Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Meer
13-11-2009 19:43 #804563 door 16673-dummy
Als ze mij straks weer belasting willen laten betalen ga ik een auto kopen die z? ontzettend milieuvervuilend is (Trabantje?) dat ze in Den Haag op de knietjes gaan liggen om mij weer in m'n 345 te krijgen....

Een stel etterbakken zijn het daar in Den Haag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 19:48 #804565 door V300 register
Dit gaat inderdaad weer nergens over. Als je een systeem wilt verzinnen, maak dan een systeem waarin het eerlijk verdeeld wordt of maak helemaal niets. Zo lang niemand mij 100% kan bewijzen dat een Prius een betere auto is voor het milieu dan een 3.0V6 benzine vind ik dit een kutregel. Evenals het correct indexeren van milieuklassen in plaats van de huidige classering.
Ze moeten bij het begin beginnen, niet zomaar belastingen gaan heffen op auto's waarvan zij denken dat het slecht is.
Daarbij gaat het natuurlijk ook over het productieproces van een nieuwe auto ten opzichte van het behouden van een oude auto. Dat moet correct geindexeerd worden.
Maarja, wie luistert er nu naar iemand met verstand van zaken? Als je maar lekker bomen kunt knuffelen ongehinderd door enige vorm van kennis of intelligentie.

Zo, dat schrijf ik even van me af zonder het bericht weg te drukken naderhand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 20:12 #804570 door V300 register
Ik ben ook bang dat die status niet gehandhaafd kan blijven. Dat geld vooral voor de mannen met geld. Je neemt gewoon een hele dure oude bmw uit de 7 serie lapt die helemaal op, en je bent klaar als zakelijke rijder. Plus dat je met je bijtelling zit die vanaf 25 jaar en ouder naar dagwaarde gaat omdat ze dat ook verhoogd hebben. Zeker met die spitsheffing die bovenop die 5 cent plus minus op komt en ook 10 a 15 cent of meer afhankelijk van welke spits het is kan zijn. Dan rij je met je bmw op gas voor een paar centen de km...

Nee, maar goed raar is het wel natuurlijk om dan alsnog te zeggen dat dit ook niet kan. Dan heb je een overheid waar je niet van op aankunt. Anders moeten ze maar bepaalde uitzonderingen maken. Wegenbelasting vrijstelling enkel voor in nederland geproduceerde wagens. Zonde om je eigen erfgoed te verknallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 20:19 #804571 door 16673-dummy
Het zou toch van de zotte zijn als je een auto van 38 jaar oud ineens weer belasting laat betalen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 20:23 #804572 door V300 register
Van de andere kant lost dit probleem zich binnen 15 jaar op. Namelijk 15 jaar later is die 7 serie al 40 jaar.... Ergens houd het op om die nog rendabel te houden voor dagelijks verkeer. Maar goed, de eerste 10 jaar van de km heffing kun je het zo wel uitzingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 20:49 #804576 door V300 register
Heb er nu net wat over zitten nadenken, maar volgens mij zijn er voldoende kansen!

Ik lees nu dat taxi's, net als bijvoorbeeld lijnbussen, motorfietsen en gehandicaptenvoertuigen, zijn vrijgesteld van kilometerheffing. Zie ik nu een parallel met de "Londense methode", waar mensen hun Bentley Continentals en Mercedes SL's hebben aangemeld als 'minicab' - voor een verwaarloosbaar jaarbedrag - om geen congestion charge te hoeven betalen? :) Zou wel mooi zijn, een 340 met blauwe platen en zo'n magneetbord op het dak. Je rijdt natuurlijk vooral voor jezelf maar als iemand zonodig een stukje met je op wil rijden, dan vraag je daar natuurlijk een bedragje voor. (Wouter zal me wel met de neus op de iets minder rooskleurige feiten drukken)

Verder lijkt het me met de kilometerheffing juist REUZE INTERESSANT om alsnog lpg in te bouwen, want ik heb nog nergens gelezen of en hoe er op brandstoffen wordt gedifferentieerd!

Maar voor al het overige is het gewoon het oude liedje 'dubbel genaaid houdt beter'.

Ik ben overigens, voor de volledigheid, niet (geheel) tegen het concept van een wegenbelasting noch het betalen naar rato, ook niet als het om oldtimers gaat. Maar daar hebben we al iets heel moois voor dat ons NIETS extra kost, precies... de accijns.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 21:30 #804583 door Mark Smeets
Ik lees nog niks over oldtimers en de 'extra' vervuilende belasting ofzo..

Daarnaast is onze jongste auto in 2018 ook al 18 jaar (de V40 is van 2000). Hooguit dat er nog een auto bijkomt haha, maar weg gaat er geen.. En nu kan ik wel redeneren dat ze allemaal weinig lopen, en dat kilometer heffing dus een voordeel is, maar aan de andere kant, 'normaal' waren ze allang belasting vrij! Dat stoort me gewoon.
Waarom moet ik ook een 87'er hebben?!? :(


@ Joost, haha ik was er al altijd trots op dat de 360 lekker vervuilend is :D
Maar het liefste koop ik later gewoon een hummer H1, vervuilender kan bijna niet :w00t:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 21:39 #804585 door Anjo van den Akker
nee man, je moet gewoon een turbodiesel kopen met een intelligent management en vervolgens een intercoolerslang los laten hangen:p
als je dan langs zo'n fijnstofmeting rijd vliegt dat ding off the scale hahahahha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 21:44 #804589 door V300 register
Ik heb vandaag een 3.8 liter V6 gekocht. Gewoon, om tegen de maatschappij te schoppen }:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13-11-2009 21:49 #804592 door Anjo van den Akker
mag ik je er op wijzen dat we hier een offtopic showroom hebben!?

ben benieuwd:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD