show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn volvo 340 (Special) 1983

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2013 18:33 #933597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983

vincentengel1990;219270 schreef : Geluid, De auto maakt een veel (dikker) geluid. Beetje sissen, gewoon lekker mannelijk. Hoe kan dit? de motor is toch vrijwel hetzelfde?

Rijgedrag koud, De motor reageert veel minder op de choke. Gaat nooit echt meer dan 1250 toeren lopen, Normaal? Tevens rijd de auto erg schokkerig koud. Alsof je erg open blijft staan zeg maar. Warm zijn hoer geen klachten over. Iemand die er weer over weet?

Ik ben nog maar een paar uur weber-rijder, maar ik weet wel antwoorden denk ik :+

Dat dikkere geluid zal misschien zijn omdat je motor meer lucht aan kan denk ik. Dat was bij mijn brommertje ook het geval. Is hij ook wat sneller of niet?

Misschien is de choke niet helemaal goed afgesteld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2013 18:17 #933775 door V300 register
Vandaag (met de hitte) toch maar een eind gaan rijden met de auto. Ondanks het gemis van een airco. Wonderbaarlijk genoeg startte de auto vandaag in eens! De eerste wat langere rit met de B14-4E geeft een super gevoel in vergelijking met de 3E. Vooral op de snelweg kom je niets meer te kort. Niet dat je iets overhoud hoor. Een 1400 is gewoon weg gemiddeld voor een 30 jaar oude (jonge) auto. Ook heb ik inmiddels een telefoontje gehad van de clements. De bestelde koelslangen zijn binnen. En binnenkort zal mij blokje dan ook een set nieuwe krijgen. Is zo'n 4E trouwens geschikt voor 95. De lange rit heeft de auto wel goed gedaan. Hij loopt veel mooier dan hij al deed. gelijkmatiger dan. De 2 jaren stilstand doen niet veel goed van een blok/carb. nu maar hopen dat alles heel blijft. Een verse APK van twee jaar is al binnen.

Bovendien vandaag gehoord dat de kans h??l erg groot is dan de volgende APK door mij uitgevoerd mag gaan worden. Ik kan niet wachten.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2013 19:28 #933781 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
ja, alle auto's met Renix ontsteking lopen goed op 95

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 09:12 #933805 door V300 register
Ah, ga je 'de' opleiding volgen? Leuk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 22:37 #933827 door V300 register
Ja. Omdat ik werkeloos thuis zit. Door de (opleiding) vergroot de kans op werk zeer. Hierdoor bestaat de kans dat dit vergoed gaat worden. Maar van een echte opleiding is geen sprake. Het is gewoon weg HEEL VEEL regels uit je kop leren. En dat dan een keer laten zien bij Innovam te Nieuwegein. Maar eigenlijk heb ik al vele auto gekeurd. Is gewoon weg een goed (kijk) grote beurt. Echter nu ga ik alle strikvragen krijgen.

Maar wie weet gaat het hier nog een keer van pas komen. En wellicht leren anderen dan ook mij kennis erkennen. Zodat zo'n actie van laatst hier op het forum niet meer voor gaat komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2013 11:50 #933830 door V300 register
Het forum ook niet te serieus nemen he. Geschreven tekst is altijd anders dan ff realtime bijpraten met iemand. Dan blijkt het toch allemaal iets genuanceerder te liggen.

Maar, succes met je opleiding. Lijkt me erg leuk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2013 23:35 #934273 door V300 register
Helaas Helaas,

Ik heb enkele minuten geleden een mail verstuurd naar Kevin. Ik ga zoals het er nu uit ziet tot mijn spijt het lidmaatschap opzeggen. Er is in te korte tijd te veel voorgevallen. Waardoor ik nu voel dat het niet verstandig is ok door te gaan via de Club. Helaas zo voelt dat voor mijn, betekend dit dat ik ook mensen die ik zeer graag mag in die zin moet gaan kwetsen. Ik kan niet anders dan na een drietal tegenslagen een streep te trekken onder de Volvo300club. Ik dacht dat het om je auto zou gaan hier maar niets blijkt minder waar. Dat ik een goede 17.000 euro in mijn auto heb zitten en Eerste autotechnicus ben zal hier niemand iets uitmaken. (er zijn natuurlijk uitzonderingen). Mocht er binnen korte termijn geen positief geluid komen vanuit het bestuur. Zal ik volgend jaar geen lid meer zijn. Er jammer. Wat puur en alleen voor de auto zou het al moeten eigenlijk. Ik was hen vanaf dan wel gewoon wat vaker.

Vincent

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2013 21:52 #940523 door V300 register
Deze week ontving ik een volvocie die mijn stoutste dromen deed waarmaken. Hij was goed dik en voorzien van een heel mooi verhaal. Toppertje. In het artikel dit keer ook echt iets wat je ook echt nog niet wist. Helaas bij de volvocie lag er ook de nu bekende blauwe envelop. Helaas is mij rond de overgangsregeling een ding niet duidelijk. Mag je auto nu wel of niet op de openbareweg staan in de wintermaanden. De brief van de overheid heeft het alleen over gebruiken. Of lees ik verkeerd. Al met al komt het er toch op neer dat ik vanaf volgend jaar dec. Een auto in de achtertuin heb. Jammer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2013 21:55 #940524 door V300 register

vincentengel1990;224005 schreef : Al met al komt het er toch op neer dat ik vanaf volgend jaar dec. Een auto in de achtertuin heb. Jammer

Als je daar zo mee zit is het nog altijd mogelijk om volledig belasting te betalen, voor een 3-deurs is dat ook maar ?25 per maand (in Noord Brabant dan)

Edit: Ik zou willen dat ik de Volvo's in de achtertuin kon rijden, mooi overkappen die hap, de bank voor het raam draaien, en bij jezelf denken hoe veel mooier dit is dan achter de garaniums zitten :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2013 22:06 #940525 door V300 register
Zo moest het eigenlijk niet overkomen. Ik heb een veel te grote tuin en kan daar echt wel een paar auto's in stallen. Dat is dan weer een geluk mocht de auto niet op straat mogen staan. De jammer was meer bedoeld omdat ik de auto liever niet van straat haal. Van mij had er geen nieuwe mrb regeling hoeven komen voor auto's die in Nederland al 25 jaar belasting hebben betaald.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC