bandenmaten voor/achter

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 00:12 #939640 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter
Gewoon voor en achter goede banden? :D of is dat te makkelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 07:31 #939644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter
Hoezo zijn Fulda en Conti ineens B merken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 08:29 #939647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter
mij is geleerd dat de beste banden op de aangedreven wielen moeten................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 09:09 #939650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter
Ik heb laatst bij een soort workshop voor veilig rijden (bij VWPFS) geleerd dat de beste banden niet perse op de aangedreven as moeten worden gelegd, maar juist op de achteras. Dit omdat onderstuur makkelijker te corrigeren is in een noodsituatie dan overstuur (hoewel hier met een 360 natuurlijk prima op getraind kan worden:no_comment:). Met een achterwielaandrijver zou dit natuurlijk wel weer eens anders kunnen liggen, omdat correctie mogelijk is...

Die Conti banden zijn sowieso goed. Komen ook als tweede uit een winterbandentest (Autoweek). En Fulda banden doen het volgens mij ook gewoon goed. 5,5mm profiel is nog 1,5 mm boven de officieuze grens wat betreft profieldiepte voor winterbanden.

Ik kijk naar tweedehands banden omdat ik waarschijnlijk maar 1 seizoen op winterbanden rijd. Ik moet nu namelijk dagelijks naar Amersfoort voor mijn stage, volgend jaar is de kans klein dat ik veel kilometers maak in de winter. Daarnaast kan ik nieuwe A/B merk winterbanden nu niet betalen. Dan kom je al snel uit op infinity of andere chinese rotzooi. Maar als ik daar de testresultaten van doorneem kan ik alleen maar concluderen dat je nog beter op een kale velg kan rijden:D

Dit is wat de ANWB zegt over de Fulda kristall montero 3:

'Zeer goede scores op sneeuw en ijs en het laagste verbruik uit de test. Afgewaardeerd door lichte tekortkomingen op nat wegdek'. Ik denk alleen dat het sowieso al een verbetering van 100% is t.o.v. wat er nu op licht.

Maar goed, verschillende mensen, verschillende reacties dus weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 09:15 #939651 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic bandenmaten voor/achter

VLVM53;223076 schreef : Met een achterwielaandrijver zou dit natuurlijk wel weer eens anders kunnen liggen, omdat correctie mogelijk is...


jep. ik heb liever dat ik kan blijven sturen en met de achterkant uitbreek dan dat ik rechtdoor blijf schuiven.. ik heb nog nooit zo'n makkelijke sneeuw-auto gehad als de 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 09:22 #939654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter

powerflux;223077 schreef : jep. ik heb liever dat ik kan blijven sturen en met de achterkant uitbreek dan dat ik rechtdoor blijf schuiven.. ik heb nog nooit zo'n makkelijke sneeuw-auto gehad als de 340.


Dus volgens jou: Conti's voor en Fulda's achter? Ik twijfel nog een beetje. Als die vent nou 4 van die conti's had liggen was het geen moeilijke keus geweest :D EUR 120 moet het grapje kosten, inclusief monteren (dus ook balanceren en nieuw ventieltjes). Daar kan je niks van zeggen natuurlijk..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2013 09:27 #939655 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic bandenmaten voor/achter
de reviews zijn inderdaad voor beiden goed, dus ik zou de nieuwste banden, danwel de banden met het meeste profiel, voor er op leggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 09:45 #939657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter
Als je geen geld (of zin, zoals ik) voor winterbanden hebt, kun je het natuurlijk ook met 4-seizoenenbanden doen.
Als er echt sneeuw ligt doen ze duidelijk onder voor een winterband, maar hoe vaak en hoe lang ligt er nu echt sneeuw in Nederland? 2 weken per jaar of zo? en daarbij wordt het meteen vrij gepekeld...

Over waar het meeste profiel:
Ik kan me voorstellen dat je bij een pick-up bijvoorbeeld de banden met het meeste profiel achter legt, omdat je bij zo'n ding achter al weinig grip hebt door het ontbreken van gewicht... Wij zitten met een zeer gunstige verdeling, dus dan zou ik toch voor meer grip op de voorwielen kiezen. Als hij achter uitbreekt is de natuurlijke reactie toch gas loslaten en tegensturen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2013 09:53 #939659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bandenmaten voor/achter
Lijkt me inderdaad dat ik dan de conti's voorop laat leggen. Wat betreft all season banden: Ik heb 2 setjes velgen en op 1 set liggen nog goede Pirelli zomerbanden met misschien wel 7mm profiel. Ik vind het zonde om nu all season banden aan te schaffen en niks met deze banden te doen. Vandaar mijn keuze.

Ik denk dat ik het maar gewoon doe! Relatief goedkoop en klaar voor de winter met goede banden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-11-2013 19:12 #939683 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic bandenmaten voor/achter

General Custom;223083 schreef : Als je geen geld (of zin, zoals ik) voor winterbanden hebt, kun je het natuurlijk ook met 4-seizoenenbanden doen.
Als er echt sneeuw ligt doen ze duidelijk onder voor een winterband, maar hoe vaak en hoe lang ligt er nu echt sneeuw in Nederland? 2 weken per jaar of zo? en daarbij wordt het meteen vrij gepekeld...


Als je dan ook geen zin hebt om de weg op te gaan als er wel sneeuw ligt, prima :)

Ik heb vorig jaar 1 keer met de 360 door de sneeuw gereden zonder winterbanden en dat doe ik nooit meer. Levensgevaarlijk!

En vorig jaar op de snelweg een heel stuk 50 moeten rijden omdat er sneeuw lag en al die sukkels zonder winterbanden zo traag rijden.. Op het vrije stuk kon ik met winterbanden gewoon 120 rijden door de sneeuw (met winterbanden) :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD