Veiligheid 300 serie
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;234558 schreef : Er zijn in het verleden van de club al enkele clubleden geweest die ongelukken met de 3x0 hebben gehad, en meerdere malen kwam de Volvo uit het ongeluk met schade aan plaatwerk maar zonder structurele schade, waarbij de modernere auto van de tegenpartij compleet de kreukels in was gegaan. (Siebren D heeft volgens mij bij voorbeeld zo'n tik gehad?)
E.e.a. heeft ook te maken wat er tegen je aan rijdt, en waar... Dat ongeluk van Siebren was volgens mij met een Polo, die bij zijn deur naar binnen probeerde te rijden.
Bovenstaande is niet correct. Waarschijnlijk ben je met iemand anders in de war.
Wel 2x schade gehad:
1. Vrachtwagen achterop een geleende vouwwagen op het Europaplein bij Maastricht. Behalve een opgevouwen aanhanger, kromme trekhaak en een scheur in de voorruit van de 360.
2. Een Peugeot 307 SW heeft tegen mijn geparkeerde 343 gereden. Flinke knik in de bumper bij de Volvo en 5 meter verplaatst. De Peugeot had een ontzette bumper. Dader is wel gepakt dankzij kordaat optreden van de politie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
wors;234596 schreef : 1. Vrachtwagen achterop een geleende vouwwagen op het Europaplein bij Maastricht
. Behalve een opgevouwen aanhanger, kromme trekhaak en een scheur in de voorruit van de 360.
Dat heet niet voor niks een vouwwagen dus :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
(zie ter vergelijking : )
En Bartju heeft gelijk : de officie?le tests vinden plaats onder strenge protocollen.
Deze test is noch frontaal, nog de voorgeschreven 40% offset, maar iets 'toevalligs' er tussen in.
En dat de dummy klem zit in de Volvo : wel, de stoel staat in de mid-mid positie, dus kan je die minstens 10 cm naar achteren schuiven.
Verder wordt er niets gezegd over de gemeten dummy waarden ; waarom zitten ze er dan in ??
Ten slotte : uiteraard is een modernere auto veeeeeeel veiliger, anders had de auto industrie jarenlang voor proper stinkend z'n best gedaan .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
DanteG;234553 schreef : Jouw vraag beantwoord door Fifth Gear
Ik vind de modus juist de onveilige auto, hij rijdt de hele Volvo aan gort niet echt veilig lijkt mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stepfun;234606 schreef : Ik vind de modus juist de onveilige auto, hij rijdt de hele Volvo aan gort niet echt veilig lijkt mij.
Met die redenatie is de fiets het veiligste vervoersmiddel ter wereld. Als daar een auto tegenaan rijdt, dan zal de auto er niet veel van geleden hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stepfun;234549 schreef : Ik hoor nogal eens dat de 300 serie een veilige auto is,
waar uit zich dat in en hoe veilig is de auto met tegenwoordig?
En wat is relevant voor veiligheid?
Daar komt bij dat huidige auto flink stiller is geworden beter,wegligging ect. Volgens mij is de snelheid beleving nu, totaal anders met die van vroeger. Wat volgens mij ook meer onveilig rijgedrag met zich meebrengt.
Nu komt er bij mij op dat ze elektrische wagens een geluidje willen geven bij lage snelheid ten behoeve van de gehhorgang van voetgangers en fietsers terwijl auto's van nu geen belevings- geluid meer binnen laten in het interieur.
Ps zou een auditief beperkt/gehandicapte nu een ander rijgedrag hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stiller oke (hoewel ik toch vind dat mijn 1.7 sedan toch weinig onder doet), maar de wegligging is zeker niet beter bij moderne auto's uit deze klasse. Eerder gevoellozer omdat ze hoger zijn, vaak hard afgeleverd, enorme rembekrachtiging en elektronische stuurbekrachtiging hebben.
Ik denk dat vooral cruise control wel eens een sterk onderschatte accessoire is, die stiekem zeer gevaarlijk is. Dan heb ik het nog niet zo zeer over in slaap vallen achter het stuur, maar wel over het koste wat kost mensen van de baan drukken en rechts inhalen om de cc maar niet af te hoeven zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;234609 schreef : Daar ben ik het geloof ik niet helemaal mee eens.
Stiller oke (hoewel ik toch vind dat mijn 1.7 sedan toch weinig onder doet), maar de wegligging is zeker niet beter bij moderne auto's uit deze klasse..
Ik heb het niet over deze klasse (v300), ik het over auto's van nu in het algemeen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.