- Berichten: 1950
123-ontsteking
- 05703-dummy
- Platinum lid
Alle bougies vonken Kevin, dus zal t met de spanning wel goed zitten lijkt me"Ben Bergmans" schreef:
Vanavond wilde ik voor de eerste keer weer starten, geen kik! Alle bougies vonken, benzine krijgt hij genoeg . Na even starten zijn alle bougies nat. Ontsteking kan nu toch niet weer 180 graden verkeerd staan? Ontstekingstijdstip gecontroleerd, zit toch echt rond de 4 graden. Wat kan er nog mis zijn?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
- Berichten: 339
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Elite lid
- Berichten: 303
Om voedingsproblemen tijdens het starten uit te sluiten kun je de 123 ook direct op de accu aansluiten, start hij dan wel, dan kun je een zgn. diode setup inbouwen.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
- Berichten: 339
Als daar het probleem zat, had hij donderdag ook niet gelopen. Ik zoek verder.
Bedankt, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
- Berichten: 339
Bougies eruit gehaald, vonken allemaal. Na even starten zijn alle bougies nat. Wat zie ik over het hoofd? Hij zou toch een kik moeten geven. En donderdag liep hij meteen en prima. Kan het heel ergens anders zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
- Berichten: 339
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Je bougies vonken, er is benzine en hij staat op tijd... :roll:
Je ontstekingsled gaat branden bij -4 graden zeg je. Maar, draai je je motor wel in de juiste richting (oftewel de normale draairichting)? Als je die de verkeerde kant op draait kan een opeenhoping van spelingen zomaar een paar graden verschil opleveren. Waarschijnlijk doe je dit wel goed en is dit het probleem niet, maar toch...
Weet je ook zeker dat je op -4 graden zit en niet op +4?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Liggen je bougiekabels ver genoeg van elkaar, dus niet tegen elkaar (met een 123 onsteking of met wat voor een electronische ontsteking krijg je een krachtiger vonk dus overslag is makkelijk)
Voor bougiekabels kun je het best bougiekabels met een koperen kern gebruiken en dat in combinatie met wel of niet onstoorde bougiekappen, i.v.m. radio.
Ga je koperen kabels gebruiken met niet ontstoorde kappen kijk dan uit dat je geen sluiting maakt met een van die kabels want dan heb je kans dat je bobine stuk is.
Wat je ook kunt doen is een onstoorde kabel tussen bobine en verdeler om je bobine te beschermen.
Ik denk dat je dit eerst eens moet bekijken.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Bergmans
- Platinum lid
- Berichten: 339
Deze week tuinslang om de bougiekabels gedaan. En toen kreeg ik hem wel aan de praat. Nu heb ik de bij de 123-ontsteking aanbevolen bougiekabels met koolstofkern besteld. Komen morgen binnen. Ben benieuwd. De vorige bougiekabels waren nieuw en bij het VKO gekocht. Die kon ik teruggeven. Helaas hadden zij er geen met koolstofkern. Vergeten de weerstand te meten.
Bedankt voor de reactie, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.