Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 10:36 #769163 door E. van Oostveen
Gisteravond ff gekeken naar het theorie- en praktijkexamen motorrijbewijs. Met rijbewijs B en E ben ik waarschijnlijk nog te achterlijk om de verkeersregels voor een motor te begrijpen. Ik moet weer apart een theorie-examen voor de motor halen. Daarnaast zijn er ook nog 2 praktijkexamens. Eigenlijk schrikt deze geldklopperij me al een beetje af.
Toch lijkt het me heerlijk om zelf motor te rijden. Weet iemand hoe zwaar zo'n examen nu werkelijk is en hoeveel lessen normaal zijn wat me dit gaat kosten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 12:30 #769184 door V300 register
Ik heb m'n motorrijbewijs nog net voor deze uitbreidingen gehaald en ik was daar 46 uur aan kwijt, voor 46,= per stuk. (23 lessen, dubbele uren vanwege de rit naar Harderwijk) Dit was in 2003. Toen ik de nieuwe eisen zag was ik blij dat ik 'm net op tijd binnen had.

Bij de theorie zit overigens ook een deel 'gedrag op de weg', wat toch echt wel anders is als je als motorrijder wil overleven. B.v. bij kruisingen zowel links als rechts kijken. Aan het feit dat je voorrang had heb je weinig als je in de kreukels ligt, midden op de baan rijden ipv langs de rand, je bent geen brommer e.d. Dergelijke punten moet je wel duidelijk voor ogen hebben voor je op de grote brommert stapt.

Ga dan overigens wel meteen voor een zwaar motorrijbewijs. Het verschil is miniem tijdens het lessen, maar je hebt dat je 3 jaar moet wachten als je ene leuke motor op het oog hebt die net iets te zwaar is. (kan alleen als je > 24 bent)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 14:14 #769201 door 16673-dummy
Uit dit alles blijkt maar weer dat nog niets zeker is.

Wat de lampen betreft: ik ben inmiddels overgegaan van duplo naar H4 :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-04-2009 19:18 #769266 door Mark Smeets

setsunakaede;98696 schreef : Dat snap ik dus niet he..???
Iedereen mekkert daar altijd maar over...
Ons hele huis hangt vol met spaarlampen en een paar ledlampen, nergens last van...

Sinds kort (2 maanden) hebben we ook een aantal spaarlampen, waaronder idd een paar speciaale die een wat warmer licht geven. Ik moet toegeven dat ze al beter zijn als vroeger, maar ik ben nog steeds niet echt overtuigd. Geef mij maar mijn 4 halogeenspotjes + dimmer :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 19:19 #769268 door 16673-dummy

v0lv0freak;98823 schreef : Geef mij maar mijn 4 halogeenspotjes + dimmer :)

Dat zijn verrukkelijke lampen ja!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 19:40 #769271 door V300 register
halogeen vind ik soms ook waardeloos, maar dat ligt dan meestal aan de brakke dimmers die je erbij geleverd krijgt.

eind vorig jaar hadden mijn ouders na lang kijken en vergelijken een nieuwe lamp boven de eetkamertafel gekocht. zo een die je met aanraken aan- en uit kunt zetten, en dimmen door hem wat langer vast te houden.

Dat gekke ding deed het in principe goed genoeg, mooi licht en fraai stangenwerk met glazen schoteltjes etc. (kostte ook bijna niks, ahum)
maar als ie een tijd aanstond, ging af en toe ineens het licht een fractie van een seconde feller branden.

ZWAAAR irritant, als je zit te lezen. Een soort flitsen, waardoor je helemaal de draad kwijt raakte bij het lezen. Teruggebracht, andere lamp, ook halogeen; zelfde verhaal.

Sindsdien hebben ze gewoon een lamp zonder dimmer neergehangen. ziet er niet uit, maar probleem opgelost.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-04-2009 19:46 #769275 door Mark Smeets
De dimmer zit bij mij gewoon in de muur. Ik ben toen toevallig mee geweest naar de winkel en die dingen zijn echt ************** duur! Iets van 50 euro voor alleen de dimmer :crazy2:

Enigste nadeel is dat de lampen minder fel zijn in de uitterste stand. Met een normale schakelaar geven ze dan meer licht. Oftewel bij dit type dimmer is de weerstand niet helemaal tot 0 ohm terug te brengen. Voor de rest ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de dimmer :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 20:02 #769282 door Anjo van den Akker
ik had hier op m'n kamer een spaarlamp, en elke keer dat ik opstond begon ik er een grotere hekel aan te krijgen.. ik heb geen zin om 5 minuten te wachten tot ik eindelijk fatsoenlijk licht heb, dan ben ik al 4 minuten weg. toen ie enkele weken geleden verrot ging gewoon weer een 60watts gloeilamp erin geknald dus, bevalt me prima:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 20:31 #769286 door 16673-dummy
Op mijn kamer hoef ik ook geen spaarlamp idd.

Verder door het hele huis heen dimmers met halogeen. Paar leeslampen met spaarlampen erin.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 21:28 #769311 door V300 register

huysmans;98529 schreef : Helaas is het kwaad gedeeltelijk wel al geschied. Op de sloop in Emmeloord staan minimaal 8 3'tjes, allemaal van '87 of '88.

hey dat is mijn reserve voorraad he...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC