bandenmaten voor/achter
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Die Conti banden zijn sowieso goed. Komen ook als tweede uit een winterbandentest (Autoweek). En Fulda banden doen het volgens mij ook gewoon goed. 5,5mm profiel is nog 1,5 mm boven de officieuze grens wat betreft profieldiepte voor winterbanden.
Ik kijk naar tweedehands banden omdat ik waarschijnlijk maar 1 seizoen op winterbanden rijd. Ik moet nu namelijk dagelijks naar Amersfoort voor mijn stage, volgend jaar is de kans klein dat ik veel kilometers maak in de winter. Daarnaast kan ik nieuwe A/B merk winterbanden nu niet betalen. Dan kom je al snel uit op infinity of andere chinese rotzooi. Maar als ik daar de testresultaten van doorneem kan ik alleen maar concluderen dat je nog beter op een kale velg kan rijden:D
Dit is wat de ANWB zegt over de Fulda kristall montero 3:
'Zeer goede scores op sneeuw en ijs en het laagste verbruik uit de test. Afgewaardeerd door lichte tekortkomingen op nat wegdek'. Ik denk alleen dat het sowieso al een verbetering van 100% is t.o.v. wat er nu op licht.
Maar goed, verschillende mensen, verschillende reacties dus weer.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
VLVM53;223076 schreef : Met een achterwielaandrijver zou dit natuurlijk wel weer eens anders kunnen liggen, omdat correctie mogelijk is...
jep. ik heb liever dat ik kan blijven sturen en met de achterkant uitbreek dan dat ik rechtdoor blijf schuiven.. ik heb nog nooit zo'n makkelijke sneeuw-auto gehad als de 340.
- V300 register
- Verbannen
powerflux;223077 schreef : jep. ik heb liever dat ik kan blijven sturen en met de achterkant uitbreek dan dat ik rechtdoor blijf schuiven.. ik heb nog nooit zo'n makkelijke sneeuw-auto gehad als de 340.
Dus volgens jou: Conti's voor en Fulda's achter? Ik twijfel nog een beetje. Als die vent nou 4 van die conti's had liggen was het geen moeilijke keus geweest EUR 120 moet het grapje kosten, inclusief monteren (dus ook balanceren en nieuw ventieltjes). Daar kan je niks van zeggen natuurlijk..
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Als er echt sneeuw ligt doen ze duidelijk onder voor een winterband, maar hoe vaak en hoe lang ligt er nu echt sneeuw in Nederland? 2 weken per jaar of zo? en daarbij wordt het meteen vrij gepekeld...
Over waar het meeste profiel:
Ik kan me voorstellen dat je bij een pick-up bijvoorbeeld de banden met het meeste profiel achter legt, omdat je bij zo'n ding achter al weinig grip hebt door het ontbreken van gewicht... Wij zitten met een zeer gunstige verdeling, dus dan zou ik toch voor meer grip op de voorwielen kiezen. Als hij achter uitbreekt is de natuurlijke reactie toch gas loslaten en tegensturen
- V300 register
- Verbannen
Ik denk dat ik het maar gewoon doe! Relatief goedkoop en klaar voor de winter met goede banden.
- Mark Smeets
- Moderator
General Custom;223083 schreef : Als je geen geld (of zin, zoals ik) voor winterbanden hebt, kun je het natuurlijk ook met 4-seizoenenbanden doen.
Als er echt sneeuw ligt doen ze duidelijk onder voor een winterband, maar hoe vaak en hoe lang ligt er nu echt sneeuw in Nederland? 2 weken per jaar of zo? en daarbij wordt het meteen vrij gepekeld...
Als je dan ook geen zin hebt om de weg op te gaan als er wel sneeuw ligt, prima
Ik heb vorig jaar 1 keer met de 360 door de sneeuw gereden zonder winterbanden en dat doe ik nooit meer. Levensgevaarlijk!
En vorig jaar op de snelweg een heel stuk 50 moeten rijden omdat er sneeuw lag en al die sukkels zonder winterbanden zo traag rijden.. Op het vrije stuk kon ik met winterbanden gewoon 120 rijden door de sneeuw (met winterbanden)