Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Meer
13-11-2009 21:58 #804593 door V300 register
Komt wel, ik heb de auto nog niet in ontvangst genomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 22:04 #804595 door Mark Smeets

Jos360;125479 schreef : Ik heb vandaag een 3.8 liter V6 gekocht. Gewoon, om tegen de maatschappij te schoppen }:)


voor Amerikaanse begrippen is dat niks :zzz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 22:10 #804598 door V300 register
Ook hier doen ze aan downsizing. Een V8 is lang niet meer in alle auto's te krijgen. Daarbij heb ik nu 2.5 maand in een 6.6 liter V8 rondgereden en ben ik die gruwelijke teringzooi wel beu. Wat een kutauto's worden hier gemaakt.

Maar niet verder offtopic, ik kom binnenkort wel een keer met foto's.

Nu weer verder over autobelastingen in NL ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 13:53 #804633 door V300 register
www.kilometerprijs.nl daar komt binnenkort alles op te staan, je kunt zelfs je type auto en jaartal over een tijdje invoeren (enkele weken volgende de krant) en dan zie je exact wat je voor je auto moet betalen.

Ik vind een 340 een normale middenklasser maar wat de overheid ervan vindt, weet ik niet. Als het daaronder valt is het begin tarief bij invoering niet de gemiddelde 3 cent maar 5,3 cent per km. Zie www.qwer234.nl/C%20middenklasse%20op%20benzine_whla.pdf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 15:18 #804640 door V300 register
Ach het is ook allemaal nog zo vaag en onduidelijk. Het bedrag dat Eurlings heeft genoemd (3 cent per kilometer 'in den beginne') is een gemiddelde. Tijdens de persconferentie liet hij iets doorschemeren van de verdeling van zo'n prijs: een Smart Fortwo zou 1,1 cent/km betalen, een Volvo V70 3,6 cent/km. Kentekengewicht, brandstofsoort (LPG!) en milieukenmerken tellen mee.

Ik denk overigens niet dat we nog in dit kabinet een definitief uitgewerkt plan kunnen verwachten. De verkiezingen zijn al in 2011, hooguit dat de Nederlandse "LKW-Maut" doorgang vindt omdat daar in politiek en burgerlijk opzicht iets minder weerstand tegen lijkt (ook al wordt je brood er indirect gewoon duurder van).

Verder vind ik het nog steeds een vaag verhaal, zonder enige waarborgen voor de eindgebruiker. Beloften zijn leuk (nee het wordt niet duurder, ook niet als u minder gaat rijden) maar gezien de politieke geschiedenis hebben we meer aan wettelijk verankerde zekerheden, al is dat natuurlijk ook geen garantie. Privacy? Kastjes? Niks over gehoord...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 15:30 #804641 door Jeroen van Bodegom
Grote kans dat ik er met mijn LPG auto dus niet heel veel op achteruit ga.

Nu betaal ik een kleine 1000 euro per jaar wegenbelasting. Dat is voor mij ongeveer ?0,05 cent per kilometer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 17:10 #804647 door V300 register
genoemde prijzen zijn de eerste stap; als de overige belastingen uitgefaseerd worden gaat het tarief omhoog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 18:23 #804652 door V300 register
gedachtensprong;

afgelopen jaar heb ik voor mijn opleiding met de 205 diesel zo'n 50.000 km gereden. De meest vervuilende auto die er is. Te betalen 7ct? oid? = ?3500 extra belasting minus de standaard ?500. In zo'n geval betaal je simpelweg ?3000 euro per jaar extra belasting. Met andere woorden; zo'n goede stage/afstudeerlocatie was onmogelijk geworden voor een student. Sterker nog, Jan Boerenl*l met z'n gewone baan in vergelijkbare omstandigheden en een astra diesel kan ook ontslag nemen.

Wie gaat er op voorruit? Mensen die binnen enkele jaren iedere keer een nieuwe (dikke 5 serie? audi A8, Benz?) auto kopen.

Als de oldtimerregeling blijft, doe ik geen enkele van m'n 4 klassieke 300's meer weg. Helaas ben ik het met Niels van de Weiden eens echter, ik geloof er niks van de de klassiekerstatus gehandhaaft blijft.

Ok, ik ga nu zoeken naar positieve punten....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 18:26 #804653 door V300 register
En wat ik daar nog even aan toe moet voegen, dit is het eerste doodvonnis voor de 300. (in ieder geval de 87<)

Zodra de oltimerregeling afgeschaft wordt, mogen we allemaal zwaaien naar de 300 ben ik bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14-11-2009 18:32 #804654 door V300 register
Die regeling zal niet afgeschaft worden omdat vanaf 2018 de regeling compleet is doorgevoerd. Vanaf 2012 is de regeling bevroren dus heb je al een wagen nodig van 31 jaar oud. Tel er 10 jaar bij op en je zit aan een wagen van 41 jaar waar je zoveel onderhoudskosten aanhebt dat je beter die paar cent de km kunt betalen, tenzij je een erg goede sleutelaar bent. Dacht eerst ook dat het afgeschafd zou worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD