show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Voorstellen: 1980 343DL opknapper

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 08:28 #694784 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper

KonradW;43999 schreef : wat is dat voor een ding dat links langs het stuur hangt??


Een vooroorlogse cassettespeler:w00t:

@rwdstudent: inderdaad. Wat een toeval. Wat is 't kenteken van de jouwe dan? En heb je nog onderdelen over?:f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 08:31 #694785 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper

Dutchie;43967 schreef : Bij de Dafclub kun je helemaal nieuwe setjes halen. M?t een V erop, zoals het hoort. Niet het complete woord Volvo. 't Kost wel even wat, ik was -dacht ik- iets van 25 euro kwijt ofzo... Maar dan heb je ook wat! :D


Hmmm... ik denk dat ik over een tijdje maar een setje GLT-lichtmetaal eronder leg ofzo (als dat mooi staat tenminste), anders een mooiere set van dit type velgen. Deze zijn namelijk niet zo mooi meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 10:13 #694786 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper
Je kunt deze velgen juist mooi pimpen. Wat dacht je van verschillende kleuren of zwart maken met mintgroene accenten.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jarl Hulsebosch (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 11:08 #694793 door Jarl Hulsebosch (GAST)
Beantwoord door Jarl Hulsebosch (GAST) in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper
Deze velgen houden en wat laten verbreden. Daarna mooi kleurtje geven. Originele look, maar toch wat sportiever.

Jarl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 14:49 #694812 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper
Neenee, aan deze velgen wordt niks veranderd. Lekker origineel houden.
Het pimpen beperk ik tot een platenspeler op de hoedenplank i.p.v. luidsprekers :yeah:

Bedankt voor de reacties trouwens :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 17:21 #694823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper
Welkom op dit forum. Ziet er uit als een leuk project! Herken in trouwens de weg tussen Zeddam en Beek op de foto's?

Over de velgen: misschien opknappen en de welbekende sier-ringen erbij? Ik vind het verder een prachtbak. En ook best apart dat het een handbak is, want dat is volgens mij nog zeldzamer op deze leeftijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 18:11 #694834 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper

Lucluc;44066 schreef : Welkom op dit forum. Ziet er uit als een leuk project! Herken in trouwens de weg tussen Zeddam en Beek op de foto's?

Over de velgen: misschien opknappen en de welbekende sier-ringen erbij? Ik vind het verder een prachtbak. En ook best apart dat het een handbak is, want dat is volgens mij nog zeldzamer op deze leeftijd.


Dankje! Welke sierringen bedoel je? Ik heb al een nieuw setje op 't oog (van Dutchie).
Er zijn inderdaad wat foto's gemaakt in Zeddam, vlakbij 't Tolhuis, net over de heuvel. Vooral in de zomer als 't zonnetje schijnt kun je daar prachtige foto's maken, ook op de parkeerplaats aan de andere kant. Alleen jammer van de weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2008 19:32 #694855 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper
ik weet niet wat je budget is voor de strijd tegen de roestvorming, en het weer strak maken van de rechterkant, etc etc, maar als het bij elkaar meer is dan 6/700 euro, (en voor veel minder zul je niet veel klaar maken vrees ik) kun je beter op zoek gaan naar een ander exemplaar.

de jaargangen vanaf 1979 (1980) was de handbak al heel snel een groter aandeel in de verkoopcijfers dan de vario. van die laatste jaren oude neus-auto's is de meerderheid die ik er van ken, handbakken.

die roestvorming rond de voorruit is een z??r slecht teken.
goede kans dat je in de zone achter en onder het dashboard grote roestgaten gaat tegenkomen. Thijs Klaassen heeft bij zo'n zelfde project ook ondervonden dat een paar kleine roestgaatjes rond de voorruit, een behoorlijk ingrijpende restauratie moest worden om het in orde te krijgen.

het plaatwerk rond de koplampen is waarschijnlijk ook al grotendeels weggevreten (op het buitenste laagje na)
dat is ook al zo'n bekend punt. gelukkig is d?t makkelijker op te lossen, want de neus is los te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 20:11 #694860 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper
Hmmm... dat is minder goed nieuws. Ik hoef de auto niet helemaal strak te hebben hoor, als de grote deuken er maar uit zijn.

Gelukkig heb ik hier een heel handige vader die geweldig kan helpen.
En mocht het ?cht niet lukken, kan ik de auto altijd nog in onderdelen (door)verkopen. Maar dan moet het heel wat voeten in de aarde hebben wil het z?ver komen.

Een groot pluspunt is dat ik tijd zat heb, ik hoef t?ch niet weg met de auto. En hij staat kurkdroog in een kas met een soort netten onder het glas zodat de zon er niet vol op schijnt.
Kan het rechterachterscherm trouwens vervangen worden op de een of ander manier? Volgens mij zit 'ie vast aan het dak of niet? De wielkastrand is namelijk helemaal door roest aangetast.
Gelukkig hebben we/heb ik ervaring met wielkastranden: de Kadett van m'n broer heeft/had flink rotte schermen achter.

Verder is de auto helemaal hard. Mede door het vele tectyl dat er op zit. Voorbalk is mooi, motor loopt goed, weinig roest aan ophangpunten en dergelijke. Alleen door het slecht vervangen van de voorruit (ik vermoed dat hij de randen onder de rubbers heeft beschadigd met een schroevendraaier o.i.d.) komt daar allemaal roest. En omdat 'ie de auto langs een betonpaal heeft gehaald is het scherm rechtsachter zodanig 'opgeschuurd' dat dat is gaan roesten en roesten en roesten.

Verder: vergeet niet dat ik drie zomervakanties van zo'n 8 weken heb, en dus tijd zat! Die auto hoeft ?cht nergens heen. Desnoods zet ik 'm vanaf maart hier in de eigen verwarmde schuur, dan kan ik elk vrij moment benutten.:y:
Ik hoop alleen dat de sloop nog wat oude types 300 heeft staan. Ik heb nog wel wat onderdelen nodig (zo is de antenne ook verbogen, en ontbreekt het lampje + fitting van de kofferbakverlichting, en is er een stuk uit het achterlicht, etc. enz.).
Maar goed, voor de aanschafprijs hoef je het niet te laten (was 350 euro incl. nieuwe remvoering en APK).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 20:16 #694862 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen: 1980 343DL opknapper

antiekeradio;44098 schreef : ik weet niet wat je budget is voor de strijd tegen de roestvorming, en het weer strak maken van de rechterkant, etc etc, maar als het bij elkaar meer is dan 6/700 euro, (en voor veel minder zul je niet veel klaar maken vrees ik) kun je beter op zoek gaan naar een ander exemplaar.

de jaargangen vanaf 1979 (1980) was de handbak al heel snel een groter aandeel in de verkoopcijfers dan de vario. van die laatste jaren oude neus-auto's is de meerderheid die ik er van ken, handbakken.

die roestvorming rond de voorruit is een z??r slecht teken.
goede kans dat je in de zone achter en onder het dashboard grote roestgaten gaat tegenkomen. Thijs Klaassen heeft bij zo'n zelfde project ook ondervonden dat een paar kleine roestgaatjes rond de voorruit, een behoorlijk ingrijpende restauratie moest worden om het in orde te krijgen.

het plaatwerk rond de koplampen is waarschijnlijk ook al grotendeels weggevreten (op het buitenste laagje na)
dat is ook al zo'n bekend punt. gelukkig is d?t makkelijker op te lossen, want de neus is los te vervangen.


Wat betreft de roest onder de voorruit, dat was ik nog vergeten: pas op 21 december j.l. is die "opengemaakt". Daarvoor was het gewoon een blaas. Net als bij de koplamp. Er is dus g??n vocht ingelopen ofzo.
Ik heb ook het vermoeden, zoals ik net al zei, dat het gewoon het gevolg is van het zelf onnauwkeurig vervangen van de voorruit. Vooral omdat de rest roestvrij is (afgezien van de beschadigde wielkastranden).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD