show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mijn eerste volvo
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 00:20 #653490
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
dat is niet zo handig dan... meestal gaat het weglaten van de middendemper juist ten koste van de trekkracht, wist je dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 00:23 #653491
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 00:39 #653492
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
verhip, ik zie het...
nooit geweten, maar er is inderdaad de B14.4E; op het laatst geleverd met katalysator, zonder middendemper!
als je uitlaat nu een keer echt rot is; zet er dan die middendemper wel onder en laat de katalysator weg. 3e stekker van de ontstekingsunit los/weg halen en je hebt zo 3 PK meer. misschien dat het dan ook wel iets op trekkracht begint te lijken !
(ik had bij de sloper die ik gedemonteerd heb de katalysator ook weggegooid, deze was half versmolten van binnen!)
nooit geweten, maar er is inderdaad de B14.4E; op het laatst geleverd met katalysator, zonder middendemper!
als je uitlaat nu een keer echt rot is; zet er dan die middendemper wel onder en laat de katalysator weg. 3e stekker van de ontstekingsunit los/weg halen en je hebt zo 3 PK meer. misschien dat het dan ook wel iets op trekkracht begint te lijken !
(ik had bij de sloper die ik gedemonteerd heb de katalysator ook weggegooid, deze was half versmolten van binnen!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 00:41 #653493
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
op de uitlaatschema's van HEXO (zie de techniek pagina) staat jouw uitlaat afgebeeld bij 115. de sedan versie staat bij 116.
hier moet ik wel bij zeggen dat de voorpijp NIET het juiste afgebeelde model is; dit moet een dubbele zijn.
[edit]
in het Bosal schema staat de uitlaat wel juist, maar die staat nog niet op de site...
hier moet ik wel bij zeggen dat de voorpijp NIET het juiste afgebeelde model is; dit moet een dubbele zijn.
[edit]
in het Bosal schema staat de uitlaat wel juist, maar die staat nog niet op de site...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 10:03 #653494
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 10:30 #653495
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
zolang je kat blijft zitten lijkt me dat niet slim.
het gaat om de rechter stekker van het plaatje. Waarschijnlijk zijn bij jouw uitvoering zowel de witte als de zwarte draad aan massa gelegd; de rode draad houdt na ongeveer 30 cm ineens op en zit nergens aan vast :-)
doordat de 2 draden aan massa liggen wordt het ontstekingstijdstip 6 graden vertraagd ten opzichte van het standaard tijdstip van de ontstekingsunit. Dit is dus gedaan in verband met de katalysator.
Aangezien de katalysator ook een redelijke lucht inhoud heeft, werkt deze in feite nu tevens als middendemper.
het gaat om de rechter stekker van het plaatje. Waarschijnlijk zijn bij jouw uitvoering zowel de witte als de zwarte draad aan massa gelegd; de rode draad houdt na ongeveer 30 cm ineens op en zit nergens aan vast :-)
doordat de 2 draden aan massa liggen wordt het ontstekingstijdstip 6 graden vertraagd ten opzichte van het standaard tijdstip van de ontstekingsunit. Dit is dus gedaan in verband met de katalysator.
Aangezien de katalysator ook een redelijke lucht inhoud heeft, werkt deze in feite nu tevens als middendemper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 10:55 #653496
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
Ik mis iets. Je zegt dat de katalysator in feite werkt als middendemper maar het is niet slim om die stekker te verwijderen zeg je. Die link kan ik even niet leggen. Wat gebeurd er als ik die stekker wel los haal? Slijt de motor dan sneller, gaat het verbuik omhoog enz??? Wil ik graag weten......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 11:06 #653497
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
ja, hij heeft wel meer weerstand dus precies hetzelfde is het niet helaas...
waarschijnlijk kun je wel 1 van de 2 draden loshalen, als je daarna maar op euro 98 (of v-power, is 97) gaat rijden.
de stekker loshalen terwijl het niet kan, geeft kans op 'pingelen' en dat kan schade brengen aan de motor. voorzichtigheid is dus geboden.
Groetjes Wouter
waarschijnlijk kun je wel 1 van de 2 draden loshalen, als je daarna maar op euro 98 (of v-power, is 97) gaat rijden.
de stekker loshalen terwijl het niet kan, geeft kans op 'pingelen' en dat kan schade brengen aan de motor. voorzichtigheid is dus geboden.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-02-2006 11:25 #653498
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-02-2006 13:15 #653499
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste volvo
Uitlaat al gemaakt?
Nog bedankt he, voor de demper. Ik ga kijken wat ik er van ga bakken.
Nog bedankt he, voor de demper. Ik ga kijken wat ik er van ga bakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets