Alex zn Volvo 343 DL 1977
- V300 register
- Verbannen
-
gelukkig is dit hoogstwaarschijnlijk wel het beste blok wat ie ooit gehad heeft

de oude vario had wat onbalans (volgens mij nog het type zonder naaldlagers in de gewichtendragers) en heb ik verwisseld voor de vario uit de sloper waar ook de motor uitgekomen was. helaas is die vario wel stil qua onbalans, maar heeft wat andere puntjes, zoals lagergeluid op de ingaande as en een schakelhefboom met teveel speling (bij snel achteruit rijden springt ie uit de versnelling)
ik speel nu met het idee om de trommels van de huidige over te zetten naar de tandwielkast van de originele primair.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- vario-revisie (2 weekenden per jaar met een aantal mensen zoveel mogelijk vario's in orde maken)
- emvk/tacho relais (verzamelen van zoveel mogelijk kennis, inkoopkanalen, revisie-instructie, emvk's/tachorelais en een 40 stuks in orde maken (wellicht toelevering naar DAF-hobby of eigen clubwinkel)
- carberateur revisie (2 weekende per jaar met een aantal mensen zoveel mogelijk carb. in orde maken/ inkoopkoring BCCP en kennis-en vaardigheidsopbouw)
- Overig (1 weekend per jaar)
Kosten van reizen en voedsel in overleg met EVC/V3C.
Kosten van onderdelen en revisie: vooraf goede afspraken maken; binnen half jaar kosten terugverdiend lijkt me een gezond doel.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik wil me wel aanmelden bij de Twentse Divisie.
Daarnaast wil ik toch ff weer ontopic, met de vraag: Waar kan ik een uitlaat vinden (complete set, maar liefste een einddemper-gedeelte) voor mijn 343 uit 1977?
Groetjes Alex.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb nog een hagelnieuwe middendemper.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Alex;114289 schreef : Uitstekend idee, laten we dit even uitgebreid bespreken in een nieuw topic.
Ik wil me wel aanmelden bij de Twentse Divisie.
Daarnaast wil ik toch ff weer ontopic, met de vraag: Waar kan ik een uitlaat vinden (complete set, maar liefste een einddemper-gedeelte) voor mijn 343 uit 1977?
Groetjes Alex.
Waar staat het nieuwe topic
En voeg mij ook maar bij de TD(Technische Dienst/Twentse Divisie)
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat ik wel weet...
Als trotse variomatic-bezitter moet ik zeggen dat er veel vario-nieuws in de Klassiek&Techniek van November 2009 staat.
Voor een nieuwsgierige blik even kijken wat er op de achtergrond van de vorpagina staat.
Gauw naar het tankstation!

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-