Mijn volvo 340 (Special) 1983
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
vincentengel1990;164769 schreef : Hoezo heb ik een klapdak? Heb inderdaad veel zelf gedaan (ben tenslotte monteur van beroep) maar aan je eigen auto sleutelen is echt niet leuk. Bovendien zijn carburateurs en een verdeler. niet echt meer van mijn opleiding. Storing zoeken echter wel. o,ja vergeet het vervangen van erg-kleppen niet. Mijn Cordoba TDI gaat ook altijd naar de garage. daar doe ik echt helemaal iets aan.
Heuh, monteur van beroep en het niet zelf doen! :crazy1:
Waarom vind je aan je eigen auto sleutelen dan niet leuk als ik vragen mag? Ik doe niet liever, maar moet soms wel oppassen want het is mijn enige auto, dus hij moet ook altijd op tijd weer rijdbaar zijn! Dat is soms iets minder leuk, dat geef ik toe!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ondanks de huidige technieken blijft de basis van elke verbrandingsmotor hetzelfde; op het juiste moment het juiste brandstof/luchtmengsel in de verbrandingskamer, met een vonk die het op de juiste tijd ontsteekt etc. en of dat alles nu gebeurd met een hypermoderne ECU die aan 35 verschillende sensoren hangt en injectoren, bobines en de hele rataplan aanstuurt of met een lekkere ouderwetse (het zij iets minder efficiente) carburateur en verdeler, het principe blijft hetzelfde en het is absoluut niet moeilijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dendorssers;164774 schreef : Heuh, monteur van beroep en het niet zelf doen! :crazy1:
Waarom vind je aan je eigen auto sleutelen dan niet leuk als ik vragen mag? Ik doe niet liever, maar moet soms wel oppassen want het is mijn enige auto, dus hij moet ook altijd op tijd weer rijdbaar zijn! Dat is soms iets minder leuk, dat geef ik toe!
Ik vond 't ook nooit echt leuk om aan m'n eigen auto te sleutelen toen ik nog als monteur werkte, maar zo op een sleuteldag ofzo vind ik 't wel aardig. Een auto is tenslotte gemaakt om mee te rijden :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hier binnen de club word heel veel aan auto's gesleuteld, door mensen die monteur zijn, technische opleidingen hebben of ook gewoon door mensen die doordeweeks gewoon op kantoor zitten... We hebben ze in de club allemaal even graag, want het is tenslotte de passie voor de 300 series waarvoor we hier allemaal zijn en iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om!
Wat ik dan wel super vind aan deze club, is dat er veel gedaan wordt door de vrijwilligers, onder andere van de TC en via het forum, is het verspreiden van goeie tips ivm het onderhoud, handleidingen, boeken enz...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jouw doel om deze auto prachtig te maken zie ik helemaal goed komen en ik denk dat we ons achter dit doel allemaal kunnen vinden! Of we het nu zelf doen of laten doen, het einddoel is hetzelfde!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dingen als remmen zijn sindsdien niet veel veranderd, eigenlijk is een 340 qua remmen gewoon een vrij moderne auto minus de ABS/ESP computer,pomp sensors etc.
Carburateur en ontsteking, ach ja daar hebben wij als club ook cursussen voor!
weet niet of je je werk als monteur nog met plezier doet, maar als je eens naar een sleuteldag komt of meedoet aan een cursus weet je iig waar het over gaat. Als je het gewoon niet leuk vindt om te doen; tja.. het hoeft natuurlijk niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.