- Berichten: 1950
Ontstekingsprobleem definitief opgelost.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Maar ik verwacht niet dat dit je probleem oplost.
Is je bobine niet gewoon gaar? Als er een draadbreuk in zit doet ie het soms wel en soms niet, bedrijfstemperatuur van de bobine speelt hierbij ook een rol.
Is het koolstof stiftje in je verdeelkap dat zorgt voor de verbinding vanaf je rotor nog heel?
En, het klinkt misschien heel raar, in sommige gevallen kan het metalen oog van je oliepeilstok ook voor verstoring van je ontsteking zorgen indien dit oog tegen -of in de buurt van- de aansluiting op je verdeler van het draadje naar je bobine aan komt. Ik heb t zelf meegemaakt, lang naar gezocht, uiteindelijk peilstok iets verbogen en probleem opgelost .
Succes met je puzzel!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Bobine is al vervangen door een gebruikt exemplaar van Dries. Dat heeft niet gewerkt. Zorgt de koppaking er niet voor dat er geen geleiding is tussen blok en kop? Waar moet de massa van het blok zitten?
Verder: heeft het zin om de verdeler los te halen en hekemaal schoon te maken?
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
- Elite lid
- Berichten: 291
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Als de koppakking al zou isoleren, dan is er nog altijd een verbinding via de kopbouten!
Extra massadraden kunnen nooit kwaad, veel lastige electrische storingen worden door slechte massa verbindingen veroorzaakt.
Overigens, als je blok geen massaverbinding zou hebben zou je startmotor het ook niet doen. Een goede massaverbinding naar je blok is belangrijk, je wil niet dat de massa van je startmotor via je gasstangetjes loopt (ook dit komt soms echt voor :ohmy:).
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
- Elite lid
- Berichten: 291
Ruud Reniers schreef : Het boutje op de stroomverdeler met het kabeltje naar de puntjes wil weleens spontaan sluiting maken. Zittenpertinax ringetjes tussen. Maar dan heb je ook geen vonk tussen de puntjes.
Kijk toch je verbindingen eens na van het kabeltje van bobine naar puntjes.
En is je accu nog in orde aangezien hij de vorige keer met hulp van een S80(?) pas weer aan de praat raakte. Als je inmiddels veel op benzine hebt proberen te starten kunnen deze ook te nat geworden zijn en gaan een paar verse bougies je eventueel ook helpen. Alle drie de problemen heb ik in het verleden ook mee mogen maken...
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
En check ook zeker het eerder genoemde koolstof stiftje in je verdelerkap!
Tot slot heb ik ook wel eens een (radio-)ontstoorde rotor gehad die er prima uit zag maar geen electrische verbinding meer had tussen middenpunt (waar het koolstofpennetje op komt) en uiteinde.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Situatie: met de hand de motor zo verdraaid dat de puntjes maximaal openstaan. Daarna gaan meten, geen contact. Resultaten:
Contactpuntje open = volledige accuspanning op het armpje van het contactpuntje.
Nu gemeten op het schuifje waar de massa van het contactpuntje op zit, zelfde resultaat. Note: puntjes max open. Heb inderdaad twee schuifjes, geen boutje met pertinax.
Als ik met open puntjes de weestand meet tussen de losgehaalde draad van bobine naar stroomverdeler en het armpje van het stroompuntje: 0,8 / 1 ohm. Kan ik daarmee concluderen dat ergens tussen contactpuntje en bobine sluiting wordt gemaakt de massa (stroomverdeler)?
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
- Elite lid
- Berichten: 291
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.