show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2018 16:44 #973483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special

General Custom;248214 schreef : Aha, hij vertelde inderdaad dat er meer mensen waren waarbij het niet gelukt was om er uit te komen.
Nu vond ik ook eerlijk gezegd wel dat de vraagprijs van 700 euro vrij pittig was gezien de algehele staat van de auto. Ik had aanvankelijk de helft geboden, voor als hij anders naar de sloop zou gaan. Voor 50 euro extra mocht ik de 340 komen halen, dus toen heb ik dat toch maar gedaan.

Heb je goed gedaan, succes met de werkzaamheden aan de auto:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2018 16:52 #973484 door V300 register
Bedankt! Dat komt vast goed :V300:

Een groot voordeel voor mij was natuurlijk ook dat de auto nog geen 5 kilometer bij me vandaan stond. Even gaan kijken was dus zo gebeurd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2018 20:52 #973487 door V300 register
over de lekkage :ik bedoel door het gootje onder scharnier loop best veel water.
Net naast scharnier in het gootje zit een las ,is wat slecht te zien door het afdichtrubber.
Als de carrosserie delen daar niet goed zijn gekit loopt er daarvandaan water door de koker en drupt het vlak voor het achterlicht in de kofferbak heb er een foto van maar die is niet zo duidelijk als je niet weet waar die is genomen

[ATTACH]4782[/ATTACH]

[ATTACH]4783[/ATTACH]

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2018 21:00 #973488 door V300 register
Bedankt!
Voor de zekerheid ga ik die ook nog even een keer goed dicht kitten :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2018 17:27 #973489 door V300 register
Vandaag heb ik niet zoveel gedaan aan de auto. Het randje naast het scharnier van de kofferklep ruim afgekit, en dat lijkt succes te hebben. Hoe er afgelopen week een plas water in de kofferbak stond, waren het nu wat druppels aan de verkeerde kant van het rubber terwijl de auto scheef geparkeerd stond. Voor een 340 hatchback heel acceptabel moet ik zeggen.

Ook ben ik deze middag naar het Custom Car Welding gereden om eens naar de roest te kijken. De schatting was dat het repareren van de 3 plaatsen: wielkastrand rechtsachter, gat in de wielkast linksachter, en roestplek onder de voorruit, samen zo'n €150 gaat kosten. Precies wat ik zelf ook al ingecalculeerd had dus. Dat is prima te doen.
Toen ik naar het lasbedrijf reed echter een nieuw probleem. Het lampje van de laadspanning ging even aan. Van de week maar eens kijken wat hier de oorzaak van is.

Dit weekend kan ik waarschijnlijk een auto compleet van het interieur gaan strippen voor €120. Het is wat meer dan gedacht, maar het blijkt nog niet zo makkelijk te zijn een 3-deurs interieur te vinden wanneer je dat nodig hebt. Ben ik even blij dat ik er voor de sedan eentje op reserve heb staan!

Ten slotte heb ik mijn Excellijst ook in een afbeelding kunnen gieten :D
Daar blijkt een heel simpel trucje voor, <control> ,<alt> én het pijltje naar rechts, en dan een print screen maken. Ook erg leuk als mensen dat gaan proberen en niet weten hoe het scherm weer terug normaal staat.

Even voor jullie op een rijtje gezet:
-Eerste kolom bevat de kosten en baten die ik denk te maken.
-Tweede kolom bevat de kosten en baten die ik tot nu toe daadwerkelijk heb gemaakt (op benzine na uiteraard)
-Derde kolom zijn de kosten en baten tot nu toe aangevuld met kosten en baten die ik nog verwacht
-In de vierde kolom heb ik alles doorgerekend wat het zou kosten als ik mijn eigen voorraad buiten beschouwing laat.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2018 18:46 #973490 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's sloopredder, Volvo 340 DL Special

General Custom;248223 schreef : Vandaag heb ik niet zoveel gedaan aan de auto. Het randje naast het scharnier van de kofferklep ruim afgekit, en dat lijkt succes te hebben. Hoe er afgelopen week een plas water in de kofferbak stond, waren het nu wat druppels aan de verkeerde kant van het rubber terwijl de auto scheef geparkeerd stond. Voor een 340 hatchback heel acceptabel moet ik zeggen.

Ook ben ik deze middag naar het Custom Car Welding gereden om eens naar de roest te kijken. De schatting was dat het repareren van de 3 plaatsen: wielkastrand rechtsachter, gat in de wielkast linksachter, en roestplek onder de voorruit, samen zo'n €150 gaat kosten. Precies wat ik zelf ook al ingecalculeerd had dus. Dat is prima te doen.
Toen ik naar het lasbedrijf reed echter een nieuw probleem. Het lampje van de laadspanning ging even aan. Van de week maar eens kijken wat hier de oorzaak van is.

Dit weekend kan ik waarschijnlijk een auto compleet van het interieur gaan strippen voor €120. Het is wat meer dan gedacht, maar het blijkt nog niet zo makkelijk te zijn een 3-deurs interieur te vinden wanneer je dat nodig hebt. Ben ik even blij dat ik er voor de sedan eentje op reserve heb staan!

Ten slotte heb ik mijn Excellijst ook in een afbeelding kunnen gieten :D
Daar blijkt een heel simpel trucje voor, <control> ,<alt> én het pijltje naar rechts, en dan een print screen maken. Ook erg leuk als mensen dat gaan proberen en niet weten hoe het scherm weer terug normaal staat.

Even voor jullie op een rijtje gezet:
-Eerste kolom bevat de kosten en baten die ik denk te maken.
-Tweede kolom bevat de kosten en baten die ik tot nu toe daadwerkelijk heb gemaakt (op benzine na uiteraard)
-Derde kolom zijn de kosten en baten tot nu toe aangevuld met kosten en baten die ik nog verwacht
-In de vierde kolom heb ik alles doorgerekend wat het zou kosten als ik mijn eigen voorraad buiten beschouwing laat.

en met ctrl + alt + pijltje omhoog staat je scherm weer goed :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2018 19:01 #973491 door V300 register
Jij snapt het!
Hoe vaak ik op het werk al heb gehoord "mijn beeldscherm doet raar" :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2018 10:55 #973492 door V300 register

General Custom;248223 schreef : Ook ben ik deze middag naar het Custom Car Welding gereden om eens naar de roest te kijken. De schatting was dat het repareren van de 3 plaatsen: wielkastrand rechtsachter, gat in de wielkast linksachter, en roestplek onder de voorruit, samen zo'n €150 gaat kosten. Precies wat ik zelf ook al ingecalculeerd had dus. Dat is prima te doen.

150 euro? Dat is bizar weinig. Voor repareren wielkastrand, inclusief strakmaken en spuiten ben je, afhankelijk van de schade, tussen de 200 en 600 euro kwijt, ex btw. Ik heb laatst weer 1000 euro kunnen aftikken voor dit soort reparaties...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2018 11:27 #973495 door V300 register

Lucluc;248226 schreef : 150 euro? Dat is bizar weinig. Voor repareren wielkastrand, inclusief strakmaken en spuiten ben je, afhankelijk van de schade, tussen de 200 en 600 euro kwijt, ex btw. Ik heb laatst weer 1000 euro kunnen aftikken voor dit soort reparaties...

Dat is natuurlijk zonder plamuren en spuiten Jean-Luc. Het staat dan in de lasprimer en ik werk het zelf verder af. Ook lever ik zelf een nieuw inzetstuk voor de wielkastrand aan. Inclusief afwerken zou het inderdaad nooit kunnen voor die prijs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2018 11:44 #973496 door V300 register
Ook dan is dat weinig hoor. Zo'n randje zet je er niet zo maar in.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC