show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn volvo 340 (Special) 1983

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 12:36 #859424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Arbeidsloon was in totaal ?1200 de rest zijn echt allemaal onderdelen. De garage is een oude stage plek van me dus ben ik wel gematst met de uren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 13:47 #859426 door V300 register

vincentengel1990;164769 schreef : Hoezo heb ik een klapdak? Heb inderdaad veel zelf gedaan (ben tenslotte monteur van beroep) maar aan je eigen auto sleutelen is echt niet leuk. Bovendien zijn carburateurs en een verdeler. niet echt meer van mijn opleiding. Storing zoeken echter wel. o,ja vergeet het vervangen van erg-kleppen niet. Mijn Cordoba TDI gaat ook altijd naar de garage. daar doe ik echt helemaal iets aan.

Heuh, monteur van beroep en het niet zelf doen! :crazy1:
Waarom vind je aan je eigen auto sleutelen dan niet leuk als ik vragen mag? Ik doe niet liever, maar moet soms wel oppassen want het is mijn enige auto, dus hij moet ook altijd op tijd weer rijdbaar zijn! Dat is soms iets minder leuk, dat geef ik toe!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2011 13:51 #859427 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
hmm, zie het al; er zit maar 1 ding op: V3C clublid worden en naar sleuteldagen, cursussen etc komen! dan komt het helemaal goed en kun je 3/4 van het geld wat je nu in onderhoud stopt mooi ergens anders voor gebruiken:D!

ondanks de huidige technieken blijft de basis van elke verbrandingsmotor hetzelfde; op het juiste moment het juiste brandstof/luchtmengsel in de verbrandingskamer, met een vonk die het op de juiste tijd ontsteekt etc. en of dat alles nu gebeurd met een hypermoderne ECU die aan 35 verschillende sensoren hangt en injectoren, bobines en de hele rataplan aanstuurt of met een lekkere ouderwetse (het zij iets minder efficiente) carburateur en verdeler, het principe blijft hetzelfde en het is absoluut niet moeilijk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 14:35 #859428 door V300 register
pfff, voor dat geld had ik toch een andere auto gekocht, maar ja dat is persoonlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 15:06 #859431 door V300 register

Dendorssers;164774 schreef : Heuh, monteur van beroep en het niet zelf doen! :crazy1:
Waarom vind je aan je eigen auto sleutelen dan niet leuk als ik vragen mag? Ik doe niet liever, maar moet soms wel oppassen want het is mijn enige auto, dus hij moet ook altijd op tijd weer rijdbaar zijn! Dat is soms iets minder leuk, dat geef ik toe!

Ik vond 't ook nooit echt leuk om aan m'n eigen auto te sleutelen toen ik nog als monteur werkte, maar zo op een sleuteldag ofzo vind ik 't wel aardig. Een auto is tenslotte gemaakt om mee te rijden :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 15:25 #859433 door V300 register
Ik vind zoals het nu gaat heerlijk. de mensen die aan mijn auto werken weten dat ik monteur ben en doen dus niks (geks) en ja als je het zelf doet is het goedkoper. Maar dat zoek ik echt niet. Hoe vaak komt het niet voor dat een monteur zijn remmen pas vervangd bij ijzer op ijzer. nu gaan ze eraf als ik nog maar zo'n 5000km kan rijden. Dus ja, zelf werken is goedkoper/leuker maar als iemand anders het voor je doet kan je zelf gewoon uitslapen en andere leuke dingen doen (rond crossen in mijn TDI). ik zou het onderhoud dus wel zelf kunnen maar ik werk al 5 dagen in de week met auto's dan ga je dat ik je vrij tijd toch niet ook doen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 15:37 #859434 door V300 register
Je doet met je auto wat je wil Vincent en als jij het zo ziet, dan is dat zo... Daar hoeven wij niets meer aan toe te voegen dan! Wij zijn al blij dat er een auto in h??l goeie handen is dan, want als iemand dat geld al wil uitgeven aan 'zo'n oude opabak', dan wil het toch wel wat zeggen!

Hier binnen de club word heel veel aan auto's gesleuteld, door mensen die monteur zijn, technische opleidingen hebben of ook gewoon door mensen die doordeweeks gewoon op kantoor zitten... We hebben ze in de club allemaal even graag, want het is tenslotte de passie voor de 300 series waarvoor we hier allemaal zijn en iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om!

Wat ik dan wel super vind aan deze club, is dat er veel gedaan wordt door de vrijwilligers, onder andere van de TC en via het forum, is het verspreiden van goeie tips ivm het onderhoud, handleidingen, boeken enz...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 15:40 #859436 door V300 register
bedank voor deze morele steun, het voelde inderdaad alsof ik een beetje uitgelachen werd. De auto moet gewoon weer prachtig worden en dat is het hoofdoel. wat het dan kost is een twee voor ons thuis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 16:35 #859440 door V300 register
Uitgelachen! Dat zal het zeker niet geweest zijn! Wat wel zo zal zijn en dan spreek ik toch ook voor mezelf, is dat het wss veel mensen zal verbazen dat je het op deze manier doet en er ook zoveel geld voor over hebt.

Jouw doel om deze auto prachtig te maken zie ik helemaal goed komen en ik denk dat we ons achter dit doel allemaal kunnen vinden! Of we het nu zelf doen of laten doen, het einddoel is hetzelfde!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 19:44 #859460 door V300 register
precies wat Anjo zegt; als je zelf monteur bent zul je niet veel moeite hebben om de technieken van een 300 serie onder de knie te krijgen.

Dingen als remmen zijn sindsdien niet veel veranderd, eigenlijk is een 340 qua remmen gewoon een vrij moderne auto minus de ABS/ESP computer,pomp sensors etc.

Carburateur en ontsteking, ach ja daar hebben wij als club ook cursussen voor!

weet niet of je je werk als monteur nog met plezier doet, maar als je eens naar een sleuteldag komt of meedoet aan een cursus weet je iig waar het over gaat. Als je het gewoon niet leuk vindt om te doen; tja.. het hoeft natuurlijk niet! :P

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC