show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn volvo 340 (Special) 1983

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2013 08:43 #933356 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983

vincentengel1990;218742 schreef : Heb alleen van Anjo gehoord dat de ontsteking ook gewisseld moet worden. daar is dus ook enige winst te boeken. En geen puntjes meer!!!



Dat hoeft niet.

Je kunt ook besluiten het kale blok volledig op te bouwen met alle spullen die van je oude blok afkomen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2013 19:21 #933407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Vandaag lekker aan het klussen geweest. Een 89er 340. Heeft zijn vliegwiel en koppelinghuis afgegeven voor mijn auto. En de motor zelf heeft mijn auto verlaten. Morgen hoofdstuk inbouw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2013 22:28 #933452 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Wat een gedoe kan zoiets simpel als een motor wissel worden zeg!! Alles is net effe iets anders en vergt aanpassing. En al mijn nieuwe lagers moesten verhuizen naar hun nieuw woning. Al met al ligt de motor er wel al in. Koelsysteem is ook al weer compleet. Startmotor en dynamo zitten er ook op. Morgen is de dag van het ontstekingssysteem, en afstellen van de motor/carb. tevens komt er morgen een nieuwe voorpijp. Al met al hopen dat hij morgen weer gaat spinnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-07-2013 22:36 #933453 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Goed bezig Vincent! Nog even doorbijten..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2013 23:05 #933458 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Je wordt er allen zo moedeloos van.

Alles wat nieuw is moet worden overgebouwd
Alles wat oud is leverend problemen op bij het verwijderen.

Nu maar hopen dat alles zo zijn plek valt morgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2013 09:33 #933463 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Nee hoor, valt allemaal best mee:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2013 09:48 #933464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Ik heb het een keer bij de hand gehad. Ongeveer alles wat maar af kon breken brak af en alles wat plug and play zou zijn was het ineens niet. Twee dagen werk, waar Anjo het normaal in 4 uurtjes zou piepen. En toen was het nog koud ook. Twee dagen in de sneeuw onder een 340 liggen is niet leuk.

Dus respect voor je doorzettingsvermogen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2013 22:42 #933475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Alles is op zijn pootjes terecht gekomen, Eindelijk!!! De bedrading van de Renix was idd appeltje eitje. Al had de oude waterpomp weinig zin om zijn motor te verlaten. (boutje afgebroken). De motor zelf was echt starten en lopen. Na het stellen van de kleppen/carb natuurlijk. De kilometers die ik er vandaag mee heb kunnen rijden hebben wel duidelijk gemaakt dat de ombouw een goede keus is geweest. De motor heeft nu de (kracht) die hij zo miste. En bovendien klinkt de auto nu vele malen beter. Iets wat ik eigenlijk niet goed snap, de motor is qua opbouw toch gewoon gelijk of niet? Nu is het alleen nog effe afzien tot hij weer wat km's heeft gemaakt. Nu is het vooral rijden met weinig belasting. De motor heeft immers wel een jaar of twee stilgestaan. Wat zit er trouwens voor een lomp vliegwiel op een b14 zeg! de diameter is mooi klein maar dat is dan ook alles. Een modern twee-massavliegwiel is niet heel veel zwaarder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2013 10:35 #933480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Gefeliciteerd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2013 18:11 #933595 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Zijn er weber caburateurrijders die antwoorden hebben op het volgende?

Nu ik een paar dagen met de dubbele carb. rond rij zijn er toch wat zaken die opvallen.

Geluid, De auto maakt een veel (dikker) geluid. Beetje sissen, gewoon lekker mannelijk. Hoe kan dit? de motor is toch vrijwel hetzelfde?

Rijgedrag koud, De motor reageert veel minder op de choke. Gaat nooit echt meer dan 1250 toeren lopen, Normaal? Tevens rijd de auto erg schokkerig koud. Alsof je erg open blijft staan zeg maar. Warm zijn hoer geen klachten over. Iemand die er weer over weet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD