Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Scheelt wel h??l veel. En ik vind het erg raar, want er zitten al grotere velgen+banden op, wat dit juist tegen zou werken...Maargoed, het heeft me al van een boete bespaard:D.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ronaldromme;61946 schreef : mijn vario doet 4000tpm bij 120km/uur
hoe kan het dan dat die van jean-luc er 4500 doet bij dezelfde snelheid?
Geen idee. Lijkt mij gezond dat de jouwe zo weinig toeren maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
niet slecht dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
zeker bij modellen met 'fuel cutoff'
dan wordt namelijk bij het afremmen op de motor, de benzinetoevoer afgesloten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dan is het vermogen/koppel optimaal dus hoeft de motor minder hard te werken om snelheid te leveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;62086 schreef : afhankelijk van je versie kun je beter uitbollen in de versnelling;
zeker bij modellen met 'fuel cutoff'
dan wordt namelijk bij het afremmen op de motor, de benzinetoevoer afgesloten
Is dat niet alleen bij modellen met injectie? Die verbruiken niets als je geen gas geeft en uitbolt, maar ik heb een carburateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
slb_340;62090 schreef : Als je de 1400 iets hoger in de toeren houdt is ie zuiniger Nicholas! Zo tussen de 2500 en 4000 toeren. Niet teveel gas geven natuurlijk.
Dan is het vermogen/koppel optimaal dus hoeft de motor minder hard te werken om snelheid te leveren.
Hoezo? Als je niet veel vermogen/koppel nodig hebt, is het toch beter van laag in toeren te blijven? Wat voor zin heeft het om in derde versnelling een constante snelheid van 60 aan te houden. De motor moet dan niet hard werken, gewoon de snelheid aanhouden. Dan rijdt je toch beter met lage toeren en je gaspedaal niet ver ingedrukt? Anders ontwikkel je veel koppel dat je toch niet gebruikt (tenzij je een caravan of remork trekt).
Of zit ik er helemaal naast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.