- Berichten: 4
Johan's 340GL
- 16673-dummy
- Nieuw lid
V.w.b. die ruit; de voorruit zit bij onze auto's in een rubber en dan kunnen ze heel veel hebben. Tegenwoordig zitten ruiten heel strak in de auto en zijn ze verlijmd, dan komen er veel sneller spanningen.
In mijn 345 zit een ruit met twee barsten en een sterretje, deze heb ik een aantal jaren geleden uit de auto gehaald (i.v.m. laswerk aan de paravan) en later gewoon weer teruggezet. Ze kunnen dus heel wat hebben.
(en als je je afvraagt waarom ik in hemelsnaam een kapotte ruit in mijn auto heb gezet; het is een getinte ruit zonder zonneband en die zijn zeldzaam)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
En dat kleurtje interieur ook, exact als onze 360 destijds, brings back good memories
En inderdaad is het absoluut te waarderen dat je vanaf de aanschaf er meteen al zoveel werk van maakt, ik begin te vermoeden dat we er een echte serieuze liefhebber bij hebben binnen de club!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Johan;238383 schreef : Wow bedankt voor de complimenten. Echt super!
Als je heel goed kijk op foto's 1 en 2 zie je ter hoogte van de hoofdsteun van de passagiersstoel de breuklijn. Scheur loopt van boven tot bijna (op 3 cm na) onder aan toe. Zit er al sinds 1989 in. Is geen APK afkeur en de eerste eigenaar vond het niet nodig (?...) om het ruit te vervangen. Los van het mooie, vinden we het ook belangrijk ivm veiligheid. Het ruit is 30 jaar oud en hoe goed is de laging vraag ik mij af.
Als je heel goed kijkt zie je het inderdaad. Groot gelijk dat je hem vervangt in dat geval!
Let wel op want ik heb gezien/gelezen/gehoord dat men enkel nog nieuwe ongetinte ruiten kan leveren voor de 300-serie. Dat zou zonde zijn, want hier of daar komt nog wel eens een nieuwe getinte ruit bovendrijven. goed gebruikt zijn ze gelukkig ook nog prima te vinden, omdat ze in een rubber zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Andere opties die konden waren: opnieuw zoeken naar een ruit met zonneband of het door General Custom (bedankt voor de tip!) genoemde after market ruit zonder Volvo merk. Gekozen voor dit getinte ruit zonder zonnebaan. Nu komen teminste alle ruiten uit Belgie :humor:. Morgen de binnenspiegel terug plaatsen, maar eerst de steun goed laten uitharden.
Ziet er naar mijn mening erg mooi uit.
Onder het rubber zaten 2 kleine roestplekjes welke er gemakkelijk uitgeschuurd konden worden, waarna de hele onderste rand preventief in de primer is gezet.
Maar wat is een aanpassing/ vervanging zonder foto's:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Alle boeken, flyers, garantiebewijzen en onderhoudshistorie zijn nu compleet. Erg blij mee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Hieronder wat plaatjes.
Noordpolderzijl
Wat benodigdheden naast een liter olie, lampjes etc.
En vanzelfsprekend wat bijpassende cassettebandjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Leuk al die 'retro' items in jouw 340, klopt het tijdsbeeld weer helemaal!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Dit weekend gaat Franborn naar de winterstalling. Ik heb eerst conserveringsmiddel voor de benzine erin gedaan en direct afgetankt. Groot blok om geweest en nu staat hij de wachten tot komend weekend.
Was van plan om naast het conserveringsmiddel nog te volgende dingen te doen:
- rubbers inspuiten met siliconenspray
- accu verwijderen zodra de auto in de stalling staat.
- in neutraal zetten met bokjes achter/voor de banden.
- banden hard oppompen.
- 1x per maand de auto verplaatsen zodat de banden niet vierkant worden.
Omdat hij binnen staat wil ik liever geen hoes gebruiken. Het is geen lekkere verwarmde garage en ben als de dood voor condens.
Zijn er nog meer tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.