show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

M'n 2e volvo

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2006 00:12 #625131 door Frank de Boer
M'n 2e volvo is gemaakt door Frank de Boer
Ik had in maart een 340 1.4 DL gekocht voor 150 euro met nieuwe apk. Maar omdat ik deze auto te langzaam vind gaan en daardoor behoorlijk veel zuipt (1 op 8,5 a 9) heb ik besloten om een andere te halen. Dit was trouwens de auto:




Nu heb ik sinds donderdag weer een 'nieuwe' volvo. Het is een 360 GLT injection geworden. Deze heeft een multipoint 2 liter blok met 112 pk. De kleur is heel licht groen. Er zitten een paar hele kleine plekjes roest op de auto aan de linker achterkant maar deze ga ik spoedig wegwerken. Er staat 175.000 km op de teller. De auto is altijd netjes onderhouden (dat is ook zeker te zien).

Het interieur van de auto is in nieuwstaat als zeg ik het zelf. Alles werkt 100 procent en zeer naar wens. Het enige wat er op de auto zit een luchtveren achter die niet zo goed werken. Als hij een tijdje (halve dag) stilstaat dan staan ze leeg dus moet ik ze elke keer weer oppompen. Ik weet niet waarom ze dan leeg staan, ik moet nog naar het lek zoeken.

Ik heb die auto trouwens van een volvo club lid gekocht voor 250 euro met nieuwe apk. Ik vind dit totaal geen geld voor die auto als je kijkt in wat voor staat die is. Hier een aantal foto's:





Deze foto's zijn trouwens van de vorige verkoper. Ik ga binnenkort andere foto's maken. Ik heb de auto na aankoop gelijk helemaal schoongemaakt van binnen en de buitenkant gewassen, nu ziet die er nog beter uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2006 13:37 #653915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
Ja, dat is zeker geen geld. Ik zag hem staan en vroeg mij af waarom de prijs zo laag was.
En of ik soms iets verkeerds doe. Voor 200 a 250 heb ik in verleden alleen opknappers kunnen vinden. Maar, je weet vast niet wat je overkomt na deze overstap. En de sedan is ook minder windruisgevoelig. Zo kom je tot een heel andere ervaring op de weg. Heb ooit eens van dat plakisolatie op de motorkap aan binnenkant gedaan wat het rijden nog fijner maakt.
Te gek, mooie auto, goede keuze, daar kan je nog een tijdje mee verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2006 14:02 #653916 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
Frans, over de plakisolatie gesproken voor onder de motorkap Momenteel ben ik de bordeauxrode 340 GL 1.7 wat aan het restaureren.
Ik wilde de 340 net zo "stil " maken als mijn dagelijkse S90. Waar kun je die motorkapisolatie verkrijgen voor een 340. Wat is het voor spul ?
Heeft het een handelsnaam of i.d. ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2006 14:12 #653917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
onder de motorkap is misschien wel nuttig, maar waar isolatie helemaal veel effect heeft is op het schutbord, de voorste wielkasten en de bodem van de auto aan de achterkant (boven versnellingsbak/onder de achterbank, en in de koffer)

let wel op dat het spul wat je gebruikt brandwerend is!!!!
een hele stille auto is immers geen fun als ie in de fik vliegt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2006 15:01 #653918 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic M'n 2e volvo
Dat van die luchtveren hoeft geen lek te zijn. Ze lopen normaal gesproken langzaam leeg. Alleen is een halve dag een beetje snel! Zijn ze electrisch? Deze auto heeft een half jaar geleden ook te koop gestaan, ik herinner me die luchtveren nog.

Maar het is zeker een mooie wagen, succes ermee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2006 15:48 #653919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
De 1.7 is ook lekker stil, net als de 2 liter. Ervaren als ik kan geen grote verschillen horen. Verschillen zitten in kracht en wegspuiten in hoge versnelling.
De laatste maal heb ik bij de 2 liter dat zwarte flexibele spul gekocht. Met die noppen aan een kant. Bij doe het zelf Fixit. Ik heb het toen met bisonkit of tix vastgemaakt. Er is ook van dit spul met een plakbare kant. Hadden ze niet. Merknaam weet ik zo niet. Beetje zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2006 13:29 #653920 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
gamma, karwei, praxis hebben het wel, is vaak ook brandwerend. En anders www.merford.nl , heeft ook heel veel soortgelijke dempingsmaterialen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 17:45 #653921 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic M'n 2e volvo
De luchtveren zijn elektrisch ja. Er zit een pomp onder de achterbank.

Ik heb nog niet onder de auto gekeken hoe het eruit zit bij de veren achter. Heb voor de rest ook nog niet echt gekeken waar er een lekkage zou kunnen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2006 20:00 #653922 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic M'n 2e volvo
Dat is een mooie optie als ze electrisch zijn!

Heeft deze auto een extra meterpaneeltje voor de bediening van de niveauregeling?

(Bericht gewijzigd door randomhero op 18 juni 2006)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2006 20:28 #653923 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic M'n 2e volvo
En verwacht je nu zuiniger dan 1 op 9 te gaan rijden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD