- Berichten: 50
Ontstekingsprobleem definitief opgelost.
- Sander Langbroek
- Senior lid
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Je moet er rekening mee houden dat de bougie moet onsteken onder druk en dat gebeurt niet met flauw vonkje.
Ik zou voor een nieuwe bobine gaan zo duur zijn die niet.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Na even gelopen te hebben valt hij echter uit, ongeacht toerental. toerental daalt dan snel tot 0. Als ik net daarvoor gas wat intrap, pakt hij weer op. Kan dit met de timing van de ontsteking te maken hebben? Dat zou wel eens iets verdraaid kunnen zijn in mijn pogingen tot 'verbetering'
Dank voor al jullie adviezen, ik ben een hoop wijzer geworden!
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zou als ik jou was snel naar een afstel/sleuteldag van de club gaan. En verder eens kijken of er een ervaringsdeskundige uit je buurt je een beetje wegwijs wil maken? Is ook nog gezellig, want dat zijn wij Volvo-mensen natuurlijk hè? :lol: :silly:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Tom Steverink schreef : Mooi dat hij in ieder geval loopt nu! Het blijft op afstand ingewikkeld om diagnoses te stellen, maar het ontstekingstijdstip is natuurlijk wel belangrijk. Echter, hij moet er een heel eind "uit" staan, wil hij niet blijven lopen..
Ik zou als ik jou was snel naar een afstel/sleuteldag van de club gaan. En verder eens kijken of er een ervaringsdeskundige uit je buurt je een beetje wegwijs wil maken? Is ook nog gezellig, want dat zijn wij Volvo-mensen natuurlijk hè? :lol: :silly:
Goeie tip, Tom, had ik al bedacht. Zaterdag in Nijkerk
Net even 3 kwartier getoerd, nergens uitgevallen. Misschien dus gewoon te vroeg geklaagd
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Achter me zit een autobedrijfje, zal hun eens vragen mee te kijken. Of er moet een enthousiast lid in de buurt van Renkum even mee willen kijken...
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
- Elite lid
- Berichten: 291
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Ruud Reniers schreef : Het boutje op de stroomverdeler met het kabeltje naar de puntjes wil weleens spontaan sluiting maken. Zittenpertinax ringetjes tussen. Maar dan heb je ook geen vonk tussen de puntjes.
Bedankt Ruud, voor de tip. Ik krijg wel vonk, maar flauw. Ik ga het even proberen met een direct lijntje vanaf de + accu naar de bobine. Volgens Haynes zit mijn storing waarschijnlijk in het contact. Die maar even omzeilen..
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sander Langbroek
- Senior lid
- Berichten: 50
Vanavond weer wat gerommeld: contactslot doorgemeten, draad naar bobine geeft 10,4v tijdens starten.
Ik vraag me af wat verder wijsheid is. Zou het nog aan het binnenste van de verdeler kunnen liggen? Uitbouwen, uit elkaar en schoonmaken? Of vervangen?
Verder vielen me 2 dingen op: tussen de kop en + meet ik spanning, tussen het blok en + niet. Moet het blok zelf aan massa?
Verder krijg ik steeds als ik gestart heb een schokje van m'n portier als ik een voet op de grond zet.
Alvast bedankt!!
Amazon '65
245 '76
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.