360GLS RAI special op marktplaats
- V300 register
- Verbannen
Meteen maar de koe bij de horens vatten: zo staat 'ie er momenteel bij...
https://lh3.googleusercontent.com/4vY08hI4QjVuKItMzhrwOyES7DOz5VYBedN0y4Qw-TyBN511tctrSJgP7CacHn55LWJCX3Qchk67=w1064-h798-no
https://lh3.googleusercontent.com/eTIb2JEJbkMFVCxmp10WJerLUTGPI1ei0SjHbYGhgyLy1aXpmd8VTTRXZghHJts1RwgEqqJ_ie9J=w1064-h798-no
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die ziet er namelijk zo uit:
https://lh3.googleusercontent.com/rlG4UzA8KeCM7Wjkqz7wFUf64ORU4mfJA5T9FnMptaNvUFf1vMyCZqbimQha6ejfnBOVWvuNF19z=w1077-h798-no
Wel fijn om te merken dat de inkepingen in de balk vanuit het ontwerp hun werk hebben gedaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
leonsteyns;242036 schreef : Inderdaad op het eerste gezicht een schitterend exemplaar!
Doet me wel even nadenken over mijn eigen 360 RAI Special project... is het niet verstandiger (en goedkoper) om te proberen om deze te kopen in plaats van het opknappen van de mijne? Dat zou dan wel betekenen dat er eentje gesloopt gaat worden, namelijk. Want om een en ander te kunnen bekostigen moet ik dan wel onderdelen kunnen verkopen.
Als je deze gaat slopen zou ik in ieder geval plaatwerk zoals deuren en kofferklep bewaren, mits deze nog enigzins zonder roest zijn. Goed plaatwerk wordt steeds schaarser.
En je velgen + wielsier ringen kun je overzetten op de nieuwe, nadat je wel mooi opnieuw gespoten zijn natuurlijk
Als je toch een mooie Rai editie wilt zou ik er voor gaan om degene van marktplaats te kopen. Je komt ze niet vaak meer tegen.
Ben bang dat deze knik van je huidige erg ver heen is.
En of je dat er op de trekbank weer helemaal uitkrijg?
Daarnaast heb ik nog nooit zo'n een verrot paravaan gezien bij je voorruit.
Aan beide kanten nogwel.
Dus ja, om de huidige op te knappen vergt wel veel werk. Maar aan de andere kant, als je de uitdaging aangaat en kiest voor een volledige restauratie heb je wel een pracht exemplaar. Maar dat kost natuulijk ook wat.
Je moet maar kijken wat je wilt, in ieder geval succes :y:
Weet trouwens ook nog een donor te staan bij Fred Oosterlaan, ook een Rai editie was al redelijk kaal geplukt maar staat wel binnen.
Puur om te bewaren, heb alleen geen idee wat de toestand van die is.
Dan zou je ook nog kunnen overwegen om onderdelen over te zetten op die en is die donor weer compleet.
Anders zal die donor ook nooit meer de weg zien waarschijnlijk. En als die koets toch verder hard is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dank je wel voor het meedenken!
Mijn 360 heeft helaas veel erg slecht plaatwerk... Ook de dorpels links en rechts zijn in twijfelachtige staat. De deur linksvoor is eigenlijk de enige die nog redelijk goed is, de rest heeft veel roest, deuken en krassen.
Het oorspronkelijke plan was om de restauratie heel rustig stapje voor stapje te doen. Deuken en krassen zijn daarbij nog wel de minste zorg... :wtf2:
Ik ben vandaag wezen kijken naar deze auto en het is echt een ontzettend gaaf exemplaar! Je kunt zien dat 'ie voornamelijk binnen heeft gestaan, want bijvoorbeeld de paravan is superstrak zonder ook maar een puntje roest en alle wielkastranden zijn nagenoeg puntgaaf (rechtsvoor heeft wat plekjes en een lelijk gerepareerde lichte schade). De lak ziet er verder erg mooi uit en is op een enkel licht deukje en krasje verbazingwekkend gaaf na 31 jaar. De buitenrand van de voorbalk heeft uiteraard wel de bekende "opwaaiende rokjes"-randen, maar aan de binnenkant ziet alles er nog goed uit. Er zit een zeer fraaie bonus bij: origineel Volvo-stuurbekrachtiging! :crazy1:
De velgen zijn wel vijf-spaaks en nagenoeg krasvrij, helaas geen Volvo. Maar dat mag de pret niet drukken: de banden hebben nog ruim 6mm profiel, dus die kunnen nog even mee. De striping is helaas ook niet meer origineel (één streep in plaats van twee) en de rubbers om de handgrepen zijn verbrokkeld, zoals te verwachten. Maar de stripjes onderaan de ramen zijn altijd in de siliconen gezet, dus nog in goede staat! Het blok heeft wat gezweet, de carburateur moet nagekeken en de afstelling staat niet goed (te hoog stationair), maar dat is allemaal te overzien. De aantoonbare onderhoudsbeurten geven verder de indruk dat het motorische en mechanische gedeelte in redelijk goede staat is en de proefrit bevestigde dat.
Deze kende we al van Marktplaats:
https://lh3.googleusercontent.com/in6N_Pjstb6QA-ty2jjB87i39mghi4UElqR9UVzumxO_VP7NxumZ3gP-7Xikj6pHD7n89zINdGOx=w1064-h798-no
Het leer is in goede staat:
https://lh3.googleusercontent.com/rpWvejY8i8cpIQD_CKose_zanWQTlf_CKAQznrg0-zbis3Xs3aWEy38QgsQbZsIo7CKozMGIf9MY=w1064-h798-no
https://lh3.googleusercontent.com/mveeiXIM4DD8asWncGJbj8AwLELPmg_atUxfR7GloqYDUiLvEMzUEbyDrx-62-w0EpvP1Z2SJqWx=w1064-h798-no
De lelijk 'gerepareerde' schade:
https://lh3.googleusercontent.com/1Nem3b4PcX7zmqKXAnlQ-Ih7qXccTH91CEZMxNLteNgykQmprcM3WRm1cgQu60oQtWO-Vhk2BJ0Q=w1064-h798-no
En de "opwaaiende rokjes"-rand met nog wat lelijke deuken in de onderrand:
https://lh3.googleusercontent.com/CCesqwwUMLHzMhsgpl9soCoi709Jcr42JBb5PDj52QtJI278U2PrgkQNUw7l3527bQL3399wOxqA=w1064-h798-no
Wellicht overbodig om te melden, maar ik kon de verleiding dus weer eens absoluut niet weerstaan... :f
Komende week ga ik 'm ophalen.
Het slechte nieuws is dat het wel ten koste gaat van mijn projectauto, die gesloopt gaat worden. Gelukkig zijn er nog best wat herbruikbare onderdelen (behalve dus het plaatwerk) en ik zal redden wat er te redden valt. Wat ik kan bewaren zal ik in de advertentierubriek zetten en als ik iemand met onderdelen blij kan maken dan hoor ik het graag!
De trekhaak zet ik in elk geval over op deze en ook de airco, de stoelverwarming en de koplampwissers komen er (op termijn) in en op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Zal eens kijken of ik nog wat striping heb liggen. Weet dat ik 3 of 4 van die setjes heb met van die strepen, zal kijken of de juiste kleur erbij zit.
Want die striping is wel kenmerkend bij die uitvoering natuurlijk.
Edit: Stoelverwarming zit er trouwens al standaard op, alleen in de bestuurders stoel en werkt termostatisch. bij 14 graden of kouder gaat deze aan, bij 22 graden gaat deze uit.
Gaat meestal altijd kapot, maar je kunt mazzel hebben. Dat merk je aankomende winter dan wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een beetje 'mixed feelings' is het wel, maar qua kosten is dit zeker de meest gunstige oplossing voor mij.
Als de striping lichtgrijs is, neem ik graag een setje van je over! Een reserve-voorbumper en sierrand heb ik al... :+
Edit (voor antwoord): Dank voor de info! Dat verklaart het 'vreemde' gedrag van de stoelverwarming... Ik heb in deze echter geen knopjes voor de stoelverwarming kunnen ontdekken (op de middenconsole, toch?). Of is het "ingebakken"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.