show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Johan's 340GL

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2015 19:35 #959121 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Johan's 340GL
Heel mooi! En respect dat je meteen in de auto investeert.

V.w.b. die ruit; de voorruit zit bij onze auto's in een rubber en dan kunnen ze heel veel hebben. Tegenwoordig zitten ruiten heel strak in de auto en zijn ze verlijmd, dan komen er veel sneller spanningen.
In mijn 345 zit een ruit met twee barsten en een sterretje, deze heb ik een aantal jaren geleden uit de auto gehaald (i.v.m. laswerk aan de paravan) en later gewoon weer teruggezet. Ze kunnen dus heel wat hebben.

(en als je je afvraagt waarom ik in hemelsnaam een kapotte ruit in mijn auto heb gezet; het is een getinte ruit zonder zonneband en die zijn zeldzaam)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-10-2015 19:44 #959123 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Johan's 340GL
Superretestrak zeg, gaaf!

En dat kleurtje interieur ook, exact als onze 360 destijds, brings back good memories :)

En inderdaad is het absoluut te waarderen dat je vanaf de aanschaf er meteen al zoveel werk van maakt, ik begin te vermoeden dat we er een echte serieuze liefhebber bij hebben binnen de club!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2015 22:14 #959125 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Johan's 340GL

Johan;238383 schreef : Wow bedankt voor de complimenten. Echt super!

Als je heel goed kijk op foto's 1 en 2 zie je ter hoogte van de hoofdsteun van de passagiersstoel de breuklijn. Scheur loopt van boven tot bijna (op 3 cm na) onder aan toe. Zit er al sinds 1989 in. Is geen APK afkeur en de eerste eigenaar vond het niet nodig (?...) om het ruit te vervangen. Los van het mooie, vinden we het ook belangrijk ivm veiligheid. Het ruit is 30 jaar oud en hoe goed is de laging vraag ik mij af.

Als je heel goed kijkt zie je het inderdaad. Groot gelijk dat je hem vervangt in dat geval!
Let wel op want ik heb gezien/gelezen/gehoord dat men enkel nog nieuwe ongetinte ruiten kan leveren voor de 300-serie. Dat zou zonde zijn, want hier of daar komt nog wel eens een nieuwe getinte ruit bovendrijven. goed gebruikt zijn ze gelukkig ook nog prima te vinden, omdat ze in een rubber zitten.

• Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2015 13:38 #959127 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Johan's 340GL
Zo het andere voorruit zit er ook in! Is een origineel Volvo ruit (made in Belgium), licht getint zonder zonneband. Oude ruit was made in Italy. De zij en achterruiten zijn allemaal made in Belgium. Volgens de eerste eugenaar het het voorruit nog nooit vervangen (scheur zat al sinds 1989 in het oude voorruit). Wel apart dat de ruiten in een auto uit verschillende landen komen? Donor auto is een 340 uit 1985/1986.

Andere opties die konden waren: opnieuw zoeken naar een ruit met zonneband of het door General Custom (bedankt voor de tip!) genoemde after market ruit zonder Volvo merk. Gekozen voor dit getinte ruit zonder zonnebaan. Nu komen teminste alle ruiten uit Belgie :humor:. Morgen de binnenspiegel terug plaatsen, maar eerst de steun goed laten uitharden.

Ziet er naar mijn mening erg mooi uit.
Onder het rubber zaten 2 kleine roestplekjes welke er gemakkelijk uitgeschuurd konden worden, waarna de hele onderste rand preventief in de primer is gezet.

Maar wat is een aanpassing/ vervanging zonder foto's:

[img

[img

[img

[img

[img

• Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2015 19:35 #959141 door Johan van Weeren
Vandaag de achteruitkijkspiegel weer gemonteerd en bij de oude eigenaar de laatste papieren opgehaald. Service boekje, offerte (in eerste instantie voor een DL en upgrade naar GL), 2x flyer voor de keuze van radio en garantiebewijzen inclusief 1 jaar Volvo Touring Service, koopcontract (inruil was een destijds een bijna 19 jaar oude Daf 44) en afleveringsbon. Alles netjes in ordner gedaan.

Alle boeken, flyers, garantiebewijzen en onderhoudshistorie zijn nu compleet. Erg blij mee!

• Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2015 18:40 #959153 door Johan van Weeren
Zo vandaag even met ons 2-en een road triple gemaakt. Vanuit Heerenveen naar Groningen, eerste stop bij caf? Hammingh in Garnwerd en daarna binnendoor naar de 2e stop bij het Zeilhuis in Noordpolderzijl aan de Waddenzee voor een drankje en een broodje. Terug naar Groningen gegaan via de antiek route en wat noodzakelijke dingen voor Franborn, jaja de 340 heeft een naam gekregen. In het Nederlands komt het neer op uit Born.

Hieronder wat plaatjes.

[img

Noordpolderzijl

[img
m

Wat benodigdheden naast een liter olie, lampjes etc.

[img

[img

[img

En vanzelfsprekend wat bijpassende cassettebandjes

[img

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 09:42 #959186 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Johan's 340GL
Prachtig.

• Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 11:57 #959193 door Johan van Weeren
Bedankt Erik.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-11-2015 14:40 #959199 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Johan's 340GL
Noord oost Groningen, komt me bekend voor die relatief grote leegte daar, en voor mijn gevoel waait het er altijhd harder dan elders in het land, ben er geboren (Delfzijl)

Leuk al die 'retro' items in jouw 340, klopt het tijdsbeeld weer helemaal!

• Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 15:53 #959200 door Johan van Weeren
Leuk herkenning! En ja het waaide behoorlijk, maar gewoon super leuk.

Dit weekend gaat Franborn naar de winterstalling. Ik heb eerst conserveringsmiddel voor de benzine erin gedaan en direct afgetankt. Groot blok om geweest en nu staat hij de wachten tot komend weekend.

Was van plan om naast het conserveringsmiddel nog te volgende dingen te doen:
- rubbers inspuiten met siliconenspray
- accu verwijderen zodra de auto in de stalling staat.
- in neutraal zetten met bokjes achter/voor de banden.
- banden hard oppompen.
- 1x per maand de auto verplaatsen zodat de banden niet vierkant worden.

Omdat hij binnen staat wil ik liever geen hoes gebruiken. Het is geen lekkere verwarmde garage en ben als de dood voor condens.

Zijn er nog meer tips?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC