show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

R.I.P., mijn eerste 340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 02:23 #626854 door V300 register
R.I.P., mijn eerste 340 is gemaakt door V300 register
Vanavond kreeg ik een telefoontje dat er een ongeluk(je) was gebeurd met mijn vario. Mijn vriendin is op de snelweg uit de bocht gevlogen en is tegen twee vangrails aangevlogen en een aantal keren rondgetold. Gelukkig stapte ze zonder kleerscheuren uit, wat maar weer eens de veiligheid van deze auto's onderschrijft. Ik wil alleen toch nog even een laatste eer bewijzen aan XZ-32-SF. Dit keer is het iets erger dan een bumpertje. Er valt niets meer aan te redden....

Rest in peace, mooie, fijne auto. Nooit meer zal ik je stoelverwarming in mijn rug voelen. Nooit meer de ramen electrisch bedienen. Nooit meer je toerenteller + econometer in het 'rood' als ik de bergrem inschakel. Ik zal de lange tochten tijdens de vakantie's nooit vergeten. Ook drie keer APK-keuringen achter elkaar 'in een keer goedgekeurd' zal ik nimmer vergeten. Je was een goede, betrouwbare en fijne auto. :sad:

Dit was voor de make-over:





En zo ziet ie er nu uit:







Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 06:35 #694019 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
ex-vriendin, neem ik aan ? :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 09:23 #694021 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
Eeuwig zonde man. Goed dat je vriendin er gezond is uitgestapt, maar voor haar en jouw gemoedsrust lijkt het me toch beter als je iets anders voor haar uitzoekt dat als botsauto kan dienen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2007 10:25 #694023 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic R.I.P., mijn eerste 340
Zoiets had je zelf ook kunnen overkomen... gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen, tja niet voor je vario...

kun je andere onderdelen (zoals toerenteller, e.d.) niet doneren aan je volgende wagentje?

ik hoop dat je het verdriet gauw verwerkt en snel een goede vario vindt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 10:41 #694024 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
Je vriendin zal nog wel een tijdje nodig hebben om bij te komen van de schrik. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten, zo'n koprol. Zo'n schrik blijft en een behoorlijke tijd inzitten. Sterkte voor haar!

Een 340 is makkelijke vervangbaar. Een goede vriendin niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 11:12 #694025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340

Frans;43206 schreef : Een 340 is makkelijke vervangbaar. Een goede vriendin niet.


Precies, zo denk ik er ook over. Ik ben ook niet boos, want ik weet ook wel dat het mij ook had kunnen gebeuren. We hadden het van de week nog gehad over een andere auto voor haar. Ik denk dat ze nu blij mag zijn dat ze niet in een Suzuki Alto zat, want dan was het misschien heel anders afgelopen. Maar misschien begrijpen jullie dat ik niet zo happig ben om m'n 360('s) uit te lenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 12:42 #694027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
Jean Luc, erg jammer hoor, maar goed te horen dat je vriendin heelhuids uitgespapt is. Koop gewoon weer een 340, dan weet je zeker dat ze in een redelijk veilige auto rijdt!

Dat ze snel van de schrik mag bekomen.

Frits

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 12:45 #694028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
Ik zou niet graag in die auto gezeten hebben zeg! Maar goed dat het een volvo 340 was en geen seat ruwanda, want in dat laaste autootje had je het niet meer na kunnen vertellen!

Kan ook een technisch mankement aan de wagen zijn geweest, maar dat denk ik niet. (zou kunnen remmen, stuur ed) Waarschijnlijk omdat de wagen anders rijd dan een nieuwere. Ik heb nu 1 jaar voornamelijk opel gereden en durfde in die 340 niet harder dan 100, terwijl ik daarvoor doodleuk veel harder ging... Je moet namelijk weer even wennen aan de wegligging het sturen ed. Waarmee ik niet wil zeggen dat die dus een slechte wegligging heeft of slecht stuurt, maar wel anders dan een nieuwere auto met abs, stuurbekrachteging en weet ik het niet wat allemaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 12:48 #694030 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
Waar zijn die fotoos trouwens genomen, hoe werkt dat eigenlijk. Maakt de politie die een stel, het wrak naar de sloop of kun je dat voor je eigen huis laten zetten ed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2007 13:13 #694032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic R.I.P., mijn eerste 340
Ik heb haar opgehaald en toen meteen even wat foto's gemaakt. De politie heeft kenteken deel 1 ingenomen, omdat de auto eerst weer door de rdw moet worden gekeurd, voordat hij weer de weg op mag. Mijn plan is om hem te demonteren en het karkas door een sloper op te laten halen. Dan rest nog een prima variobak, vrijwel nieuwe uitlaat, mooi interieur, GLT-klokkenset, etc. Volgens mij mag ik zelf aangeven waar de auto naar toe moet, als hij wordt vrij gegeven door de verzekering. Die gaan namelijk nog wel een onderzoek instellen naar de technische staat. Denk aan de banden, bijvoorbeeld. Ik denk dat mijn verzekering de sleepkosten en de schade aan de vangrail moet vergoeden. Bij de verzekering waren ze trouwens niet blij dat ik alweer iets had.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD