Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2008 23:53 #719328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
'restrictie' ?? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 08:09 #719349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Mijn 340 ('83)loopt bij 60 op de teller 50 op GPS, met 100 ->80, en bij de 145/150 ->120

Scheelt wel h??l veel. En ik vind het erg raar, want er zitten al grotere velgen+banden op, wat dit juist tegen zou werken...Maargoed, het heeft me al van een boete bespaard:D.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 08:18 #719351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

ronaldromme;61946 schreef : mijn vario doet 4000tpm bij 120km/uur

hoe kan het dan dat die van jean-luc er 4500 doet bij dezelfde snelheid?


Geen idee. Lijkt mij gezond dat de jouwe zo weinig toeren maakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 10:12 #719360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
De witte 340 wijkt maar 3km/u bij 120 af.. de vario wijkt km of 8 per uur af bij 128..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 19:09 #719422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ik rijdt met de 340 5bak B14 ongeveer 6,9 l/100 km als ik zuinig rijdt (niet zwaar optrekken, laag in toeren blijven en koppeling induwen bij uitbollen)

niet slecht dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 19:20 #719424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
afhankelijk van je versie kun je beter uitbollen in de versnelling;
zeker bij modellen met 'fuel cutoff'

dan wordt namelijk bij het afremmen op de motor, de benzinetoevoer afgesloten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2008 20:18 #719427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Als je de 1400 iets hoger in de toeren houdt is ie zuiniger Nicholas! Zo tussen de 2500 en 4000 toeren. Niet teveel gas geven natuurlijk.

Dan is het vermogen/koppel optimaal dus hoeft de motor minder hard te werken om snelheid te leveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 00:23 #719463 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
meer toeren = gasklep verder open = meer brandstof...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2008 12:08 #719492 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

antiekeradio;62086 schreef : afhankelijk van je versie kun je beter uitbollen in de versnelling;
zeker bij modellen met 'fuel cutoff'

dan wordt namelijk bij het afremmen op de motor, de benzinetoevoer afgesloten


Is dat niet alleen bij modellen met injectie? Die verbruiken niets als je geen gas geeft en uitbolt, maar ik heb een carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2008 12:20 #719493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

slb_340;62090 schreef : Als je de 1400 iets hoger in de toeren houdt is ie zuiniger Nicholas! Zo tussen de 2500 en 4000 toeren. Niet teveel gas geven natuurlijk.

Dan is het vermogen/koppel optimaal dus hoeft de motor minder hard te werken om snelheid te leveren.


Hoezo? Als je niet veel vermogen/koppel nodig hebt, is het toch beter van laag in toeren te blijven? Wat voor zin heeft het om in derde versnelling een constante snelheid van 60 aan te houden. De motor moet dan niet hard werken, gewoon de snelheid aanhouden. Dan rijdt je toch beter met lage toeren en je gaspedaal niet ver ingedrukt? Anders ontwikkel je veel koppel dat je toch niet gebruikt (tenzij je een caravan of remork trekt).

Of zit ik er helemaal naast?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD