show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo GStyle

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2005 19:03 #652646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
en omkeuring is een dure aangelegenheid ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • van Strik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 10:27 #652647 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Volvo GStyle
Nee op zich niet duur. Je betaalt het tarief voor de keuring (kan je op de RDW-site vinden maar in 1998 in ieder geval rond de 100 gulden max) en dat was het wel.
Alleen.... je moet natuurlijk wel aan de eisen voldoen die ze dan stellen, en dat kost meestal stukken meer. Je aanpassingen moeten goed doordacht en berekend zijn. En ze moeten natuurlijk voldoen aan de vooraf gestelde regels. Kan je ook vinden op de RDW-site.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 11:26 #652648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
Enne, als je een 340 met 120 pk bouwt, dan heeft die weliswaar meer dan 40% dan normaal, maar eigenlijk nauwelijks meer dan een 360.

Ervan uitgaand dat je dan toch een herkeuring moet doen (toch?), hoef je er toch in principe toch alleen maar op te wijzen dat de 360 t.o.v. de 340 verder ook geen aanpassingen heeft...en het dus eigenlijk wel goed is zo. (of heeft die dat wel?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2005 11:44 #652649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
zo'n oude B18 ombouwen tot een quasi moderne motor lijkt me een vrij nutteloze weg eigenlijk... alleen leuk om het er van buiten origineel te laten uitzien en toch lekker vooruit te gaan met een amazon bijv.

de b18's die ze van renault betrokken waren uiteindelijk (zonder die carburateur) nog best goede motoren. in ieder geval stukken efficienter dan de b200. -laat staan de B18-

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2005 23:38 #652650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
je 360 heeft veel losgemaakt, 35 berichten... Dat kun je wel zien als een kompliment denk ik. Ik houd persoonlijk meer van origineel (met 440 velgen). Dat erbouwen vind ik een hoog halfords gehalte hebben, no offense.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2005 18:14 #652651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb er zelf ook een enorme hekel aan (halfords tuning dan).
Maar ja als je de auto's van dichtbij ziet, zul je wel het verschil zien tussen "halfords tuning" en G-Style vooral kwa opties en de staat van de wagens, etc.
En je moet vooral niet vergeten dat de wagens nog lang niet af zijn en dit als het ware een soort van tussen stap, iets tijdelijk is.
Als student lijd je vaak aan een financierings tekort, maar ja... alles komt goed. Het duurt alleen wat langer

(Bericht gewijzigd door gstyle op 2 oktober 2005)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2005 22:21 #652652 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
In mijn Auto vind je nog niet eens een lampje van Halfords, en de enige niet-originele optie zou een B18-motor zijn. Geen Halfords-tuning, maar een verstandige keuze om een schonere en zuinigere motor te hebben.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2005 22:55 #652653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
afgezien van de grilles en wel erg donkere knippers en achterlicht-G-units:

Kicken!
Vooral die velgen zijn goed!
Leuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2005 12:47 #652654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
ja over die lichten ik weet (een beetje donker ) Maar die grille is nog niet klaar. (een echte BBQ-plaat)Ik wacht alleen totdat de mijne compleet overgespoten wordt (heb namelijk pas geleden een geluk gehad...niet mijn schuld!) en dan kan ik eindelijk mijn grille maken zoals ik m wil...Ik kan niet wachten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2005 13:13 #652655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo GStyle
Over dat ongeluk. Hieronder een paar foto's.
Het was gewoon k*t! Ik had mun wagen net 3 dagen en had heel het weekend eraan gewerkt om de accesoires van mijn 340 (die overigens bijna hetzelfde eruit zag) over te zetten. Dezelfde avond toen de wagen voor zover gezien klaar was gingen we ff een ritje maken met zun allen. Blij dat ik was.
Kom ik daar aan, voor de kenners onder ons, de grote rotonde bij het evoluon. Een voorrangsrotonde.
Ik zal ff de situatie uitleggen. We waren dus met zun vieren (4 auto's, verschillende auto's) op de rotonde. Ik kwam dus van rechts en zat op de voorrangsweg. Aan de andere kant waren drie andere wagens. 2 van hen hadden mij gezien. Die 2 zaten allebei op de linker rijbaan van de 2 rijbanen rotonde. Volgen jullie het nog?
de derde wagen rijdt op de rechter baan van hetzelfde stuk waar die andere 2 reden. Maar die andere 2 hadden mij gezien en stopte. Die andere wagen reed dus achter die andere 2 langs en ik vermoedde dus dat hij ook zou gaan stoppen. Maar ja inmiddels al op de rotonde blijft die andere gast gewoon doorrijden.
Dus ik volop in de remmen, mijn broertje claxoneren, maar dat gaf weinig reactie. Pas wanneer de wagen mij raakte begon die gast zich het pas te realiseren .
Die gast was in een shock niet normaal. Ik zat te huilen en mijn broertje zat te schelden. Mooie combinatie.
Maar die gast gaf gewoon meteen toe dat hij fout zat. Hij had me gewoon niet gezien. Hij keek gewoon naar de bordjes (hij moest naar A-Dam)en reed als een "vrouw" (zijn woorden )
Verder is alles goed verlopen, via de verzekering dan. Ik ben namelijk nog steeds niet te vreden wat de schade expert erover zei! Ik kreeg er maar €500,- voor terug. Helaas was ik er zelf niet bij. Maar volgens de garagisten daar zei die "expert" dat hij voor datzelfde bedrag 3 van die wagens zou kunnen kopen!
(Ik had gewoon een half jaar zitten zoeken om die wagen te vinden)

Nou een heel verhaal. Ik hoop dat jullie het hebben kunnen volgen. Moest het ff kwijt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD