Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;255897 schreef : Toch hierop inhakend de volgende tip. Ik ben bewust niet WA+ verzekerd. Mocht het gebeuren, dan moet je niet naar carglass gaan. Voor een 850 kost een nieuwe ruit bij carglass 500 euro + 100 euro voor een strip.
Bij autotaal glas 220 euro, inclusief de strip.
Voor mij loonde het verzekeringstechnisch niet (rekeninghoudend met eigen risico etc).
Ben je wel WA+ verzekerd, ga vooral naar carglass en geniet van de gratis wifi en koffie. Je verzekering betaald er veel geld voor
Ik ga zelf altijd naar een "glasgarage", want ik heb een keer een voorruit door een normale bovag/bosch garage laten vervangen, maar daarna lekte de voorruit helaas.
Over een week heb ik een afspraak voor het plaatsen van een andere voorruit voor mijn 360, dus voor recente ervaringen nog even geduld.
Mocht je naar de sloop gaan en heb je nog goede ruitrubbers, demonteer dan de goede ruit door de ruitrubbers door het midden te snijden, dus met het mesje langs de ruit. In de documentatie staat dat je met je voeten de ruit kan demonteren: , maar dat is best een groot risico met een goede ruit. Een voorruit is aan de binnenzijde zwak en aan de buitenkant sterk.
En je oude ruit uiteraard wel demonteren zodat je ruitrubbers heel blijven, die ruit is immers toch al stuk.
Maar dat laatste ga ik laten doen.
Heel mooi opgelost trouwens die klok links en de 12v rechts!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Rustig aan vanaf binnen aan de bovenrand met bijv. schroevendraaiers het rubber naar buiten drukken. In het midden beginnen en dan langzaam naar de hoeken werken. Op een gegeven moment geeft de ruit een 'zucht' en is 'ie los, compleet met rubber. Neem er de tijd voor, dan hoef je nauwelijks kracht te zetten (en al helemaal niet met je voeten, dan druk je nog veel harder).
Ik denk dat Auto Rima in Druten je wel kan helpen, of natuurlijk onze Erik in Brabant. Die zal ook al heel wat ruiten vervangen hebben.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Is alleen je sierstrip anders, maar je zou eventueel ook het rubber kunnen overzetten.
Of je laat het zitten natuurlijk
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Bij het verwijderen van de ruit natuurlijk bang voor roest, en inderdaad, er was wat zichtbaar, gelukkig alleen oppervlakkig. Dus even goed afgeborsteld en Fertan erop en laten drogen; en de nieuwe voorruit kon erin. Ging vlekkeloos!
On the road again...! :V300: :yeah:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Nieuw projectje: Ik wil mijn audio upgraden. Don't worry, niet in de deurkaarten of in de hoedenplank. Momenteel heb ik 1 lullig (krakend!) speakertje rechtsvoor bij de voeten, maar eigenlijk wil ik er ook wel één linksvoor bij mijzelf. Kortom, stereo!!!
Hebben jullie tips voor ik het eea ga lostrekken en zien of er draden liggen of iets? Of zijn er originele 'luidsprekerbakken' voor of iets dergelijks?
- V300 register
- Verbannen