- Berichten: 270
Milieuzones in NL: let op uw saeck
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Voor 25+ auto's wordt ook geroepen dat het terecht is dat je moet betalen, net als iedereen. Maar dan wil je ook mogen ridjen als iedereen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Dat oude diesels geweerd worden uit steden vind ik prima want die walmen en stinken per definitie.
Oldtimers van dagjesmensen weren is flauwekul.
Als de genoemde steden dit beleid daadwerkelijk gaan doorvoeren mogen ze
voor al die wagens ter compensatie het kwart tarief gaan invoeren .
Immers betaal je wegenbelasting/ motorrijtuigenbelasting om van de weg gebruik te
maken m. u.v de wegen waar geen enkele auto is toegestaan.
Las zojuist op teletekst dat er 2400 van de 4500 oude diesels naar de sloop zijn
gegaan met premie voor de eigenaar.
Aan de andere kant wanneer zullen milieufreaks eens gaan inzien
dat niets vervuilender is dan de produktie van nieuwe -met name
elektrische- auto's ipv zich blind te staren op de uitstoot van ongezonde gassen en
stofdeeltjes..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
LMogyorossy;233055 schreef : Wil de discussie dan wel aangaan , of CO2 een schadelijke stof is, want indien ja, dan is Cola en Spa rood dus levens gevaarlijk.
afgezien van de hele discussie over milieuzones: wat je hier post is echt een drogredenatie, en daar moet ik op wijzen.
- het is niet acuut levensgevaarlijk, het gaat om de gevolgen op lange termijn.
- het gaat niet om jouw ene flesje cola, het gaat om het totaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 270
Water is ook gevaarlijk, te veel water drinken ga je ook dood ( en niet eens op lange termijn).
Overigesn zijn de veel genoemde fijnstof en NOx ook pas op termijn giftig, en niet accuut.
Juist daarom is er ook discussie: de effecten zijn er wel, maar causaliteit i smoeilijk aan te tonen. Idem voor CO2.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Langzaam raken we dus vanuit eigen inititiatief kwijt voor wat betreft de doelstelling van onze club, het zo lang mogelijk op de weg houden van onze geliefde Volvo's, het wordt ons steeds moeilijker gemaakt door de overheid, totdat je op zeker moment loopt te vechten tegen een gewisse auto-hobby dood....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
We hebben al iemand gehad die bezig was met het ombouwen van een 340 naar elektrische auto. Stel dat lukt, dan heb je dus een 340 die gewoon de milieuzone in mag. Natuurlijk zijn er ook bedrijven die hier op in spelen, dus een Prius zal niet nodig zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Mijn eerste vraag: hoe lang kunnen elektrische auto's 120 rijden? Dan is na een paar kilometer toch de accu leeg en moeten ze alsnog op benzine verder...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;233118 schreef : Zag net op het NOS-journaal dat men ook een proef wil starten op de A2 waarbij elektrische auto's 120 km/h mogen rijden, en auto's op benzine/diesel/LPG etc. maar 100 km/h.
Mijn eerste vraag: hoe lang kunnen elektrische auto's 120 rijden? Dan is na een paar kilometer toch de accu leeg en moeten ze alsnog op benzine verder...
Dat was ook mijn eerste gedachte.. elektrische auto's horen juist langzamer te rijden om optimaal gebruik te maken van de accu's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.