij Erik met m'n 343, naja voorlopig nog steeds uitboorwerk van de donor.
Deze zijn namelijk volgens mij voor een B19
Dus moest even wachten totdat de goede binnen waren.
Die voor de B14 bestaat namelijk uit 2 losse delen en schuif je over een asje heen.
Die voor de B19 is één geheel. En meteen maar een nieuwe condensator.
Daarna verder met de carburateur.
De voorwerwarmingsplaat van de carb. was helemaal dicht verkalkt, was gewoon steen geworden, kreeg het er dan ook bijna niet meer uit.
Deze vervangen voor een andere die ik nog had liggen.
De slangen was hetzelfde verhaal. Kon ze bijna niet eens meer buigen.
Had ik ook wel nieuwe voor kunnen bestellen maar moet zeggen dat er nu al aardig wat inzit, dus met veel moeite de slangen door kunnen spoelen.
Daarna de vers gereviseerd en schoongemaakte carburateur in elkaar gezet.
Ook zeker de verkeerde bougies zaten erin......
Nu dus alles nieuw, motor is weer helemaal in top staat. Was ook wel nodig, zeker die puntjes, wat ongeloofelijk achterstallig.
Met mooie velgen...... En blijf dit toch zeker een van de mooiste kleuren vinden.
En samen met z'n iets jongere broer
Hij loopt echt geweldig, dit was echt wat hij nodig had. Nu weer lekker rijden en genieten. Ondertussen thuis met m'n Rai Special aan de gang en bij Erik met m'n 343, naja voorlopig nog steeds uitboorwerk van de donor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets