show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn volvo 340 (Special) 1983

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2013 23:38 #932913 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983

vincentengel1990;218549 schreef : Een motor met kromme kleppen bij een ander is best leuk maar nu ik zelf waarschijnlijk motorschade heb is de lol er snel af zeg!! Bovendien is er dan ook nu een kans om de auto wat meer power te gaan geven. maar hoe gaan we dit op een nette en mooie manier doen?

maar een B14 is best wel bulletproof, lagerschade is vaak uitzonderlijk; of zo'n blok heeft z'n hele leven op oude olie gedraaid met een minuscuul FRAM oliefilter; maar dan vraag je er ook om... het is natuurlijk een leuke gelegenheid om er een B14.4E in te leggen, ombouw naar Renix ontsteking; andere downpipe en de rest van de (complete)motor is plug & play

B172 swap zou ik persoonlijk niet doen, omdat ik zelf bij een swap naar een ander blok liever een groter rendement wil zien als rond de 10pk extra en je zit aan een RDW herkeuring vast

als je er zelf geen zin in hebt wil ik ook gerust wel wat voor je doen, heb geruime ervaring met dat soort swaps (en die met wat meer vermogen:D) en diagnosticeren wat er met je huidige blok aan de hand is hoeft voor mij ook echt niet veel tijd te kosten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2013 19:44 #932950 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Hier zou ik zeker op ingaan Vincent. Een mooi aanbod

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2013 21:59 #932955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Is altijd fijn om te horen dat er zo'n aanbod word gedaan. Waarvoor dan ook mijn dank Anjo! Bij clement heb ik echter een Alpine 1400 zien staan!!!! ik ga binnen kort effe langs om te gaan praten. Anjo, voor jouw wel effe een technische vraag, Kan jij verklaren dat ik de koelvloeistof in mijn cilinder krijg zonder dan er druk opbouw is in het koelsysteem? Ik heb hem gister laten lopen zonder koeldop maar er komt niets naar boven. Wat kan een goede B14-4? leveren aan power?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2013 23:00 #932961 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Alpine is erg leuk maar nog steeds niet super rendabel, ik doe nu al 200pk+ met een renault5gtt versie en daar kom je een stuk makkelijker aan (en wat goedkoper), ik hoop dat ik er straks nog meer uit kan halen als hij met de injectie eenmaal goed loopt.

Ik zou het op dit moment niet te moeilijk maken, als je het kopje lift kun je heel snel al zien hoe de zaken er voor staan en mocht je motor niet makkelijk te repareren zijn kun je altijd nog anders beslissen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2013 20:26 #932985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Leek ook mij het beste plan. maar blijkbaar is een sloop B14 zo goedkoop dat de clements (daf garage) uit gastel liever een ander blok plaatst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2013 23:55 #932993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Ik wil best even voor je kijken. Ik weer er 'een paar' te staan namelijk. Vast ook jouw type.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2013 20:15 #933077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Ik heb vanmiddag het (nieuwe) hart voor mijn auto uitgekozen. Helaas niet helemaal geworden wat ik voor ogen had. Ivm de nieuwe Waterpomp, Koppeling en Radiateur. De keus is gevallen op een B14-4E (110.000km). de enige ombouw betreft dus een Carburateur, Spruitstuk, Voorpijp en gaskabels. Alle nieuwe delen zijn nu mooi over te zetten. De vermogens winst is te verwaarlozen - ik heb overigens geen idee wat deze leveren aan kracht - maar door de 2 traps carb. zou de moet feller aan moeten voelen. Te minste dat hebben ze mij wijsgemaakt.

Mocht er dus iemand opzoek zijn naar een b14-3e spruitstuk en ORGINELE voorpijp(1 jaar oud) kan ik hiermee helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2013 20:35 #933079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
een tweetraps voelt wel iets pittiger aan, maar ik vind persoonlijk voor start-stop verkeer en filerijden een enkele solex veel prettiger. de webers zijn vaak wat 'nukkig' en heel gevoelig op het eerste millimetertje slag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2013 12:03 #933091 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Heb alleen van Anjo gehoord dat de ontsteking ook gewisseld moet worden. daar is dus ook enige winst te boeken. En geen puntjes meer!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2013 16:26 #933332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Voor de mensen die niet als ik niet vies zijn van een beetje leedvermaak. Een filmpje van mijn rokende b14.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD