show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2018 02:20 #973539 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Gelukkig ben je er goed van afgekomen. De auto wat minder. Ik zie geen schade of verbuiging. Wellicht dat de veerpoot en reactiestang een klap gehad hebben. Dat gebeurd er meestal en is eenvoudig te verhelpen. Heb je foto's van de beschadigde onderdelen? Misschien krijg ik dan een goed beeld van de schade.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2018 06:39 #973540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Jammer Bart, gelukkig heb je zelf er niks aan over gehouden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2018 07:43 #973541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Iedereen bedankt voor de steun!
Ik heb er niks aan overgehouden, vandaag weer gewoon aan het werk.

@Jean Luc,
Dat is inderdaad wel de les. Ik heb er geen prioriteit aan gegeven omdat er facturen van een garage bijzitten dat het volledige remsysteem onderhanden is genomen. Nu biedt dat geen garantie natuurlijk...

@Erik,
Dat zou best kunnen, daar heb ik (gelukkig) niet meer ervaring mee. Ik heb helaas verder geen foto's kunnen maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2018 22:57 #973562 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Volgens mij heeft iedereen dit wel eens meegemaakt, of kent iemand die dit heeft meegemaakt.
Ik heb ooit eens een auto verkocht met thuiskomertjes op de vooras, daar is iemand als gewoon mee gaan rijden en die heeft vervolgens midden in de stad het wiel eraf gereden. (de auto was verkocht als en zou dienen als donor/sloper, vandaar de thuiskomertjes)
Dat soort dingen zouden niet gebeuren als men ff een pre-flight check zouden uitvoeren.
Het is nu nog allemaal goed gekomen en we hebben allemaal wel eens zo'n foutje gemaakt, waarbij we er met enkel wat kleerscheuren vanaf zijn gekomen of met het schaamrood op de kaken.
Jammer van de auto, maar vooral blij zijn met het feit dat er geen immateriële schade is toegebracht!
Gewoon ervan leren en weer doorgaan, je bent goed op weg, Bart!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2018 07:37 #973565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Dank Alex, ik denk inderdaad dat het zoiets is wat je maar één keer gebeurd. Het is misschien ook wel een idee om de 30 jaar oude hoofdremcilinder en remslangen eens preventief te gaan vervangen bij mijn andere 340's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2018 20:46 #973790 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special

General Custom;248260 schreef : Met dit verhaal wil ik maar zeggen, sta even stil bij je controlelampjes. Als je je auto op contact zet moeten deze branden ter controle, als je start gaan ze uit. Kijk een keer of ze nog werken, dat kan een hoop ellende voorkomen ;)


Om nog even (verlaat) terug te komen op die controlelampjes, mijn 360 is d'r eentje met een carburateur en dus geen boordcomputer oid. Ik krijg zelf maar een paar controlelampjes (2 of 3 uit m'n kop) voor de accu en de spanning. Maar als 't goed is heb ik er niet meer dan dat als ik geen boordcomputer heb of wel?
Ik heb de tellerkast d'r een keertje uitgehad en alle lampjes zitten d'r sws nog in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2018 20:59 #973791 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Je hebt 3 controle lampjes die moeten oplichten als je je contact aanzet.

Acculampje voor de dynamo
Remdruk ( ! )
En oliedruk
En eventueel de handrem als die is aangetrokken ( P )

En vooral remdruk is wel belangrijk.
Als die gaat branden onder het rijden, is de vloeistof beneden peil, of een remleiding lek of wat dan ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2018 21:16 #973792 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Hmmm ik heb net even gekeken, dit zijn de 2 (naast die van de gordel, en de benzine/temp lampjes die even knipperen en uitgaan) die bij mij oplichten als ik hem op contact zet:



Als ik de motor start (nu niet gedaan natuurlijk, maar zal er de volgende keer op letten) dan gaan d'r geloof ik wel wat meer branden zoals die van de handrem idd. Nooit echt op gelet eigenlijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2018 07:57 #973793 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Nu mis ik het remdruk controlle lamje, zou even nakijken of het lampje niet stuk is.
Mocht er nu wat met je remmen zijn, zal die onderweg nooit oplichten.

Zelf heb ik trouwen vaak met die smits tellersets dat als ik de handrem aantrek beide remlampjes aangaan zowel die met het uitroepteken als de P
Zal wel ergens een storing zitten denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2018 09:44 #973794 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special
Wel typisch dat Volvo hier aparte lampjes gebruikt voor de handrem en bedrijfsrem waar dat bij veel auto's het zelfde lampje is.

Over de lampjes op het dashboard, bij mijn andere 2 340's heb ik ze allemaal preventief vervangen. Kost voor de tellerset zo'n 10 euro en voor het gehele dashboard zo'n 20 euro. Je voorkomt kapotte waarschuwingslampjes, je hoeft de eerste 10 jaar het dashboard niet meer open te schroeven i.v.m. een kapot lampje, en het is bovendien ook een mooie leerzame klus voor een druilerige weekenddag. Niet dat dit per se nodig is, maar ik heb er geen spijt van gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD