- Berichten: 9
Mark's project: Volvo 360GLE 1987
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Doeke Dobma;138910 schreef : +1 Wat Joost zegt! Heb ik ook gedaan.
Eigenlijk is het schandalig. Ik zit telkens bij anderen te roepen dat ze beter complete dorpels kunnen vervangen, terwijl ik zelf nog niet eens m'n eigen vloermat heb opgetild om te kijken wat eronder zit... deze zomer ga ik m'n leven beteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;138877 schreef : Vandaag de auto klaar gemaakt om te lassen... Wat voor een dingen we allemaal zijn tegen gekomen van de vorige eigenaar, niet normaal! Zorg dat je goed op de stoel zit
Maar dit is in elk geval de manier waarop je 2 kabels verbind...
Ik viel bijna van m'n stoel... van het lachen. Sorry, maar zoiets heb ik zelfs in m'n houtje-touwtje wagen nog niet gezien. Dit is wel een erg creatieve manier van kabels verbinden. Was er nog iets van isolatie pogingen te vinden, ergens tussen klemmen wat niet geleid oid, of hing dit los?
Deze ontdekkingen hebben in elk geval een gigantisch voordeel. Er is heel erg veel eer te behalen aan het oplossen van deze problemen en het op de weg houden van de wagen. Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Kwam er vandaag ook achter dat pap in Maastricht al een adres voor te coaten heeft, daar heeft hij stalen lijsten van 3 meter laten coaten voor in de veranda.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;138909 schreef : Ik zou gewoon de complete dorpel vervangen. De onderrand is op meerdere plaatsen rot en aan de binnenkant is de bodem ook al rot. Kun je gelijk de binnendorpel lassen!
Maar ik neem aan dat je dat ook van plan bent :humor:
Nou eigenlijk is het de bedoeling om de dorpel gewoon te lassen. Op dat gat na is hij verrassend hard, en het valt mij op dat de flits van het fototoestel het contrast vergroot waardoor dingen erger lijken dan ze zijn. Inmiddel is de roest al compleet uit de bodem rechtsvoor geslepen en zit er een nieuw plaatje in (zaterdag al gebeurd). Komende 3 dagen (pasen) gaat pap verder. Maar ik heb nog geen foto's gemaakt, komen dit weekend wel
Gisteren hebben we ook RX5, 7 en 10 gehaald. Schijnt heel goed spul te zijn en bekend in de schade / restauratie wereld. De dorpels worden wel helemaal kaal gemaakt en behandeld met dit spul, ook van binnen. Volgens de fabrkant is het spul overspuitbaar, maar de schadehersteller waar wij mee gesproken hebben zei dat dit eigenlijk niet het geval is. Maar omdat er toch skirts overheen komen maakt dat niet zoveel uit, zie je later toch niks meer van als de dorpels zwart zijn. Liever zwart en hard, dan gekleurd en ....
huysmans;139005 schreef : Was er nog iets van isolatie pogingen te vinden, ergens tussen klemmen wat niet geleid oid, of hing dit los?
Nope. Maar zoals Wouter al terecht opmerkte waren dit 2 aardkabels. Echter was dit wel als verlenging, en niet 2 uiteindes
v0lv0freak;139549 schreef : een 360 MK3 veerpoot was anders dan en 340 MK3 / 360 MK2 veerpoot he Anjo?
Deze vraag staat nog steeds, Wouter / Anjo? :+
Bodejodel;139597 schreef : Inderdaad, genoeg tuin en oprit om die even buiten te stallen... [mod]Mark, ik heb de bovenstaande berichten even hier gestald omdat het meer betrekking had op jouw auto i.p.v. het poedercoaten. Als je ze helemaal weg wilt hebben roep je maar.[/mod]
Move maar naar het TZO (inclusief dit onderste deel), blijft het hier ook een beetje serieus
Er ligt rechs naast de auto idd een stapel stenen, maar erachter nog veel meer, plus 2 motorblokkken, een hoop andere rommel... ach dit is eigenlijk al een zeer opgeruimde toestand :crazy2:
Eerst lag er nog vanalles op de motorkap / dak (wel met een dikke stoffen deken over de auto) en de auto zelf lag ook nog vol met spul wat erop moet komen.... :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
jep, 360mk3 heeft andere veerpoten; zit een extra steuntje aan gebakken voor de stabilisatorstangbevestiging.v0lv0freak;139616 schreef : Deze vraag staat nog steeds, Wouter / Anjo? :+
ik zou echter voor in de schuur er gewoon een setje 340 poten onder knallen en de stabilisatorstang verzuimen te monteren; dan kun je al het huidige spul laten coaten (en kan de stabilisatorstangbalk ook mee)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Nieuwe pics!
anti roest 'troep':
Wielkast RV was ook nog een gaatje in gekomen:
wat ook weer dicht moet natuurlijk:
en van binnen, inclusief de 2 plaatjes die er vorige week al ingekomen waren:
morgen middag verder....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.