Milieuzones in NL: let op uw saeck

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
29-10-2014 21:35 #951677 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Of allemaal een restitutie op de MRB aanvragen, waarom zou je hetzelfde betalen, maar minder hoeven krijgen?

Voor 25+ auto's wordt ook geroepen dat het terecht is dat je moet betalen, net als iedereen. Maar dan wil je ook mogen ridjen als iedereen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 21:40 #951678 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Heb ik voor niks de nachtrit omgeleid om het centrum van Utrecht heen.

Dat oude diesels geweerd worden uit steden vind ik prima want die walmen en stinken per definitie.

Oldtimers van dagjesmensen weren is flauwekul.

Als de genoemde steden dit beleid daadwerkelijk gaan doorvoeren mogen ze
voor al die wagens ter compensatie het kwart tarief gaan invoeren .

Immers betaal je wegenbelasting/ motorrijtuigenbelasting om van de weg gebruik te
maken m. u.v de wegen waar geen enkele auto is toegestaan.

Las zojuist op teletekst dat er 2400 van de 4500 oude diesels naar de sloop zijn
gegaan met premie voor de eigenaar.

Aan de andere kant wanneer zullen milieufreaks eens gaan inzien
dat niets vervuilender is dan de produktie van nieuwe -met name
elektrische- auto's ipv zich blind te staren op de uitstoot van ongezonde gassen en
stofdeeltjes..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 22:04 #951679 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck

LMogyorossy;233055 schreef : Wil de discussie dan wel aangaan , of CO2 een schadelijke stof is, want indien ja, dan is Cola en Spa rood dus levens gevaarlijk.


afgezien van de hele discussie over milieuzones: wat je hier post is echt een drogredenatie, en daar moet ik op wijzen.

- het is niet acuut levensgevaarlijk, het gaat om de gevolgen op lange termijn.
- het gaat niet om jouw ene flesje cola, het gaat om het totaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
29-10-2014 22:14 #951681 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Feitelijk zijn alle stoffen schadelijk, maar hangt sterk af van concentratie en/of hoeveelheid.
Water is ook gevaarlijk, te veel water drinken ga je ook dood ( en niet eens op lange termijn).

Overigesn zijn de veel genoemde fijnstof en NOx ook pas op termijn giftig, en niet accuut.
Juist daarom is er ook discussie: de effecten zijn er wel, maar causaliteit i smoeilijk aan te tonen. Idem voor CO2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2014 23:31 #951685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Als je kijkt hoe in bijvoorbeeld Duitsland in rap tempo de milieuzones zijn ingevoerd, dan kan je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat het een kwestie van tijd is voordat het hier ook komt. Of de milieu-argumenten nou kloppen of niet, het komt er. Zie ook de milieu-argumenten voor het afschaffen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Hadden ze binnen enkele maanden mooi ingevoerd. Nog een paar jaartjes en ik mag een prius gaan rijden. Jeu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-10-2014 00:14 #951686 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Een Prius, nachtmerries zou je er van krijgen, dan nog liever een elektrische fiets.

Langzaam raken we dus vanuit eigen inititiatief kwijt voor wat betreft de doelstelling van onze club, het zo lang mogelijk op de weg houden van onze geliefde Volvo's, het wordt ons steeds moeilijker gemaakt door de overheid, totdat je op zeker moment loopt te vechten tegen een gewisse auto-hobby dood....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2014 07:28 #951690 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Of je gaat met de tendens mee natuurlijk...

We hebben al iemand gehad die bezig was met het ombouwen van een 340 naar elektrische auto. Stel dat lukt, dan heb je dus een 340 die gewoon de milieuzone in mag. Natuurlijk zijn er ook bedrijven die hier op in spelen, dus een Prius zal niet nodig zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2014 19:36 #951699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Vlak voor je een milieuzone inrijd stoppen, nummerplaat verwijderen en grote oranje driehoek op je auto plakken. Niet harder rijden als 45. Zodra je eruit komt een en ander herhalen in omgekeerde volgorde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2014 20:44 #951700 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck
Zag net op het NOS-journaal dat men ook een proef wil starten op de A2 waarbij elektrische auto's 120 km/h mogen rijden, en auto's op benzine/diesel/LPG etc. maar 100 km/h.

Mijn eerste vraag: hoe lang kunnen elektrische auto's 120 rijden? Dan is na een paar kilometer toch de accu leeg en moeten ze alsnog op benzine verder...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-10-2014 20:45 #951701 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Milieuzones in NL: let op uw saeck

volvofiel;233118 schreef : Zag net op het NOS-journaal dat men ook een proef wil starten op de A2 waarbij elektrische auto's 120 km/h mogen rijden, en auto's op benzine/diesel/LPG etc. maar 100 km/h.

Mijn eerste vraag: hoe lang kunnen elektrische auto's 120 rijden? Dan is na een paar kilometer toch de accu leeg en moeten ze alsnog op benzine verder...


Dat was ook mijn eerste gedachte.. elektrische auto's horen juist langzamer te rijden om optimaal gebruik te maken van de accu's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD