Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
- V300 register
- Verbannen
Steven340;250168 schreef : Ook de euro 98 van bijvoorbeeld de Texaco zit ethanol in. Dit omdat die bedrijven daartoe genoodzaakt zijn.
Ben toevallig een heel artikel erover aan het typen voor in de Volvoice.
De enigste brandstof waar geen ethanol in zit is de euro 98 ultimate van de BP.
Of de Shell V-Power, let wel dit betreft euro 97.
Dan heb je ook nog euro 102 van de Firezone.
Meer voor brommers met mengsmering.
Dit zijn de enigste 3 waar geen ethanol in zit.
Dit is een erg interessant onderwerp, en heb ik mij ook meerdere malen in proberen te verdiepen.
Dit artikel zou je kunnen gebruiken om informatie uit te winnen, erg goed samengevat en een betrouwbare bron:
www.fehac.nl/wp-content/uploads/PDF/colu...endam/AC%2017007.pdf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Heb al best wel vaak voertuigen gestart en mee gereden die meer dan een jaar stil stonden. (zonder dat daar enig spoor van vervuiling te vinden was) Dus zo heel snel zou de vervuiling van EURO 95 ook niet gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ook ethanol vrij, maar als ik op de eigen website ervan kijk www.esso.nl/petrol
dan zie ik dat nergens staan.
Iemand van de oudebenzclub heeft een jaar en 3 maanden geleden al contact gezocht met de klantenservice van exxon mobile (esso) en dit gepost:
De Esso Synergy Supreme + (98 octaan) die verkrijgbaar is op welbepaalde stations, bevat momenteel geen bio-ethanol. Hoewel de technische normen en wetgeving toestaan dat er tot 10 volumeprocent ethanol aan de 98 octaan wordt toegevoegd, is ExxonMobil niet van plan om bio-ethanol aan deze soort benzine toe te voegen in de nabije toekomst. Afhankelijk van toekomstige wetgeving zou onze positie hieromtrent echter kunnen wijzigen.
bron: www.oudebenzclub.nl/forum/oude-mercedes-...t=20&start=20#100024
Check ook die METHANOL W126, lekker nietszeggende tekst achterop een auto.. Ik zou zelf ook eerder denken dat het om een metalband gaat dan een brandstof experiment.
Edit: [youtube]moVzgzlFjM0[/youtube] bijna goed geraden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Ik heb 2 jaar geleden mijn tank gevuld met e95 in mijn 343.
Dit kan ik er denk ik allemaal uit laten halen en het brandstofsysteem laten reinigen, carburateur laten reviseren en slangen vervangen, als ik de ellende onder de hedendaagse benzine zo versta?
En met E98 en loodvervanger gaan vullen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Echter zou ik eens beginnen met de tank leeghalen en een keer laten lopen op 98 met eventueel carburateurreiniger. Als je geluk hebt valt het mee en bespaar je jezelf de revisie van de carburateur. Mocht het nodig zijn de carburateur te reviseren dan zou ik ook eens kijken naar het brandstofpompje en eventueel vervangen.
Brandstofslangen vervangen zou ik zeker niet laten; kleine moeite groot gebaar. Bij mij gebeurt dat om de 2 á 3 jaar in de motorruimte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De slangen met gevlochten buitenmantel kun je waarschijnlijk meteen afschrijven - bindend advies voor elke 300-rijder die hier nog niet naar heeft omgekeken. Aan de buitenkant van de krengen zie je namelijk niks maar het rubber is gegarandeerd verduurd.
Nieuwe slangen van bv. Gates zijn al voorbereid op ethanolhoudende benzine (pdf van Gates met productinfo HIER ).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Alexdepalex;250345 schreef : Even een klein beetje aansluitende vraag, denk ik.
Ik heb 2 jaar geleden mijn tank gevuld met e95 in mijn 343.
Dit kan ik er denk ik allemaal uit laten halen en het brandstofsysteem laten reinigen, carburateur laten reviseren en slangen vervangen, als ik de ellende onder de hedendaagse benzine zo versta?
En met E98 en loodvervanger gaan vullen?
Heb hier thuis nog een Kever staan van 1970 (van m'n ouders) tank daar altijd E98 met loodvervanger in, vind hij merkbaar veel lekkerder dan 95.
En is bovendien ook veel langer houdbaar. Zeker omdat er nauwlijks mee gereden wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar ja dat is opzich wel troep maar ja als het 40 cent scheelt... Het is nog altijd beter dan afgewerkt fituurvet… Ja eigenlijk scheelt het 30 cent. Bij de goedkoopste pomp hier, en de goedkoopste daar. Net gekeken 1.39 bij shell express. Alleen jammer dan de shell v power zo duur is daar 1.63... Oke, in NL krijg je hem daar niet voor, maar het scheelt wel heel erg veel met 95.
Die slangen van mij hebben er bijna 30 jaar ingezeten voordat ik ze vervangen heb. Vooral die 5 mm is moeilijk te krijgen. Maar goed, die ga ik niet vervolgens om de 2 jaar vervangen. Ik zal ze nooit meer vervangen.
Ja tank moet je gewoon leeggooien na zoveel jaar stilstaan. Maar ja, je kunt de benzine ergens anders voor gebruiken. Bijvoorbeeld een grasmaaier welke al op sterven na dood is ect.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Markvictor;250480 schreef : Net gekeken 1.39 bij shell express. Alleen jammer dan de shell v power zo duur is daar 1.63... Oke, in NL krijg je hem daar niet voor, maar het scheelt wel heel erg veel met
Hier ga je er aan voorbij dat je auto.op V-power zuiniger zal lopen. Ten opzichte van E10 kan dat wel 2-3 kilometer per liter brandstof zijn, zeker als je een auto niet dagelijks gebruikt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.