show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Johan's 340GL

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 17:29 #959204 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Johan's 340GL
ik haal altijd de massaklem los van de accupool, dat is al voldoende.
Je kunt er voor kiezen om tegen de tijd dat je weer wilt gaan rijden, even de accu aan de druppellader te leggen maar in principe gaat bovenstaande methode wel goed voor een paar maanden.

een hoes er overheen trekken zou ik niet doen. Gewoon de lak goed in de was zetten, dan kan er weinig gebeuren. Let wel even op met vogelpoep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 17:55 #959205 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Bedankt voor de tips. Ik neem de accu gedurende de winterstalling toch liever mee naar huis. Het klimaat waar de accu dan in bewaard wordt lijkt mij gunstiger voor de levensduur.

De hoes daar ben ik over uit dat die niet gaat komen. Auto is vorige week helemaal volgens het op het forum genoemde stappenplan gedaan. Als laatste een waxlaag. De rubbers doe ik morgen met WD40.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2015 18:40 #959209 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Johan's 340GL
Tip van de dag: accu mee naar huis is heel goed, bevriezen is funest voor zo'n ding. Bewaar hem bij voorkeur op een warme plaats, als dat niet gaat zet de accu dan op een rubber mat of een zeem of zo. Bewaar je hem op beton of ijzer, dan is hij zo kapot.
(hoe het komt geen idee, maar het is wel zo)

Daarnaast de tip om de rubbers in te smeren met vaseline in plaats van siliconenspray, dat is minder agressief voor de rubbers.

1x per maand de auto verplaatsen mag natuurlijk, maar is geen must. Zo snel worden banden niet vierkant in mijn ervaring. Het wegzetten met blokken voor de wielen is ook slim, in de versnelling/parkeerstand kan ook, maar op de handrem is niet aan te raden. Deze kan vast gaan zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 19:19 #959210 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Top! Bedankt. Ik heb net nog een pot vaseline gehaald.

Wat is de aan te bevelen druk voor de banden zodra deze de stalling in gaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2015 17:18 #959212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Johan's 340GL
Als ik de auto in de stalling zet is dat met de normale druk in de banden, maar aan de hoge kant. Ik geloof dat ik ze nu op 2,3 bar heb gezet of zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2015 17:39 #959213 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Johan's 340GL
2,3 :wtf2:

Pomp ze altijd alle vier op tot 2,5, rijd prima. Dus voor de stalling kunnen ze ook op 2,8 :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 16:02 #959259 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Top bedankt Steven. Franborn staat inmiddels in de stalling. Mooie ruime plaats. Netjes warm gereden en een flink blok om geweest. De rubbers in de vaseline gezet, bandjes op spanning. Accu staat thuis. Blokjes voor de banden en alle bekende randen en kieren nog even nagelopen om droog te maken. Medio maart/ april halen we hem weer op. Eerst pekelvrij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 23:56 #959445 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Johan's 340GL
Leuk topic.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2015 21:32 #959490 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Bedankt Erik en alle anderen, want samen maak je een topic.

De eerste klussen voor volgend jaar zijn het vervangen van de rubbers onder de deur hendels en kofferbaksluiting. Deze hebben scheurtjes. Ook zoals eerder aangegeven het rechterachterlicht vervangen. Het achterlicht is inmiddels binnen en ziet er echt goed uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2016 14:41 #964416 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Zo het heeft even geduurd maar hier zijn we weer.

Met Franborn een aantal tourritjes gemaakt dit jaar. Daarnaast gaan we ermee naar de Oldtimerdag in Appelscha. Die is op 17-09-2016.

Nu het mindere nieuws. Vlak voor dat we Franborn in de stalling hebben gezet blies de verwarming alleen maar warme lucht.

Gisteren is Franborn voor een grote beurt, apk en de verwarming bij de garage geweest.
Daarnaast de kleppen laten stellen, controleren varioriemen etc. Franborn heeft het stempel goedgekeurd voor 2 jaar gekregen!

Probleem is de verwarming: als ik de schuif van warm en koud bedien blijft de verwarming warme lucht blazen. Wat kan het probleem zijn?

Daarnaast heeft men geconstateerd bij het verwijderen van het dashboard dat er door de Volvo dealer ! behoorlijk geklust is. De sprieten voor de richtingaanwijzer etc zitten met tiribs vast. Hiervoor zoek ik vervangende onderdelen. De garage geeft het erover dat er plastic houders zijn afgebroken die vervangen zijn door

Ook zoek ik nog een kachelweerstand omdat deze is doorverbonden door de dealer en dat is iets wat we absoluut niet willen. De kachelweerstand moet gewoon vervangen worden.

Wie o wie kan helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD