- Berichten: 7
Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb er niks aan overgehouden, vandaag weer gewoon aan het werk.
@Jean Luc,
Dat is inderdaad wel de les. Ik heb er geen prioriteit aan gegeven omdat er facturen van een garage bijzitten dat het volledige remsysteem onderhanden is genomen. Nu biedt dat geen garantie natuurlijk...
@Erik,
Dat zou best kunnen, daar heb ik (gelukkig) niet meer ervaring mee. Ik heb helaas verder geen foto's kunnen maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Ik heb ooit eens een auto verkocht met thuiskomertjes op de vooras, daar is iemand als gewoon mee gaan rijden en die heeft vervolgens midden in de stad het wiel eraf gereden. (de auto was verkocht als en zou dienen als donor/sloper, vandaar de thuiskomertjes)
Dat soort dingen zouden niet gebeuren als men ff een pre-flight check zouden uitvoeren.
Het is nu nog allemaal goed gekomen en we hebben allemaal wel eens zo'n foutje gemaakt, waarbij we er met enkel wat kleerscheuren vanaf zijn gekomen of met het schaamrood op de kaken.
Jammer van de auto, maar vooral blij zijn met het feit dat er geen immateriële schade is toegebracht!
Gewoon ervan leren en weer doorgaan, je bent goed op weg, Bart!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;248260 schreef : Met dit verhaal wil ik maar zeggen, sta even stil bij je controlelampjes. Als je je auto op contact zet moeten deze branden ter controle, als je start gaan ze uit. Kijk een keer of ze nog werken, dat kan een hoop ellende voorkomen
Om nog even (verlaat) terug te komen op die controlelampjes, mijn 360 is d'r eentje met een carburateur en dus geen boordcomputer oid. Ik krijg zelf maar een paar controlelampjes (2 of 3 uit m'n kop) voor de accu en de spanning. Maar als 't goed is heb ik er niet meer dan dat als ik geen boordcomputer heb of wel?
Ik heb de tellerkast d'r een keertje uitgehad en alle lampjes zitten d'r sws nog in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Acculampje voor de dynamo
Remdruk ( ! )
En oliedruk
En eventueel de handrem als die is aangetrokken ( P )
En vooral remdruk is wel belangrijk.
Als die gaat branden onder het rijden, is de vloeistof beneden peil, of een remleiding lek of wat dan ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als ik de motor start (nu niet gedaan natuurlijk, maar zal er de volgende keer op letten) dan gaan d'r geloof ik wel wat meer branden zoals die van de handrem idd. Nooit echt op gelet eigenlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Mocht er nu wat met je remmen zijn, zal die onderweg nooit oplichten.
Zelf heb ik trouwen vaak met die smits tellersets dat als ik de handrem aantrek beide remlampjes aangaan zowel die met het uitroepteken als de P
Zal wel ergens een storing zitten denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Over de lampjes op het dashboard, bij mijn andere 2 340's heb ik ze allemaal preventief vervangen. Kost voor de tellerset zo'n 10 euro en voor het gehele dashboard zo'n 20 euro. Je voorkomt kapotte waarschuwingslampjes, je hoeft de eerste 10 jaar het dashboard niet meer open te schroeven i.v.m. een kapot lampje, en het is bovendien ook een mooie leerzame klus voor een druilerige weekenddag. Niet dat dit per se nodig is, maar ik heb er geen spijt van gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.